varför syns det hur många posts någon har????

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
seekeroftruth

varför syns det hur många posts någon har????

Inläggav seekeroftruth » 27 maj 2010 10:01

vad är det för mening att se hur många posts någon har? helt onödigt enligt mig... som att det är någon status att ha många posts??

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: varför syns det hur många posts någon har????

Inläggav Algotezza » 27 maj 2010 11:40

seekeroftruth skrev:vad är det för mening att se hur många posts någon har? helt onödigt enligt mig... som att det är någon status att ha många posts??

Flest posts äger.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Justin Case

Inläggav Justin Case » 27 maj 2010 12:22

Störs man av informationen är det väl bara att inte titta på den? Många tycker säkert att det är intressant att veta hur aktiva olika forumdeltagare är. Det är som med annan information, som ansiktsuttryck, handrörelser etc, det bidrar till helhetsintrycket av en människa, något som kanske förbättrar förståelsen och kommunikationen mellan deltagarna.

Den som inte vill avslöja hur många posts han/hon har borde kanske ha rätt att hindra andra från att kunna se det, men då uppstår andra frågor: ska man även ha rätt att hindra andra från att söka bland ens inlägg? Genom att söka på t.ex. ordet "och" bland någons inlägg kan man få ett ungefärligt hum om hur många inlägg någon gjort.

Jag är tveksam till att det skulle ge hög status att ha gjort många inlägg. Jag utgår tvärtom från att många ser det på motsatt sätt, typ: "oj, vad många hundra inlägg den där jeppen gjort på filosofiforum i år - har han inget liv?" :-)

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 27 maj 2010 13:46

Justin Case skrev:Jag är tveksam till att det skulle ge hög status att ha gjort många inlägg. Jag utgår tvärtom från att många ser det på motsatt sätt, typ: "oj, vad många hundra inlägg den där jeppen gjort på filosofiforum i år - har han inget liv?" :-)

Så är det!

Jag har ju skrivit en del inlägg här men upplever inte jag har särskilt hög status. Snarare tvärtom... just pga antalet...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Morningstar

Inläggav Morningstar » 27 maj 2010 19:11

---

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 28 maj 2010 11:52

Algotezza skrev:
Justin Case skrev:Jag är tveksam till att det skulle ge hög status att ha gjort många inlägg. Jag utgår tvärtom från att många ser det på motsatt sätt, typ: "oj, vad många hundra inlägg den där jeppen gjort på filosofiforum i år - har han inget liv?" :-)

Så är det!

Jag har ju skrivit en del inlägg här men upplever inte jag har särskilt hög status. Snarare tvärtom... just pga antalet...

/Algotezza

...hos mig har du väldigt högt status iaf , långt högre än snittet.

mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 maj 2010 14:04

Håller med Ljusupplevelse om Algotezza där. Personligen skulle jag gärna se att det här med antalet postningar försvann. Jag menar... herregud, nykomlingar kan ju få för sig att jag vet en massa som jag inte gör  :oops:

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 maj 2010 16:05

Skogsälvan skrev:Håller med Ljusupplevelse om Algotezza där. Personligen skulle jag gärna se att det här med antalet postningar försvann. Jag menar... herregud, nykomlingar kan ju få för sig att jag vet en massa som jag inte gör  :oops:

Inlägg behöver ju inte bara vara djupa sanningar, de kan vara seriösa/ oseriösa frågor och trams också...

Detta forum är en skog med många träd och frukter. En del nötter också...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 maj 2010 16:07

LJUSUPPLEVELSE skrev:
Algotezza skrev:

Så är det!

/Algotezza

...hos mig har du väldigt högt status iaf , långt högre än snittet.

mvh

Tack, det värmer...

Även Älvis instämmande gladde mig...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 maj 2010 16:12

Vet inte vad det är för fel på nötter  :wink: Nä, men ärligt talat tror jag att det kan öka yttrandefriheten med nötter som mig. Däremot - JOOOOOHAN! - ser jag gärna att du tar bort inläggsstatistiken för att minimera risken för oförtjänt auktoritetstro för nykomlingar.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 maj 2010 16:15

Skogsälvan skrev:Vet inte vad det är för fel på nötter  :wink: Nä, men ärligt talat tror jag att det kan öka yttrandefriheten med nötter som mig. Däremot - JOOOOOHAN! - ser jag gärna att du tar bort inläggsstatistiken för att minimera risken för oförtjänt auktoritetstro för nykomlingar.

Jag gillar nötter. Hassel.

Jag gillar nöt. Man får mjölk från nötkreatur.
---
Kort fin dikt av Bo Setterlind:

Kristendomen i ett nötskal:
själva kärnan.

Det räcker med att nå siffrorna med viss ansträngning när man klickar på namnet och får fakta om personen. Det behöver inte skyltas med det vid varje inlägg.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Tankar och känslor"