med dina egna tankar går du lätt och enkelt rakt igenom väggar och tak,
TANKARNA ÄR FRIA,
från rummet,
känslorna också,
hon är på andra sidan atlanten men du känner tydligt hennes kärlek strömma in i ditt hjärta,
för just nu tänker hon på dig,
fast kroppen då, säger du, kan den också flyga rakt igenom väggar och tak,
ja, ifall du försöker att abstrahera din kropp
så kommer du slutligen att kunna vara på alla platser samtidigt,
för allt är 1,
jag är du,
och du är jag
Gör uppror, tro ej på rummet
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
du ska veta att rummet är ditt fängelse
du kan ha ett stort rum,
men alla föreställningar du hänger upp på väggarna i ditt personliga rum
är endast till för att skymma evigheten,
börja nu idag med att plocka ner dina förställningar,
för en dag kan du kanske se det nakna rummet
som Sokrates frågade sina vänner på trottoaren,
vad är grunden till alla era värden och förställningar,
ja, den idiotiska iden om att det finns ett rum
du kan ha ett stort rum,
men alla föreställningar du hänger upp på väggarna i ditt personliga rum
är endast till för att skymma evigheten,
börja nu idag med att plocka ner dina förställningar,
för en dag kan du kanske se det nakna rummet
som Sokrates frågade sina vänner på trottoaren,
vad är grunden till alla era värden och förställningar,
ja, den idiotiska iden om att det finns ett rum
- Harald Davidsson
jag ser stora rader av människor gå omkring med sitt rum över kroppen,
jag är i eskilstuna
men förmodligen är situationen detsamma i Laxå
de är alla fångar i den sociala lögnen
fullproppade med fördommar och vanföreställningar,
jag känner mig ledig och avspänd
jag har inget som trycker på mina axlar
jag är helt fri från alla former av rum och sociala föreställningar
jag är i eskilstuna
men förmodligen är situationen detsamma i Laxå
de är alla fångar i den sociala lögnen
fullproppade med fördommar och vanföreställningar,
jag känner mig ledig och avspänd
jag har inget som trycker på mina axlar
jag är helt fri från alla former av rum och sociala föreställningar
- Harald Davidsson
Den älsta konsten saknade perspektiv och djup i bilden,
alltså målningarna gav ett intryck av att vara platta,
och saknade egentligen något rum,
och det är så våra föreställningar ska formas, som platta bilder,
för att slippa få dem fångade i rummet,
och detta kan vi göra genom att försöka bli mer och mer öppna
och då slipper vi också alla dessa sjukliga paranoida föreställningar,
vi kan visa oss totalt öppna för världen utan försvar, utan skydd
men våga bära en viss smärta kontinuerligt över att då bli sårad
och nertrampad, fast detta går snart över,
ifall du öppnar dig riktigt mycket blir du stark
och ingen kan då såra dig mera
alltså målningarna gav ett intryck av att vara platta,
och saknade egentligen något rum,
och det är så våra föreställningar ska formas, som platta bilder,
för att slippa få dem fångade i rummet,
och detta kan vi göra genom att försöka bli mer och mer öppna
och då slipper vi också alla dessa sjukliga paranoida föreställningar,
vi kan visa oss totalt öppna för världen utan försvar, utan skydd
men våga bära en viss smärta kontinuerligt över att då bli sårad
och nertrampad, fast detta går snart över,
ifall du öppnar dig riktigt mycket blir du stark
och ingen kan då såra dig mera
- Harald Davidsson
-
förstår mig själv
Vill man förstå så är oftast den snabbaste och direkta vägen att pröva de teorier som känns sämmst. Dvs det man känner att detta vore värst.... Det är vad jag "fruktar" jag ville inte att detta skulle vara osv.
När man inte vill förstå så är det KÄNSLAN som styr oss från detta.... Normalt sett så ska vi ju lita på denna känsla.
Dock måste den FÖRSTÅS. Dvs FÖRST förstå sedan lita på den.
Harförstått rummet. Det är en fantasi. Det är vad vi föreställer oss för att må så bra som möjligt. Ju snålare definitionen är destå bättre. Än sålänge förstår jag detta. Kanske förastår jag annorlunda om jag behöver. Vi får se vad som händer. Ofta återvänder man till teorierna.... Och då betyder detta att man är redo att förstå mer... Det i oss gör att vi kommer tillbaka i så fall för att det var RÄTT.
Dvs känner ni sorg tex när ni förnimmer.... ja antingen förstår ni eller inte... förstår ni inte så betyder detta att ni FÖRSTÅR inte.... Och då bör ni vilja förstå...
Dvs Ha teorin i huvudet. Betrakta den. KÄNN... Förstå.... Ha teorin oftare i huvudet... Pröva den.... Bekanta dig med den osv.
Hur känns detta då?
Antingen har ni redan förstått detta och då känner ni ingen ting.
Eller så känns det olustigt/fel... och då är det viktigt att ni prövar denna ide.... Denna idee spärrar er att tänka.. Kan ni bevisa detta så försvinner era spärrar.... Er tanke får röra sig mer fritt och finner ideer som kommer att bli användbara och inte kunde hittats utan denna anstägning. denna olust blockera olika vägar i hjärnan som kan användas till teorier.. Har ni riktigt tur så kan en kraftfull verklighets uppfattningsförändring ske hos er. Men som sagt förändringen är olika. En påtaglig verklighetsförändring visar att detta var VÄLDIGT viktigt. Och att förståelsen om dig själv ökade kraftigt.
Känner ni er glad inför tanken att pröva denna teori. så vill jag ha ett PM om detta är möjligt
Ok vill ni inte bevisa denna tes så försök ändå för att förstå er KÄNSLA bättre..... Era sinnen måste förstås.... Så fort ni inte förstå sinnena måste ni försöka förstå dem..... VIKTIGT... använda fler sinnen går ur psykosen mer och mer. Det kan driva er till beviset.
Obs registrera vad som händer I er när ni bevisar denna teori.... Något händer se de viktiga i händelsen... Leta efter detta... FÖRSTÅ
Fundera på hur era ögon förändras, öronen och känslorna förändras...Genom att förstå förändringen förstår ni ännu mer om er själva.
Ni vet ju vad ni gör, dvs ORSAKEN... Det som händer i er är VERKAN. teorinstår ovan.... Det som händer osv.... Gör att ni kan leta på bättre ställe från början. Modifiera teorin som ni vill.
När man inte vill förstå så är det KÄNSLAN som styr oss från detta.... Normalt sett så ska vi ju lita på denna känsla.
Dock måste den FÖRSTÅS. Dvs FÖRST förstå sedan lita på den.
Harförstått rummet. Det är en fantasi. Det är vad vi föreställer oss för att må så bra som möjligt. Ju snålare definitionen är destå bättre. Än sålänge förstår jag detta. Kanske förastår jag annorlunda om jag behöver. Vi får se vad som händer. Ofta återvänder man till teorierna.... Och då betyder detta att man är redo att förstå mer... Det i oss gör att vi kommer tillbaka i så fall för att det var RÄTT.
Dvs känner ni sorg tex när ni förnimmer.... ja antingen förstår ni eller inte... förstår ni inte så betyder detta att ni FÖRSTÅR inte.... Och då bör ni vilja förstå...
Dvs Ha teorin i huvudet. Betrakta den. KÄNN... Förstå.... Ha teorin oftare i huvudet... Pröva den.... Bekanta dig med den osv.
Hur känns detta då?
Antingen har ni redan förstått detta och då känner ni ingen ting.
Eller så känns det olustigt/fel... och då är det viktigt att ni prövar denna ide.... Denna idee spärrar er att tänka.. Kan ni bevisa detta så försvinner era spärrar.... Er tanke får röra sig mer fritt och finner ideer som kommer att bli användbara och inte kunde hittats utan denna anstägning. denna olust blockera olika vägar i hjärnan som kan användas till teorier.. Har ni riktigt tur så kan en kraftfull verklighets uppfattningsförändring ske hos er. Men som sagt förändringen är olika. En påtaglig verklighetsförändring visar att detta var VÄLDIGT viktigt. Och att förståelsen om dig själv ökade kraftigt.
Känner ni er glad inför tanken att pröva denna teori. så vill jag ha ett PM om detta är möjligt
Ok vill ni inte bevisa denna tes så försök ändå för att förstå er KÄNSLA bättre..... Era sinnen måste förstås.... Så fort ni inte förstå sinnena måste ni försöka förstå dem..... VIKTIGT... använda fler sinnen går ur psykosen mer och mer. Det kan driva er till beviset.
Obs registrera vad som händer I er när ni bevisar denna teori.... Något händer se de viktiga i händelsen... Leta efter detta... FÖRSTÅ
Fundera på hur era ögon förändras, öronen och känslorna förändras...Genom att förstå förändringen förstår ni ännu mer om er själva.
Ni vet ju vad ni gör, dvs ORSAKEN... Det som händer i er är VERKAN. teorinstår ovan.... Det som händer osv.... Gör att ni kan leta på bättre ställe från början. Modifiera teorin som ni vill.
- Harald Davidsson
varje underbar liten härlig lägenhet där man kan stänga in sig från den yttre världen är i botten en av dessa vanföreställningar som hjälper oss att leva lite grand, att vi kanske orkar leva rätt några tiominuersstunder här framför tapeterna, jag kan spela dylan, men då är jag ute och liftar nån stans i sökandet efter en slag odifinerbar frihet, min lägenhet är mitt fängelse som jag älskar så inikatten att jag ibland ligger hela dagen i sängen och på kvällen tar mig ut till badrummet och läggwer mig i hett vatten och drämmer mig bort till de indiska rishis.
-
förstår mig själv
Harald Davidsson skrev:varje underbar liten härlig lägenhet där man kan stänga in sig från den yttre världen är i botten en av dessa vanföreställningar som hjälper oss att leva lite grand, att vi kanske orkar leva rätt några tiominuersstunder här framför tapeterna, jag kan spela dylan, men då är jag ute och liftar nån stans i sökandet efter en slag odifinerbar frihet, min lägenhet är mitt fängelse som jag älskar så inikatten att jag ibland ligger hela dagen i sängen och på kvällen tar mig ut till badrummet och läggwer mig i hett vatten och drämmer mig bort till de indiska rishis.
Japp men utvecklas man??? Dvs slutar man förstå? Vad anser du?
Återgå till "Religion och andlighet"