Valet den 19e september
Moderator: Moderatorgruppen
Valet den 19e september
Själv funderar jag på att rösta pirat.
Några tankar?
Några tankar?
SD uppe i 6% - nappar bombhögern (Aftonbladetuttryck) på vågmästarrollen partiet kommer med?
Kalle Anka Partiet fick visst inga röster i förra året, inte ens partiledaren röstade på det.
Piratpartiet, enligt vad jag hört, vill fria föräldrar som lägger upp nakenbilder på nätet på sina
småbarn från misstankar att vara pedofiler, hur var det med det här nu då?
Mona! Mona!
Men jag avskyr fortfarande feminister.
Kalle Anka Partiet fick visst inga röster i förra året, inte ens partiledaren röstade på det.
Piratpartiet, enligt vad jag hört, vill fria föräldrar som lägger upp nakenbilder på nätet på sina
småbarn från misstankar att vara pedofiler, hur var det med det här nu då?
Mona! Mona!
Men jag avskyr fortfarande feminister.
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
- german.timofejev
- Kontakt:
Re: Valet den 19e september
Minded skrev:Själv funderar jag på att rösta pirat.
Några tankar?
Varför vill du rösta just på dom? Vad anser du är mest attraktivt med dom?
moderaternas politik låter de rika bli rikare, och de fattiga lämnas åt kapitalisternas glupskande, eftersom ingen kan skydda dom längre, de rika är 10% de fattiga 90%, så moderaterna lurar, likt droger lurar, med kortsiktiga LÖFTEN, om vinst för folket, men folket är 90%, så folket kan ta makten, skrev inte Orwell om något liknande, grisarna o de andra djuren,
- german.timofejev
- Kontakt:
nuddle skrev:moderaternas politik låter de rika bli rikare, och de fattiga lämnas åt kapitalisternas glupskande, eftersom ingen kan skydda dom längre, de rika är 10% de fattiga 90%, så moderaterna lurar, likt droger lurar, med kortsiktiga LÖFTEN, om vinst för folket, men folket är 90%, så folket kan ta makten, skrev inte Orwell om något liknande, grisarna o de andra djuren,
Är det verkligen så som du säger i dagens Sverige?
- german.timofejev
- Kontakt:
german.timofejev skrev:Minded skrev:Själv funderar jag på att rösta pirat.
Några tankar?
Varför vill du rösta just på dom? Vad anser du är mest attraktivt med dom?
Jag är inte så insatt i politiken, tycker de mest håller på om samma saker.. samma skrot och korn liksom. När det blev uppenbart för mig genom att följa medias rapportering (främst DN) att de stora etablerade försökte skjuta pp i sank, så blev jag intresserad. Därefter gissar jag att det bara är en känsla jag har, att de faktiskt har någonting relevant att säga när det gäller internets utveckling, thus utveckling i allmänhet. Informationsspridning. Det skulle röra om en del om de tog plats i riksdagen. De om några skulle tvinga fram lite nytänkande bland de gamla..
sverige är bättre än många andra länder när det kommer till KLYFTOR mellan rika o fattiga, vi kan bara ta LONDON som exempel, där tjänar en LÄKARE flera miljoner årligen, en städare ungefär som här i Sverige, kanske något mindre, däremot är allt dyrare, bostäder, mat, osv, samhället är uppbyggt på ett sådant sätt att de fattiga inte kan ta sig upp i hierakin, eftersom UTBILDNING kostar pengar, att bli läkare är mycket dyrt, det var inte alltför länge sedan NEGROS var slavar åt dessa engelskmän, kanske inte mer än 100år sedan, de flesta länder har dessa klyftor, Amerika har 10% rika, och 90% fattiga, de har lika många HEMLÖSA som sveriges hela befolkning, alltså 9 miljoner människor, utan hem, utan tak över huvet, kanske inte 100 procent korrekta siffror, men de nuddar vid sanning rätt bra, så i jämförelse, är Sverige bra, men det betyder inte att det är bra på något annat sätt
- german.timofejev
- Kontakt:
Minded skrev:
Jag är inte så insatt i politiken, tycker de mest håller på om samma saker.. samma skrot och korn liksom. När det blev uppenbart för mig genom att följa medias rapportering (främst DN) att de stora etablerade försökte skjuta pp i sank, så blev jag intresserad. Därefter gissar jag att det bara är en känsla jag har, att de faktiskt har någonting relevant att säga när det gäller internets utveckling, thus utveckling i allmänhet. Informationsspridning. Det skulle röra om en del om de tog plats i riksdagen. De om några skulle tvinga fram lite nytänkande bland de gamla..
Då frågar ja såhär. På vilket sätt kan piratpartiet göra ditt liv bättre än idag?
- german.timofejev
- Kontakt:
nuddle skrev:sverige är bättre än många andra länder när det kommer till KLYFTOR mellan rika o fattiga, vi kan bara ta LONDON som exempel, där tjänar en LÄKARE flera miljoner årligen, en städare ungefär som här i Sverige, kanske något mindre, däremot är allt dyrare, bostäder, mat, osv, samhället är uppbyggt på ett sådant sätt att de fattiga inte kan ta sig upp i hierakin, eftersom UTBILDNING kostar pengar, att bli läkare är mycket dyrt, det var inte alltför länge sedan NEGROS var slavar åt dessa engelskmän, kanske inte mer än 100år sedan, de flesta länder har dessa klyftor, Amerika har 10% rika, och 90% fattiga, de har lika många HEMLÖSA som sveriges hela befolkning, alltså 9 miljoner människor, utan hem, utan tak över huvet, kanske inte 100 procent korrekta siffror, men de är nuddar vid sanning rätt bra, så i jämförelse, är Sverige bra, men det betyder inte att det är bra på något annat sätt
Hur definierar du ett bra liv i ett land?
ett bra land är ett land som tar hand om sina djur, och sin natur, de låter människor ha sin tro, men grundkravet är att man lever för kärlek till universum, vilket är samma sak som att säga lev efter "the GOLDEN rule", människorna lever som en stor familj, och konkurrens förekommer aldrig, däremot är varje strävan en strävan att förbättra villkoren för sin nästa o sig själv, alltså en kärlekshandling, talang o vilja hos individen avgör vilken plats i samhället denne intar, ägandet är kollektivt, men underordnat de högre syftena, vilka är att minska lidandet på vår planet, så långt det går, man värdesätter tacksamhet, sanning och försakelse, och har dessa som en värdegrund, mycket kan skrivas om detta...
- german.timofejev
- Kontakt:
nuddle skrev:ett bra land är ett land som tar hand om sina djur, och sin natur, de låter människor ha sin tro, grundkravet är att man lever för kärlek till universum, vilket är samma sak som att säga lev efter "the GOLDEN rule", människorna lever som en stor familj, och konkurrens förekommer aldrig, däremot är varje strävan en strävan att förbättra villkoren för sin nästa o sig själv, alltså en kärlekshandling, talang o vilja hos individen avgör vilken plats i samhället denne intar, ägandet är kollektivt, men underordnat de högre syftena, vilket är att minska lidandet på vår planet, så långt det går, man värdesätter tacksamhet, sanning och försakelse, och har dessa som en värdegrund, mycket kan skrivas om detta...
Varför ska man sträva efter att förbättrare villor om man har det redan så bra? Bidra inte konkurrensen till att det blir bättre? Till exempel om man har två konkurrerande parter som tillverkar skor så måste man vara bättre än konkurrenten. Annars går konsumenten till konkurrenten. På detta sättet utvecklas skor och blir bättre och bättre.
om vi redan vore fullkomliga, alltså hela universum, då hade vi alla varit ständigt lyckliga, men det är inte relevant, du skriver om konkurrens som något bra, vi skall se på djuren, och vi ser att de konkurerar, om honor, om mat, det är en förtrycka eller förtryckas kultur, där en förlorar och en vinner, däremot när varje handling är en kärlekhandling, så förtrycks ingen, och båda vinner, människan kan tävla med sig själv, om att bidra med mer o mer lycka till universum, så vi kan tävla med oss själva, om att göra gott,
människan är inte fullkomlig, annars hade hon inte haft några begär, hon vill saker, eftersom hon saknar något, men om människan redan var fullkomlig, hade hon redan varit lycklig, vilket hon inte är, även om människan råkar bli fullkomlig, måste hon söka göra hela skapelsen fullkomlig, det är hennes andra jag, naturen o djuren, hela universum, först då är hon fullkomlig,
Återgå till "Politik och samhälle"