Filosofiforum

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

phaseone
Kontakt:

Filosofiforum

Inläggav phaseone » 24 aug 2003 20:40

Hej alla glada tänkare!

Vart mycket glad när jag i mitt för dagen vilsna cybersurfande råkade hamna på detta filosofiorum! Mitt namn är Daniel, har just blivit utkastat från den "trygga världen" med dagligt besök på gymnasiet samt mammas hemlagade mat när man kommer hem! Tog studenten i våras och sliter just nu på olika jobb för får en ansträng ekonomi att gå ihop. Att det är kostsamt att existera var den första insikten jag tillgavs!
På fritiden: Vänner, golf, innebandy,festa,gymma,litteratur,filosofera, mm..

Anledningen till att jag blev glad när jag stötte på filosofiforum var att jag sökt folk att utbyta filosofiska frågor med, samt ett forum där man kan låta sig inspireras och läras av andras empiriska samt rationella iaktagelser!

Hoppas att filosofiforum blir en välbesökt och vältalig plats för seriösa diskussioner. Tror dock att möjligheterna ligger för fötterna med en duktig och tillsynes kunnig webbansvarig som Tomas!

MVH, Daniel--->Tänkare på amatörnivå!
"Visdom är inte att ha alla svaren, utan att ha alla frågorna"

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 24 aug 2003 21:06

Välkommen Daniel.

Ja nystartat är det, men nya personer verkar hitta hit genom sökmotorerna redan, och då har jag ännu inte lagt ut någon marknadsföring aktivt. Det är spännande att se hur något kan ta form som man satt till världen. Inled gärna en frågeställning i filosofiforumet eller någon annan del så får vi se om någon hakar på. Jag vet att jag inte brukar vara sen :wink:

Får jag fråga vem Tomas är?

MVH,

Johan

pavernicus

Forumet och diverse

Inläggav pavernicus » 15 sep 2003 15:56

Jag hittade ochså hit genom att helt enkelt söka på "filosofi+forum" i google. För detta var precis vad jag behövde, och glad vart jag när jag fann det. Det finns väldigt många communities och allt vad det heter, men dessa har väldigt svårt att hålla en seriös profil på disskutionerna, och medlemmarna verkar sakna motivation till igentlig disskution. Det var detta som var anledningen till varför jag sökte efter ett forum som det här.

Nåja Johan du ska ha ett tack för att du besvarar mina önskningar. Ni andra som tänker och skriver ska ochså ha ett tack, bara för just det ni gör.
"When you stare into the abyss, the abyss also stares into you" Nietzche

Återgå till "Mötesplatsen"