Zokrates skrev:evasson skrev:scirocco skrev:Det är väl dokumenterat av den siste missionären som levde länge med detta folk i amazonas att de verkligen inte hade någon slags religion.Det är det som är det viktiga. Ett levande bevis för att människor varken föds med en religiös tro eller behöver en sådan. Livet har levts på ett civiliserat sätt i långliga tider. Folket har fungerat socialt tillsammans och inte gått under på som sagt ,väldigt lång tid. Missionären som kom dit med sin fru,blev omvänd och övergav sin kristna religion. Hans fru övergav honom då hon värdesatte religionen högre än sin man. Agerandet av den brasilianska staten är högst tvivelaktigt. De har ett program för att bevara urinvånare.Detta har skötts dåligt och utvecklingen har gått åt andra hållet med mer och mer skövling av urinvånarnas hem. Missionären kom att intressera sig för deras unika språk som han lärde sig. Det blev en kontrovers med andra språkvetare i frågan om förutsättningen/möjligheten att skapa en oändlig mening på detta språk. Emellertid så fick han inte tillstånd av regeringen att åter besöka stammen med hänvisning till att den skulle skyddas från främmande människor. Därefter flyttade staten själv ut hela konkarongen med skola medicinsk vård tv och div saker från vår civilisation. Ni kan ju ana vad som kommer att hända. Ja det är mycket intressant omkring detta men huvudpoängen är att de är utan religion, fullt omhändertagande och kärleksfulla och har tills nu levt mycket längre än många andra civilisationer som gått under för länge sedan. Jag vänder mig än en gång mot holoteist och evasson och alla andra som anser sig vara förmer för att de tillhör en religion. Användandet av begrepp som ondskefull,sinnesrubbad och ovetandes om villkorslös kärlek för att beskriva människor utan religion vittnar om just farorna med att religion existerar.De som tillhör en religion bör ställas till svars för alla de brott mot mänskligheten som skett i deras religions namn.
Jag är en pionjär Scirocco, sedan att dessa urålder stam befolkning lockar till sig turister är något helt annorlunda än att ha levt som Ateist, sedan självmant konverterat till Islam och sedan insett farorna i att missbruka religiösa propaganda.
Judarna är dom mäktigaste männen på denna planet, och de har överlevt.
Jag förstod inget av det du skrev, vad menar du evasson?
Menar att Judarna har överlevt är mäktigast, tror på Gud, föds med en tro på Gud och detta kastar omkull Sciroccos antydan om att religion eller Guds tro leder till sönderfall evolutionärt. Eventuellt kanske han förstår varför jag värderar vissa människor högre än andra såsom Muslimer och Hinduer.