Hur ska vi minska invandringen på ett vettigt vis?
Moderator: Moderatorgruppen
-
Ungkarl
Hur ska vi minska invandringen på ett vettigt vis?
Ska man kanske tillsätta en politiskt oberoende kommission av äldre män och kvinnor från höger och vänster som agerar en slags "societal elders"?
Dessa kan sedan samarbeta med olika politiska organ (inklusive muslimska) för att komma överens om en intelligent, sansad nedtrappning av framförallt anhöriginvandringen till metropolerna?
Hur kan en sån kommission tillsättas?
Är en sån form bra eller dåligt, från ett filosofiskt eller "objektivt" perspektiv?
Dessa kan sedan samarbeta med olika politiska organ (inklusive muslimska) för att komma överens om en intelligent, sansad nedtrappning av framförallt anhöriginvandringen till metropolerna?
Hur kan en sån kommission tillsättas?
Är en sån form bra eller dåligt, från ett filosofiskt eller "objektivt" perspektiv?
I huvudsak kan man kanske titta på den taxerade inkomsten hos familjen och släktingarna? Behöver inte vara så höga krav, men typ för att ett myndigt syskon ska komma så ska det myndiga syskonet här ha en taxerad inkomst på minst 150'000 kronor förra året? Sen undantag för kvarvarande omyndiga barn tex?
Eller kolla var vi har problem i form av att stora sociala insatser behövs. Kolla var vi inte har problem så att inte insatserna ger problem för dem som inte skapar problem. Problem = kostnader för en invandrargrupps försörjning. Vad har denna invandrargrupp för egna positiva exempel som kan sprida sig som en lösning på problemet (=socialbidrag). Var känslig i detta så att det står klart att där det beviljas undantag som med ensamstående mammor med små barn inte stressas utan bara hjälps.
Och framförallt. Tillåts inte deras barn (läs döttrar) välja partner självständigt vid myndig ålder så utvisar vi föräldrarna samt övrig släkt som inte kan respektera detta krav. De måste skriva på att de är medvetna om detta för att få uppehållstillstånd, asyl eller svenskt medborgarskap. Redan svenska medborgare som inte accepterar deras döttrars fria val bör kunna dömas till skyddstillsyn med långvarig bevakning tex med fotboja samt besöksförbud inom 10 mils radie där dottern bosätter sig. Bör även gälla manliga kusiner, bröder samt familjevänner som uppträtt hotfullt och eller våldsamt.
Eller kolla var vi har problem i form av att stora sociala insatser behövs. Kolla var vi inte har problem så att inte insatserna ger problem för dem som inte skapar problem. Problem = kostnader för en invandrargrupps försörjning. Vad har denna invandrargrupp för egna positiva exempel som kan sprida sig som en lösning på problemet (=socialbidrag). Var känslig i detta så att det står klart att där det beviljas undantag som med ensamstående mammor med små barn inte stressas utan bara hjälps.
Och framförallt. Tillåts inte deras barn (läs döttrar) välja partner självständigt vid myndig ålder så utvisar vi föräldrarna samt övrig släkt som inte kan respektera detta krav. De måste skriva på att de är medvetna om detta för att få uppehållstillstånd, asyl eller svenskt medborgarskap. Redan svenska medborgare som inte accepterar deras döttrars fria val bör kunna dömas till skyddstillsyn med långvarig bevakning tex med fotboja samt besöksförbud inom 10 mils radie där dottern bosätter sig. Bör även gälla manliga kusiner, bröder samt familjevänner som uppträtt hotfullt och eller våldsamt.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo
Om mitt förslag genomförs skulle i och för sig troligen en tredjedel eller så av sveriges muslimer flytta härifrån. Är öppen för nyanseringar och förfining av åtgärderna, men detta har varit min grundinställning sen 2002 när jag jobbat in mig några månader på den muslimskt dominerade arbetsplats som jag jobbade på då (framsitstillverkning för volvobilar under ett år varav sista halvåret som enda svensk på den 18 man starka avdelningen, kurdiska och arabiska som huvudspråk).
Bakgrunden till förslaget är inte att jag inte önskar muslimer här, men för att svara upp mot allvaret i att invandrare som inte låter sina döttrar välja fritt aldrig kan integreras i samhället utan för alltid kommer vara separerade. Att muslimernas döttrar inte har svensk pojkvän är för många muslimer den viktigaste frågan i deras liv och de blir dödligt förbannade vid antydan om att deras döttrar skulle kunna ha svensk pojkvän. Deras döttrar är väl medvetna om att deras familj önskar livet av dem ifall de närmar sig svenska män, som skydd för familjeheder och att de ska kunna komma till himmelen. Det är en fortsatt växt av sådan miljö som framöver kommer leda till fortsatt hat, våld och terror i samhället. Och denna sprickbildning är central i alla krig i och runt muslimska länder.
Sen finns det många goda tecken i och med att det går bättre för dem som kan integreras.
Bakgrunden till förslaget är inte att jag inte önskar muslimer här, men för att svara upp mot allvaret i att invandrare som inte låter sina döttrar välja fritt aldrig kan integreras i samhället utan för alltid kommer vara separerade. Att muslimernas döttrar inte har svensk pojkvän är för många muslimer den viktigaste frågan i deras liv och de blir dödligt förbannade vid antydan om att deras döttrar skulle kunna ha svensk pojkvän. Deras döttrar är väl medvetna om att deras familj önskar livet av dem ifall de närmar sig svenska män, som skydd för familjeheder och att de ska kunna komma till himmelen. Det är en fortsatt växt av sådan miljö som framöver kommer leda till fortsatt hat, våld och terror i samhället. Och denna sprickbildning är central i alla krig i och runt muslimska länder.
Sen finns det många goda tecken i och med att det går bättre för dem som kan integreras.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo
Vill man få en tillväxt att avstanna i sverige så är det stockholm som ska bort, det är där ökningen sker som mest sen 1900 talet.
Storstäderna med sin urbanisering är problemet. Att avskaffa eller sätta maxtak på en stads tillväxt är det som jag tror man får rikta in sig på isåfall. Vårt index i befolkningsmängd följer danmarks och norges kurva ganska bra. Finland verkar ha en liknande kurva.
Kanske kurvorna redan håller på att plana ut lite.
Frågan är varför vi ska stoppa invandringen, Vad är syftet ?
Sverige är inget direkt överpopulerat land och om det är sysselsättningen som är det vi oroar oss för, så får vi se till att få bättre fungerande miljö för företagen, säkert en stor fråga i sig hur man löser det.
Storstäderna med sin urbanisering är problemet. Att avskaffa eller sätta maxtak på en stads tillväxt är det som jag tror man får rikta in sig på isåfall. Vårt index i befolkningsmängd följer danmarks och norges kurva ganska bra. Finland verkar ha en liknande kurva.
Kanske kurvorna redan håller på att plana ut lite.
Frågan är varför vi ska stoppa invandringen, Vad är syftet ?
Sverige är inget direkt överpopulerat land och om det är sysselsättningen som är det vi oroar oss för, så får vi se till att få bättre fungerande miljö för företagen, säkert en stor fråga i sig hur man löser det.
Syftet skulle kunna vara att ge vika för ABBs föreställlningar i tron om man går denne
och dennes gelikar tillmötes så minskar man deras våldsbenägenhet.
Det vore fel, det skulle bara verka uppmuntrande - terrorn fungerar.
Källan till deras hat finner man i den subkulturen som odlar de,
och i dessa utländska kulturer som sponsrar denna subkultur.
Skum filosofisk fråga:
Om djävulen (som bekantlingen inte existerar) målar upp en bild framför dina ögon, ditt sinne
om vilka som är dina fiender, kan du se vem som är din fiende?
En annan tanke:
Om en majoritet kan luras att tro på något, är denna tro den gällande verkligheten?
För att citera en norsk kille som överlevde massakern
"De är mera våldsamma, men vi har bättre föreställlningar"
De här föreställningar är lockande för somliga:
- jag är mera svensk än du
- det här är mitt land på din bekostnad
- mina seder är detta lands seder, dina seder är främmande, dåliga, ska förtryckas på bekostnad av mina
- jag är en riktig svensk, det är inte du
- jag behöver inte prestera, bevisa något, jag är svensk
- jag har fått detta land av mina förfäder, jag ska ge det till mina barn
Annat (obevisbart påstående för tillfället):
När den germansktalande bondekulturen inkräktade i Europa för några tusen år sedan
och spred ut sina seder och språk bland den icke-germanske samlande och jagande urbefolkningen,
så kom dessa invandrare ju söderifrån,
och var därmed förmodligen mörkhåriga, mera mörkhyade människor.
Så det är därför de inte hör hit.
och dennes gelikar tillmötes så minskar man deras våldsbenägenhet.
Det vore fel, det skulle bara verka uppmuntrande - terrorn fungerar.
Källan till deras hat finner man i den subkulturen som odlar de,
och i dessa utländska kulturer som sponsrar denna subkultur.
Skum filosofisk fråga:
Om djävulen (som bekantlingen inte existerar) målar upp en bild framför dina ögon, ditt sinne
om vilka som är dina fiender, kan du se vem som är din fiende?
En annan tanke:
Om en majoritet kan luras att tro på något, är denna tro den gällande verkligheten?
För att citera en norsk kille som överlevde massakern
"De är mera våldsamma, men vi har bättre föreställlningar"
De här föreställningar är lockande för somliga:
- jag är mera svensk än du
- det här är mitt land på din bekostnad
- mina seder är detta lands seder, dina seder är främmande, dåliga, ska förtryckas på bekostnad av mina
- jag är en riktig svensk, det är inte du
- jag behöver inte prestera, bevisa något, jag är svensk
- jag har fått detta land av mina förfäder, jag ska ge det till mina barn
Annat (obevisbart påstående för tillfället):
När den germansktalande bondekulturen inkräktade i Europa för några tusen år sedan
och spred ut sina seder och språk bland den icke-germanske samlande och jagande urbefolkningen,
så kom dessa invandrare ju söderifrån,
och var därmed förmodligen mörkhåriga, mera mörkhyade människor.
Så det är därför de inte hör hit.
Därmed inte menad att jag förespråkar obegränsad invandring,
eller utvandring, eller vad som helst obegränsad.
Tankerna som jag tro berörs...
Icke arbetsvilliga eller individer ovilliga till någon slags minimal anpassning,
och med det menar jag då att lära sig språket, lära sig förstå regler och så vidare,
varför dessa finns och bör efterföljas... ska utvisas.
Det finns svenskar som motsvaras den beskrivningen också.
Och om det finns ont om arbetsplatser, så ska det nödvändiga antalet utlänningar utvisas,
för att balansen ska återställas.
Men om alla utlänningar är utvisade, och det råder fortfarande arbetlöshet?
Och tänk om det främlingshatet finns kvar?
Vad gör vi med skåningar, vänsterpartister, hare krsna lärungar, byfånar, psykopater,
snickare som irriterar någon?
Och mot folk som hänger vindspel på balkongen? Rökare? Surströmmingsvänner?
Det är ju de som är fienden, ser ni inte det?
eller utvandring, eller vad som helst obegränsad.
Tankerna som jag tro berörs...
Icke arbetsvilliga eller individer ovilliga till någon slags minimal anpassning,
och med det menar jag då att lära sig språket, lära sig förstå regler och så vidare,
varför dessa finns och bör efterföljas... ska utvisas.
Det finns svenskar som motsvaras den beskrivningen också.
Och om det finns ont om arbetsplatser, så ska det nödvändiga antalet utlänningar utvisas,
för att balansen ska återställas.
Men om alla utlänningar är utvisade, och det råder fortfarande arbetlöshet?
Och tänk om det främlingshatet finns kvar?
Vad gör vi med skåningar, vänsterpartister, hare krsna lärungar, byfånar, psykopater,
snickare som irriterar någon?
Och mot folk som hänger vindspel på balkongen? Rökare? Surströmmingsvänner?
Det är ju de som är fienden, ser ni inte det?
-
Korrespondenten
- Avstängd
-
Korrespondenten
- Avstängd
Jörgen skrev:Korrespondenten skrev:Jag anser att enbart kristna europeer bör få bo i Sverige.
Andra folkslag kan besöka Sverige, som turister.
Personer med den uppfattning tycker ska få bo i Sverige,
men de får inte springa fritt.
De ska inte tillåtas heller att lämna landet.
Förklara dig mer förståeligt! Var tydlig och enkel!
Nej, jag tycker att vi skall ha det som vi har det idag, ett Sverige som helt styrs av penningkåta
globala företag som skiter fullständigt i hur invånarna har det, ju sämre desto bättre chans
för profit. Vid nästa val vinner alliansen igen, de lovar att ta bort barnbidraget helt, de lovar
att stänga alla socialkontor, de lovar att den som inte kan få jobb tillåts tigga, men bäst av allt,
de lovar skattesänkningar för höginkomsttagarna, det är ju bra, för då kan de anställa fler
barnflickor från Ukraina. Så länge som majoriteten av det svenska folket är som naiva småbarn,
så förtjänar de att bli blåsta och det oavsett hudfärg, märk väl.
Vi med vett klassar SÄPO som en säkerhetsrisk, vems ärenden går de egentligen?
Säpo har klassat Ahmed Agiza som en säkerhetsrisk - trots att regeringen betalat skadestånd
Ahmed Agiza har släppts ur det egyptiska fängelset.
Men han är inte välkommen tillbaka till Sverige.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13466219.ab
Säpo har inte förbättrats alls sedan de sysslade med rena kalle anka fasoner,
http://www.svd.se/kultur/skamtaren-som- ... 387178.svd
Nya motton, FRA, ut ur min dator nu!
Sverige åt Sverige, ut med regeringen och den utländska bankmaffian som styr dem!
globala företag som skiter fullständigt i hur invånarna har det, ju sämre desto bättre chans
för profit. Vid nästa val vinner alliansen igen, de lovar att ta bort barnbidraget helt, de lovar
att stänga alla socialkontor, de lovar att den som inte kan få jobb tillåts tigga, men bäst av allt,
de lovar skattesänkningar för höginkomsttagarna, det är ju bra, för då kan de anställa fler
barnflickor från Ukraina. Så länge som majoriteten av det svenska folket är som naiva småbarn,
så förtjänar de att bli blåsta och det oavsett hudfärg, märk väl.
Vi med vett klassar SÄPO som en säkerhetsrisk, vems ärenden går de egentligen?
Säpo har klassat Ahmed Agiza som en säkerhetsrisk - trots att regeringen betalat skadestånd
Ahmed Agiza har släppts ur det egyptiska fängelset.
Men han är inte välkommen tillbaka till Sverige.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13466219.ab
Säpo har inte förbättrats alls sedan de sysslade med rena kalle anka fasoner,
http://www.svd.se/kultur/skamtaren-som- ... 387178.svd
Nya motton, FRA, ut ur min dator nu!
Sverige åt Sverige, ut med regeringen och den utländska bankmaffian som styr dem!
FRA är inte i din dator, dom har och får inte lyssna av dig. (dom får lyssna av traffik som passerar gränserna)
Personligen är jag lite förtjust i sverige som är sen och seg (övertygad om att det är med vilje) väldigt trög med att föra in europeiska förbud som piratkopiering. EU är än tokigare än svenska makthavare. Det finns hopp om sverige iaf : )
Personligen är jag lite förtjust i sverige som är sen och seg (övertygad om att det är med vilje) väldigt trög med att föra in europeiska förbud som piratkopiering. EU är än tokigare än svenska makthavare. Det finns hopp om sverige iaf : )
Marko skrev:FRA är inte i din dator, dom har och får inte lyssna av dig. (dom får lyssna av traffik som passerar gränserna)
Ja men nu var det ju en metafor marko, förresten så går ju datatrafiken både in och ut ur landet lite hursomhelst,
det kan ju ingen styra, såvida man inte sitter på ett lokalt intranet.
Sverige är inte trögt, allt går som planerat, vi är lite av en skyddad försöksverksamhet tydligen, men som sagt
inte ett dugg autonoma.
Hittade ett bra exempel på hur landsförrädarna försvarar det som nu sker.
”Vi kan inte se på framtiden med gårdagens kunskaper”
Den suveränitets- och nationalstatsbaserade gamla ordningen blir förloraren i denna kamp. Vinnare blir demokratiska – lokala och globala – ordningar som utgår från de enorma, gemensamma behoven av solidaritet, innovation, resurseffektivitet, systemstabilitet och anpassningsförmåga.
http://www.dn.se/debatt/vi-kan-inte-se- ... -kunskaper
Bo Ekman, ordförande för och grundare av Tällberg Foundation
Jörgen skrev:Korrespondenten skrev:Jag anser att enbart kristna europeer bör få bo i Sverige.
Andra folkslag kan besöka Sverige, som turister.
Personer med den uppfattning tycker ska få bo i Sverige,
men de får inte springa fritt.
De ska inte tillåtas heller att lämna landet.
Jag menar att alla såkallade sverigedemokrater ska steriliseras.
Sen så får de inte lämna landet.
Samhället måste ta sitt ansvar.
Samhälle är inte bara ett ord, det betyder något.
Zokrates skrev:Marko skrev:FRA är inte i din dator, dom har och får inte lyssna av dig. (dom får lyssna av traffik som passerar gränserna)
Ja men nu var det ju en metafor marko, förresten så går ju datatrafiken både in och ut ur landet lite hursomhelst,
det kan ju ingen styra, såvida man inte sitter på ett lokalt intranet.
Sverige är inte trögt, allt går som planerat, vi är lite av en skyddad försöksverksamhet tydligen, men som sagt
inte ett dugg autonoma.
Hittade ett bra exempel på hur landsförrädarna försvarar det som nu sker.
”Vi kan inte se på framtiden med gårdagens kunskaper”Den suveränitets- och nationalstatsbaserade gamla ordningen blir förloraren i denna kamp. Vinnare blir demokratiska – lokala och globala – ordningar som utgår från de enorma, gemensamma behoven av solidaritet, innovation, resurseffektivitet, systemstabilitet och anpassningsförmåga.
http://www.dn.se/debatt/vi-kan-inte-se- ... -kunskaper
Bo Ekman, ordförande för och grundare av Tällberg Foundation
Exakt, sverige är inte tröga, utan segar ner med flit.
Traffiken går nog lite som den vill, Fra ut ur min dator skulle jag vilja byta ut till,
Usa ut ur min dator !! (för dom är däremot inne i din burk), jäkla utländska myndigheter som spionerer på mig..
jomenvisst går traffiken lite som en tango på nätet, svårt att pussla ihop och få något vettigt, såvida man inte sitter vid en bra knut och lyssnar,
Återgå till "Politik och samhälle"