Detta är mitt första inlägg här och jag är mycket medveten om att folk kommer spetsa öronen när de hör min hypotes kring den obesvarade frågan "vad livet går ut på"
Självklart säger jag inte att det är så här utan det är så här jag ser på det och jag skulle bli mycket tacksam ifall någon tog sig tid i att motargumentera mig då jag känner att jag tappat hoppet men ändå inte mår särskillt dåligt av det.
Så över till det som möjligtvis någon av er tycker är intressant.
Min hypotes kring livet:Om man jämför med den tid vi inte existerat och den tid vi inte kommer att existera efter döden så är "perioden" av livet så pass obetydelsefullt att det faktiskt är (enligt mig) ett skämt.
Självklart tror jag inte på ett liv efter detta. Jag tror snarare på att man slutar att existera. Tänk dig själv, hur kändes det för 1 miljard år sedan från den position du är i nu? Naii ingenting? Du fanns ju inte ens då. Eller tänk dig då du gick o lade dig på kvällen, du vaknar 8 h senare men minns inget utav de här 8 timmarna du som. Självklart kanske du befann dig i en dröm som du inte minns men det jag är inne på är att detta mellanting då du inte minns eller existerade kommer vara "för evigt" när du är död. Vi kommer varken kunna tänka eller känna något då vi inte existerar.
Så varför egentligen bry sig om nått i detta liv då det aldrig kommer ha någon form av betydelse efter du dött? Var betydelsen att du skulle finnas i nått som kallades "tid"? Men vad e meningen med det då om du ändå inte existerar och har nån nytta av det efter du är död då du inte existerar? Visst, meningen var kanske just att leva just denna lilla vad människan kallar "period" mm. Men i det stora hela har det ju ingen betydelse? (enligt mig)
Jag tror livet går ut på att göra det bästa av nuet. Det blir vad man gör det till och den enda guden som finns är du själv eftersom du är den ända personen "sak" (eller vad vi kan kalla det) som kan göra något åt din situation. Nej, jag tror inte på en gubbe som heter gud och att han har skapat vår värld, jag tror att allt är skapat av en slump. Planeten placerades efter bigbang på en sådan plats där temperaturen och miljön var lämplig för organismer att bildas. Var kommer det ifrån då? Kanske är det så att det bara har funnits här (samma sak med oändligheten) vi människor är inte skapade för att förstå vad det betyder.
Det blir som sagt vad man gör det till sen hur länge och hur mycket kul du vill ha i detta liv ”nuet” (detta vi lever i som kallas tid) beror nog snarare på hur snabbt du vill dö. Själv föredrar jag att lämna festen när den är som roligast. Annars kanske man blir för handikappad för att göra eller våga göra något åt det när man är gammal och bara känner smärta.
Jag säger inte att jag har rätt eller fel för jag vet att jag inte har rätt. Men en hypotes är alltid välkommet för att studera frågan vidare. Vad tror ni?
Detta är min hypotes kring livet i alla fall och jag är inte deprimerad för det. Varför vara rädd för något du ändå inte kommer märke något utav efter detta livet?
Hoppas ingen blir arg eller tar illa vid. Är som sagt bara en 22 årig ung man som funderar mycket kring livet och vill ha andra vettiga svar som kanske gör så att man kan se livet lite annorlunda. Är lite sorgligt att se alla människor bara gå omkring och leva i nuet och bara acceptera det utan att äns tänka på det
Hare fint alla filosofer där ute! Hoppas man får nått svar!