DET UNIVERSELLA

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
tomtartroll

DET UNIVERSELLA

Inläggav tomtartroll » 21 jan 2012 13:02

mitt mål DET UNIVERSELLA

är att förstå, det psykofysiska universum, jag nämner det så, men det kan inte finnas ett universum utan ett psyke,
eller ett psyke utan universum, att nämna det så är dualism, så enar jag det i ett ord, universalt, psykologin skiljer sig gärna från fysiologin, religionen mot vetenskapen, men vi lever i ett universalt universum, en intelligent energi
behövs, så som ritningarna till ett hus, vem framställde då ritningarna, när huset redan är färdigt, tror du på ett evigt skapande nu, så är detta det universella, se bortom svart vitt, och lev i nyanserna, i det universella
verkar gud, gudinna, i det universella, skapar vi i nuet, och vi kan "stanna" tiden i de fria konsterna, för i det eviga nuet
fins ingen tid, ingenting att stanna, bara milstolpar, påminnelsen om att vi är eviga, i den universella verkligheten,
är ett flöde av toner, för den intelligenta energin, är vi då som fisken i skålen som runt runt, upplever det eviga nuet,?
och inte kommer någonstans. Den universella planen, manifesterar sig som skapande materia, intelligent energi i olika faser,
där ingen fas är värken bättre, eller sämre än någon annan, människor befinner sig
i sina faser, i förlåtelseprocessen. I hierarkier upplever vi oftast splitring,
som leder i nedåtgående spiraler, och ses som den starkes rätt, och när vi låser dessa faser, är det så att den tillbakagående fasen, gör att kriminella splittrar sig i att dra varandra nedåt, alkoholister, psykiskt sjuka,  oljemagnater,
. Rika i överklassen, de rika har det lättare, men står inför  samma existentiella frågor,  de fattiga och de med några få sparade pengar, kanske får sitt konto rensat medan de rika, ignorerar fakta kring förstörelsen av jorden, människor som fått en gåva att ge till andra, och till utrotningshotade djur, till regnskogar, fasen, illusionen är att vi behöver lida, förstår vi detta att när faserna ligger rätt, för att lämna ett gammalt mönster,  kommer förlåtelseprocessen se igenom hierarkier som låsande, splittrande, bundet.
Det fins ingen högre eller lägre fas, det finns den universella fasen, som upprättandet av harmonien på jorden, missförstå inte förlåtelseprocessen,
det handlar inte om att få förlåtelse, utan att förlåta sig själv, det är den enda
varaktiga förlåtelsen, motsatsen ger skuld och lidande, nedåtgående spiraler.
Det handlar inte om att frånta vårt uppsåt, vi är här för att vi har valt att vara här,
för att nå harmoni inom oss, och vara till en förebild för andra, i sina faser, som igen,
varken är högre eller lägre, om jag säger mig att ha nått en högre andlig nivå,
är vi tillbaks i hierarki-tänkandet, förlåtelseprocessen är den kraftfullaste fas,
som  gör det möjligt, för oss att vara i förändringsprocessen, vad vill vi verkligen göra med våra liv, vad vill du göra med ditt liv, vilket missbruk, beroende vill du lämna, vilken stress tär på dig, var kan du finna ro i ditt inre, i vilket sammanhang vill du vara en del av, du skapar själv ditt liv, missförståelsen är att vi måste kämpa,
istället för att bry oss om varandra, vi blir programmerade av ett system som säger konsumera det ger status, och trygghet, en trygghet vi redan börjar ana är en falsk sådan, allt detta vet vi, varför handlar vi då många gånger tvärt om, när vi vet att vi understödjer en process, som  inte är hållbar, som sliter på ekosystemet. Många djurarter riskeras att utrotas, denna fas är den mest akuta  vi NÅGONSIN HAR STÄLTS INFÖR  vi kan inte avfärda det ,
mer vi kan samlas kring denna helandes process, i den kan vi känna verklig trygghet att vi gemensamt kan rädda Jorden.

frågan om karma
karma är en rörelse i tid, något du gjort som du upplever i nuet, här är skuld i det skapande nuet, i livsväven binder oss vid flera människor, karma är ett nät, en låsande fas, karma är psykofysiskt slagg, i det skapande nuet finns förbrännings fasen, kopplade till katarsis, rening och förlåtelseprocessen, karma handlar om förbränningsfasen, det är fullt möjligt att bli av med denna fas, i det skapande nuet. Lever du i en skapad fälla, är bindningen alltid skuld, skuld är en annan illusion, du är fri i detta nu, att ta ett steg till en annan verklighet, och andas frisk luft i
dinna lungor befriade från skuld,

Frågan om den inre friheten.

i det skapande nuet, finns frihet, och insikten om tomheten, utan den ingen frihet.
Som Nelson Mandela fången men endå fri, levande, och skapande i nuet,
livet i fantasin, kan vi inte låsa in, vi blir berikade i anden, självet, det är först då
den inre friheten inträder, och vi blir befriade i upptäckten av, det skapande nuet
hela vägen måste vi gå, utan öde och slump, den intelligenta energin följer vi, inte som slavar, utan i det skapande nuet, i alla riktningar, känn hela, känsloregistret. Meditera i alfapulsen,
du kan koppla in ditt medvetande, i alfavågor du flyter in i en takt som förändrar
vilken puls du vill leva i. Är detta bara ett manipulativt system som inte kommer med något nytt?  Det nya sker i det skapande nuet,
där föds musikstycken, konstinstallationer, avlopp blir nya, osv

EKOLOGISKT TÄNKANDE, FÖRNYBARA ENERGIRESURSER, ATT PÅ TIO ÅR GÅ NER 80% I KOLOXIDUTSLÄPP, DET FINS INGEN ANNAN VÄG  OM VI INTE ÄR IDIOTER. Girighet är den fas vi måste gå igenom, givetvis måste det finnas handel, handel med först och främst inhemska varor eller en handel via tåg,
för att få bort den skadliga långtradartrafiken men handel med utrotade djur,så som att delar av tigern skulle ha en potenshöjande effekt, ren idioti, handel med virke från utrotningshotade skogar denna handel måste upphöra,
från tiden då urshamanerna målade grottmålningar, säkert förekom  handel i olika faser i primitiv form
redan före religionerna lånade vi och sålde bytte och växlade. vi måste se bortom girigheten
inte för att den är en synd, utan för att vi lever ohållbart, jag har levt i missbruk men lämnat det, jag har haft sju kvinnor, om det intresserar någon, vi har så mycket att ge, på stigar vi vandrar fortfarande,

vad är då det universella,? Energi+ Intelligens = I det evigt skapande nuet.

RELIGIONER, UPPRÄTTHÅLLER EN SLAV MENTALITET, SOM HAR MANIPULERAT MÄNNISKAN I MÅNGA ÅR, till att lyda och underkasta sig,
jag menar, du har rätt till att stå ensam, eller vistas i den gemenskap, som går samman med det universella, miljörörelsen har funnits i årtal, här är en eloge till alla ni som jobbar för jordens överlevnad. Att Picaso lånade av Hill till ett så känt verk, kyssen, är bevis för den inspiration, som flödar i det universella, en fas är där, en annan öppnar sig, och en ny inträder, MENINGEN MED LIVET, ÄR ATT BÄRA STAFETTPINNEN VIDARE I EN FAS DÄR DET NYA BLIR DEN EGNA TOLKNINGEN OCH DEN NYA FASEN, inte längre fortplantning, alla länder borde följa Kinas ex högst 1 barn per familj.

Att söka syndabockar

ett förgiftat sinne, kan inte längre uppleva skönheten, i det skapande nuet, reser minna vagabonder in mot lotusens centra, själv följer jag ingen, ett förgiftat sinne
kan inte uppleva frid, herbagerar uppdämd skuld, och vinet, kroppen,
jag andas inte denna aska, min inre form, mitt blödande skri möt mig vid korsvägen,
den som snart är förbi.Ett förgiftat sinne är fångat i allt, och blir aldrig nöjt, men jag vet att om du kapitulerar, och släpper allt det där, kan du vandra fritt. och den som griper, griper i tomma luften.

En hierarki, förutsätter syndabockar, behöver dom för ett kapitalets "värdemätare"
som smörjmedel, i den kommersiella karusellen, utslagna slår oftast ut sig själva,
istället för att kräva vård, som är människo-duglig avgiftning med, eldsjälar som,
måste släppas in, och detta diagnos-sättande, vi är väll fan inte mer än människor.
Är det inte dags att inse det psykvården har misslyckats, och skapat monster,
som innan de SÖKT HJÄLP!, och som de själva sagt kommer döda barn, osv, VI HAR SKAPAT DESSA MONSTER, FÖR ATT RÄTTFÄRDIGA HIERARKIN,  DÄR UNDERHUGGARE SKYLLER PÅ VARAN, OCH DE I TOPPEN, JUGER OSS RAKT I ANSIKTET.MOBBING KOMMER AV EN TOMHETSKÄNSLA, OCH PRESIS SOM VI INTE VALT GRANNAR, VÄLJER VI INTE KLASSKAMRATER. MÅSTE OFFER SLÅ TILLBAKS MED VÅLD, FÖR ATT NÅGOT SKALL SKE, SKOLAN KOMMER MER OCH MER ATT JOBBA UNIVERSALT, DE KOMMER FÅ EN NY TIMME DÄR DE KAN SAMMLA IN PENGAR, SKAFFA FADDER BARN, JOBBA LIVE MED DOM PÅ ANDRA SIDAN JORDEN, GÖRA FILMER MED DOM OSV, MÖJLIGHETEN MED ATT INFÖRA DET UNIVERSELLA,  I SKOLORNA ÄR OUTTÖMLIGT. MOBBARNA
SKALL KÄNNA MENINGEN I DET UNIVERSELLA, OCH KAPITULERA INFÖR DET
FINNS DET I HIERARKIN ROLLER, KOMMER DESSA ATT UTVÄRDERAS, I KLASSEN. DET SKALL MEDVETANDEGÖRAS, VILKA ROLLER SOM FINNS, VEM SOM TAGIT VILKEN  OSV,  DESSA ROLLER SKALL AVDRAMATISERAS,MEN FINNAS DÄR
OCH VI, BARNEN OCH LÄRARNA SKALL DISKUTERA, DET UNIVERSELLA ,
FÖR VI UPPLEVER DET VI SÅTT, NATURENS SVAR PÅ ÅRHUNDRADEN AV FÖRORENINGAR, KONSEKVENSEN AV DET ÄR DET UNIVERSELLAS MÖRKA SIDA, ATT JOBBA GLOBALT FÖR ATT BEVARA JORDEN ÄR DET UNIVERSELLAS LJUSA SIDA, BARNENS KREATIVITET SKALL SÄTTAS I FÖRSTARUMMET, DET FINS INTE LÄNGRE NÅGON FALSK HIERARKI, I NÅGOT SYSTEM SOM DET ÄR TABU ATT TALA OM, DISKUTERA SYSTEMET I SIG SJÄLVT, DET ÄR EN NY TID SOM KOMMER, OCH EN VARM VREDE SKALL FÅ ELEVEN ATT KÄNNA SIG SÄDD, OCH DETTA BLIR ÖMSESIDIG RESPEKT, ISTÄLLET FÖR DEN KALLA ILSKAN, I HIERARKIN, I FÖRSVARANDE FÖR ETT FALSKT SYSTEM, DÄR UNGA MOBBARE FÅR KONFRONTERAS, MED SINNA FÖRÄLDRAR, DET ÄR INGEN KONSTIGT, ATT DENNA ROLL HAR GOTT I ARV,
DE UNGA KOMMER LÄRA DE ÄLDRE, I NYANSERNA KOMMER JORDEN ATT FÖDAS PÅ NYTT, DET UNIVERSELLA GÅR SAMMAN OCH BLIR DET GLOBALA,
DETTA ÄR DET UNIVERSELLAS PLAN FÖR, JORDEN, TELLUS, GAÍA

SigurdV

Inläggav SigurdV » 22 feb 2012 22:21

Jag hakar upp mig direkt på inledningen: Går vi tillbaka tillräckligt länge finner vi ett universum utan liv och därmed

(Påstår jag) utan psyken! Har du något som talar för att det ändå fanns ett psyke dolt där någonstans?

Berätta vad så ägnar jag mig åt fortsättningen.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 22 feb 2012 22:27

SigurdV skrev:Jag hakar upp mig direkt på inledningen: Går vi tillbaka tillräckligt länge finner vi ett universum utan liv och därmed

(Påstår jag) utan psyken! Har du något som talar för att det ändå fanns ett psyke dolt där någonstans?

Berätta vad så ägnar jag mig åt fortsättningen.

Det bevisar ingenting, så länge vi inte vet vad ett psyke är.
att vårat universum hade en potential med massa noll (dessutom en icke verifierad teori) betyder inte att inget existerade.

Det finns fortfarande energier, i någon form. det finns troligtvis materia runt vårat universum,
men vi begränsas till att inte få veta med den teknik vi idag använder, då våran horizont inte tillåter oss detta.

En människa existerade inte där, och har inte alltid existerat här.
men psyke/själ vet vi inget om.

Bara för att dra en teori (vilket jag inte tror är perfekt korrekt, men vetenskapen går lite åt detta hållet med olika hypoteser)
är att det finns parallella universa där vi existerar..
om vårat universa inte existerar, så kan vi och vårt psyke/själ fortfarande finnas i de parallella.

Användarvisningsbild
tomtartroll

Inläggav tomtartroll » 24 feb 2012 12:55

vi kommer in på, om en intelligent energi fans och alltid kommer finnas i det evigt skapande nuet, vi kommer in på
om det existerar intelligent liv i universum, vi vet att det existerar och pågår skapande av nya världar ,dvs
det har redan upptäckts, en planet i ett solsystem, där förutsättningar liknande jordens existerar, bigg bang
var ingen isolerad företeelse, det existerar som en konstant företeelse, allt detta vet vi, men jag vill dra det lite längre
jag menar att ett intelligent "fostervatten" finns till i skapande av nya världar en intelligent skapande energi,
i det evigt skapande nuet, tack.

Återgå till "Politik och samhälle"