Utmaningar

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Cosmic philosopher

Utmaningar

Inläggav Cosmic philosopher » 17 dec 2010 23:13

1) Anser du att du har optimalt med utmaningar i ditt liv - där du i "lagom dos" får möta dina rädslor och därigenom utvecklas? Hur ser dessa utmaningar ut i ditt liv rent konkret?

2)Vilken har varit din livs tuffaste utmaning i ditt liv? Vad var det för utmaning?

3)Anser du dig generellt varken vara överstimulerad eller understimulerad i din vardag? Har du "lagom mycket" utmaningar i "lagom dos" att möta där du varken känner dig överdrivet pressad,ångestfylld,spänd på ena sidan(överstimulerad) eller uttråkad,"gäspig",känner leda(understimulerad) på andra sidan?

undrar Cosmic philosopher

Användarvisningsbild
freddemalte

Re: Utmaningar

Inläggav freddemalte » 17 dec 2010 23:22

Cosmic philosopher skrev:1) Anser du att du har optimalt med utmaningar i ditt liv - där du i "lagom dos" får möta dina rädslor och därigenom utvecklas? Hur ser dessa utmaningar ut i ditt liv rent konkret?

2)Vilken har varit din livs tuffaste utmaning i ditt liv? Vad var det för utmaning?

3)Anser du dig generellt varken vara överstimulerad eller understimulerad i din vardag? Har du "lagom mycket" utmaningar i "lagom dos" att möta där du varken känner dig överdrivet pressad,ångestfylld,spänd på ena sidan(överstimulerad) eller uttråkad,"gäspig",känner leda(understimulerad) på andra sidan?

Hej Cosmic philosopher

1. Ja, det är perfekt! Det är en lagom stor utmaning att "guida" ett barn (vår dotter) genom var stund vi har tillsammans, att "försöka" driva en bokhandel i en liten stad i Blekinge etc.

2. Har inte haft någon "tuff utmaning". Livet har hittills varit perfekt!

3. Lagom! Hade jag haft "mindre att göra" hade jag nog varit understimulerad, om jag hade haft mer hade jag nog varit "stressad".

Vänligen

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
nytt namn

Inläggav nytt namn » 18 dec 2010 03:00

freddemalte skrev:2. Har inte haft någon "tuff utmaning". Livet har hittills varit perfekt!
Har du läst Egoboost av Blondinbella?

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 18 dec 2010 05:44

Cosmic philosopher skrev:1) Anser du att du har optimalt med utmaningar i ditt liv - där du i "lagom dos" får möta dina rädslor och därigenom utvecklas? Hur ser dessa utmaningar ut i ditt liv rent konkret?

du kan utmana dig själv för det mesta, yttre faktorer är inte så jätte viktiga

det handlar om vad du vill helt enkelt

jag upplever min utmaningsnivå nästintill perfekt, för det mesta i FLOW

Användarvisningsbild
freddemalte

Inläggav freddemalte » 18 dec 2010 09:08

nytt namn skrev:
freddemalte skrev:2. Har inte haft någon "tuff utmaning". Livet har hittills varit perfekt!
Har du läst Egoboost av Blondinbella?

Hej nytt namn
Nix. Har du?

Vänligen

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Återgå till "Tankar och känslor"