Långfredag = inga nyheter?
Moderator: Moderatorgruppen
Långfredag = inga nyheter?
Surfade runt bland några nyhets-siter vid frukost (08-tiden). Är tillbaks och slösurfar och ser till min förskräckelse att inget hänt på Twitter, DN, Aftonbladet, SvD. Alltså inga som helst nyheter att rapportera på närmare tre timmar!
På måndag morgnar brukar nyhetsflödet vara typ en uppdatering i minuten.
Har det inte lagts ut några nyheter på dessa sidor så får man väl anta att inget har hänt, känns lite läskigt eller kanske lite orealistiskt.
Vad tror ni? Händer inget på långfredag eller jobbar ingen på långfredag?
På måndag morgnar brukar nyhetsflödet vara typ en uppdatering i minuten.
Har det inte lagts ut några nyheter på dessa sidor så får man väl anta att inget har hänt, känns lite läskigt eller kanske lite orealistiskt.
Vad tror ni? Händer inget på långfredag eller jobbar ingen på långfredag?
-
lösdrivaren
- Avstängd
-
transversal
-
lösdrivaren
- Avstängd
transversal skrev:Testa att dra ner gardinen istället. Det är ljuset du blir deppig av, ljus-överdos, om det är vanlig vårtrötthet du känner. Funkar bra för en väninna.
Tack för tipset, funkar nog inte här har persiennerna nere året runt så inget ljusöverskott.
Kollade de spanska pillerna, enligt svenska fass.se
(vit, oval, bikonvex dragerad tablett, 10 x 5 mm, brytskåra på ena sidan, den andra sidan märkt med "L")
undersökte med förstoringsglas, verkar stämma. Svalde en direkt, ursäkta mej om jag i fortsättningen skriver obegripligheter.
maximal utdelning med minimal ansträngning
-
transversal
-
lösdrivaren
- Avstängd
lösdrivaren skrev:transversal skrev:Testa att dra ner gardinen istället. Det är ljuset du blir deppig av, ljus-överdos, om det är vanlig vårtrötthet du känner. Funkar bra för en väninna.
Tack för tipset, funkar nog inte här har persiennerna nere året runt så inget ljusöverskott.
Samma här, persiennerna är nere året om... och när ungarna drar upp dom blir jag sur.
Men min dotter är mer envis än jag, och varenda gång dom åker är nya persienner uppdragna : )
annars gillar jag promenader, det piggar upp bra, ta en om dagen.. bara några få minuter är bra.
en halvtimme okej och en timme optimalt. Det motsvarar ett gäng antidepp tabletter och man slipper biefekterna.
-
transversal
lösdrivaren skrev:Sommar och sol är överskattad.
Håller med Woody Allen om att regniga höstdagar är bäst. Han hatar Kalifornien och alla dessa meningslösa surfare. I Allens bästa filmer är Manhattan en gråmulen höstdag.
Skickar över ett litet knasgalet piller-klipp för att muntra upp dig. Skrattade så jag grät när jag kollade på det. Tokig brud värre.
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/dgVQUuNO8Oc" frameborder="0"></iframe>
-
lösdrivaren
- Avstängd
Lycka till med de nya pillrena lösdrivaren, hoppas de hjälper.
Klippet påminner mig om en gång när jag och några kompisar trippade på Liseberg. Inget att rekommendera direkt, attraktionerna var alldeles för våldsamma. Körde den här när man sitter i stolar som rullar runt och kollar film samtidigt. Omdömet var att det hade varit jäkligt schysst om den varat typ en timme och man paddlade kanot i någon liten å i skogen eller så. Pariserhjulet hade också varit schysst att bara få åka runt i i en timme. Bästa 'attraktionen' vi hittade var en brant backe som man kunde luta sig bakåt i medan man gick ned för den och titta upp i himlen samtidigt.
Om klippet inte är reklam för dejting eller något vad av något slag och det verkligen rör sig om trippande så hoppas jag det gick bra för tjejen sedan. Upplagt för några timmars freakande med djupa spår efter sig om så är fallet.
Klippet påminner mig om en gång när jag och några kompisar trippade på Liseberg. Inget att rekommendera direkt, attraktionerna var alldeles för våldsamma. Körde den här när man sitter i stolar som rullar runt och kollar film samtidigt. Omdömet var att det hade varit jäkligt schysst om den varat typ en timme och man paddlade kanot i någon liten å i skogen eller så. Pariserhjulet hade också varit schysst att bara få åka runt i i en timme. Bästa 'attraktionen' vi hittade var en brant backe som man kunde luta sig bakåt i medan man gick ned för den och titta upp i himlen samtidigt.
Om klippet inte är reklam för dejting eller något vad av något slag och det verkligen rör sig om trippande så hoppas jag det gick bra för tjejen sedan. Upplagt för några timmars freakande med djupa spår efter sig om så är fallet.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo
-
transversal
- Johan Ågren
- Administratör
Egentligen är det inte så mycket hon gör, men vi har väldigt strikta sociala mönster att följa. Lite droger tar ju bort denna lilla spärr. Det är inte mycket vi kan avvika föränn det uppfattas som avvikande. Hon hade ju i alla fall någorlunda koll på att dra i baddräkten när den skar in i stjärten. Men det kanske var för att det blev obekvämt, och inte något hon gjorde för att se anständig ut. 
Återgå till "Tankar och känslor"