Psykoser

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Handlingsmetod vid psykos

Ta antipsykosmedicin (utveckla svar)?
0
Inga röster
Göra det bästa av situationer med hjälp av fetischer osv?
0
Inga röster
Söka proffs?
0
Inga röster
Söka hjälp i profeter/präster/buddha?
0
Inga röster
Tukt a la Clockwork Orange?
2
100%

Antal röster: 2

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Psykoser

Inläggav Anna Sara » 10 sep 2011 21:16

Bevisligen är det många forum-missbrukare/medlemmar som är i psykos. Det låter kränkande och dumt förstås att skriva om hur knarkkretsar tänker och pratar i mun liksom hur frikyrkosamfund söker kvalitet i falskt smicker? Hur som helst vill jag ta upp denna mentala-intellektualiserade rampfeber.

Är du psykotisk? Vad skulle du göra om du "fick en psykos"..? Vad har du för skäl till att dupera svagare medmänniskor med kassa dömmanden och skimär? Det mest patetiska som finns måste vara intellektuellt tingel och tangel, bara för att ta ett exempel på deprissiv konflikthantering alltså.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 10 sep 2011 21:20

<iframe width="420" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/PZLD_PJ_R1g" frameborder="0"></iframe>

Ett primärt problem är svagheten i den uttalade plattformens existens utifrån psykosen som intresseområde. Diagnoser, apor och obscent uppväxtklimat, isolerade gruppers solipsistiska självcentrering. Mobbing, rökridåer osv.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 10 sep 2011 21:27

Vad blir det för straff för detta?

Har egentligen dold mutism.
Borde inte dikta mer, plocka med spektakel, men då menar jag helt seriöst och personligen.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 10 sep 2011 21:33

Det var alltså ett misstag att skapa denna tråd? Jag är alltså en "samhällsfarlig person"..?

Funderade just över de psy.. ögonskador jag får när jag läser om idioter i media som säger hur de mår bättre i självkännedom utav psykiatriska diagnoser... det är helt patetiskt... Nu är det här verkligen inget djävulskt expertutlåtande, för det är ju helt patetiskt detta också, bara inte så grymt slappt i sin lösa slätstruktenhet som exemplet, för det är väl bara en svag människa (som jag) som upplever en slags misshandel utav dessa kassa dömmandeutsagor..? Detta är alltså ingen fetischistisk aktivitet... alltså förhoppningsvis ingen förnekelsesjuk mental acceleration... i så fall måste jag "ta tillbaka" min FANTASI (i mitt medvetslösa fantiserande i bakbunt jag) genom "kontrakt utanför mig själv" (tabu och så)... Nja det är alltså inte riktigt så... och detta är inget Schizofrent skälvande, för det vore ju helt groteskt.... Nej det är bara ett skämt, alltså ingen mening som det finns mål med att överföra i mentala modeller, inte ens värt att tänka på faktiskt....

Men om jag frågar om den å andra sidan "ädla fantasin" är analogt med "psykologiska dödsbegrepp" (vad nu det är) och detta i sin närvaro i mitt medvetande speglas i det oavslutade, som för mig är helt privat i nästa "spegling"... bara i sitt nöje... för det var ju det jag pratade om.... hur kan detta inom det här då vara en SYND... det är det jag frågar, när jag ändå har skälet att "våldföra" mig såhär i min svaghet...

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 10 sep 2011 22:08

Helt ärligt (...) -är det här (baserat på minnesfragmentiskt memorerade aktiviteter från flera år gamla missförstånd i början av sökande efter det filosofiska, eftersom det ännu inte är filosofiskt och så utan fortfarande existentiellt grubblande över tänkandet i min oerhörda stress och rädsla för att jag IMITERAR något när jag söker efter att luta mig tillbaka på tryggheten i det personligt "hel-iga" jag dolde bakom allt fantiserande när jag för flera år sen började utforska mitt tänkande...) obscena meningsskrap????

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 11 sep 2011 05:36

Började utforska ämnet och kom på att det implicerar totalt tabu. Bland annat finns det olika sorters psykoser, man brukar se detta som en slags psykos, en lös galenskap i det passiviserade sinnets sökande efter käftsmällar. Jag vet inte om alla KAN göra det, eller alltså om det bara är jag som är specifikt psykotisk. Tabuts välkomnande i den löjeväckande "faran" brukar ge insikt om en bortglömd teaterlek, men jag reagerar redan som om jag vore pedofil men eftersom jag just benat ut tråkiga barndomstraumatiseringar om mina föräldrars pedofili är jag rädd att detta skriftspråk deprimerar mig och mina hjärnminnen till framtida kollapser av oavancerad onani. Ja alltså jag reser i en pseudovärld en idealistisk romantikfacistisk trippig tetestoronflagga för att försöka nedsänka mig själv i forummiljön med en mindre del av mina minnesdelar, det är alltså uppenbart vad jag tycker om forumet och tänker anmäla mig (bara av patetisk underkastelseroll i surrealismbegärets sista anspråk) till en forumdiskussion om medlemmarnas psykotiska trivaliteter på subplattornas meningsengagemang.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 11 sep 2011 05:38

Känner redan hur min uppriktighet parasiterar på min ärlighet och i en upphöjd pseudotillvaros energiberusning likt drogdamm klyver mitt sökande efter rättvisa i paranoidbeteende.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 11 sep 2011 11:06

Just nu är jag inte psykotisk, men jag har varit det och ligger ständigt i riskzonen. Eftersom jag har varit det några gånger känner jag numer till varningstecknen för mig. Egentligen har jag sån medicin jag ska ta varje dag. Det gör jag inte, men jag tar den när jag känner hur det börjar krypa på. Det kanske inte är ett så bra generellt råd, men det hjälper mig. Vad som händer i en psykos är väldigt individuellt och mycket svårt, för att inte säga snudd på omöjligt, att förklara för någon annan. Själv blir jag väldigt självdestruktiv, men jag har gett mig fan på att jag ska stå ut.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 12 sep 2011 09:40

Psykos är ett tillstånd av plötslig befrielse, av att bli ohämmad, skita i hela samhället med sina tvång och straff, våga ta steget över till det förbjudna, våga bryta det tabu-belaggda, våga försöka bli en riktig människa, våga försöka att bli den man innerst inne längtar efter att vilja bli,

psykos är ett tillstånd av medvetande om att man är fången i lögnaktigt system
som man ej skapat själv men blivit upptryckt emot väggen av,

psykos är det friskaste som finns i samhället,

och därför totalt förjudet

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 15 sep 2011 00:24

Det måste ju äta upp det. Vad innebär det? Massor med saker antas. En sekt kanske, samhällssekt.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 15 sep 2011 06:45

Matsya är den förste Vishnu-avataren och avbildas symboliskt som en fisk,

vattnet är Kaos, men fisken överlever i kaos, symboliskt därför att den andas kaos i sina gälar,
vi måste också lära oss andas det universiella kaoset i våra lungor och hjärtat måste anpassa sig till detta kaos,

detta är att kontrollera psykoser, katastrofer, undergångar , ja, allt som till synes verkar ogripbart ska gripas genom att låta detta kaos, denna katastrof genomströmma vårt blodsystem , men utan att vi då springer till psyket för att hålla psykiatern i handen, det finns inget kaos som jag inte vågar möta utan att ropa på mamma.

var inte rädda för lite förändring,
är ni så förälskade i era rutiner att ni inte kan släppa dem och sätta er upp på den stora fågeln
och flyga hem till Gud, till allt-och-intet.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 24 sep 2011 08:54

Psykosen är granne med Gud

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 24 sep 2011 09:32

Filmtips: Naboer

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 24 sep 2011 09:41

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 24 sep 2011 09:46

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/CsxT-JCB0ow" frameborder="0"></iframe>

Återgå till "Tankar och känslor"