Går djuren in i himlen? Gör vi det???
Moderator: Moderatorgruppen
Går djuren in i himlen? Gör vi det???
När jag var illa ute, jag var fruktansvört deprimerad, när min hund dog, undrade jag om jag dog då... skulle jag då komma till samma ställe och träffa henne??? Ingen av er vet det, det fattar jag. Men är det någon som sörjer sin hund så mycket som jag gör. Jag tror inte det...
Jag tror, hoppas och önskar av hela mitt hjärta.
Att det budskapet vi får genom bibeln är sant.
Då kommer du att få möta din hund igen och inte nog med det, du kommer att få leva tillsammans med alla du har förlorat i döden i en värld där man inte behöver frukta varken döden, sjukdommar eller annan sorg.
Och ja, jag har förlorat många djur jag sörjer mycket. Bland annat min häst och min hund.
(jes 11:6-9 , Joh 5:28, 29 upp 20:13 osv osv mm mm)
Och det står i psalm 115:16
Himlen tillhör gud. Men jorden har han gett människosönerna.
Att det budskapet vi får genom bibeln är sant.
Då kommer du att få möta din hund igen och inte nog med det, du kommer att få leva tillsammans med alla du har förlorat i döden i en värld där man inte behöver frukta varken döden, sjukdommar eller annan sorg.
Och ja, jag har förlorat många djur jag sörjer mycket. Bland annat min häst och min hund.
(jes 11:6-9 , Joh 5:28, 29 upp 20:13 osv osv mm mm)
Och det står i psalm 115:16
Himlen tillhör gud. Men jorden har han gett människosönerna.
-
nolltretjugofyra
Tror du at din hund skulle bli glad när ni "årterförenas" i himmlen (eller vad du nu tror på) ifall att du skaffat dig 3-4 andra hundar under ditt liv som du kommit att älska lika mycket. Jag tror inte det är hans himmel att vara tvungen att dela med sig av dig till flera andra. Tänk istället om du kommer till hundens paradis vilket kan vara att det bara är du och han/hon, så vems önskan står högst?
De andra som dött kanske inte heller har samma syn på paradiset som du så det kan bli väldigt svårt att bestämma vem ska få sitt himmelrike?
Någons paradis kan vara en annans helvete, som någon sa.
De andra som dött kanske inte heller har samma syn på paradiset som du så det kan bli väldigt svårt att bestämma vem ska få sitt himmelrike?
nolltretjugofyra skrev:Tror du at din hund skulle bli glad när ni "årterförenas" i himmlen (eller vad du nu tror på) ifall att du skaffat dig 3-4 andra hundar under ditt liv som du kommit att älska lika mycket. Jag tror inte det är hans himmel att vara tvungen att dela med sig av dig till flera andra. Tänk istället om du kommer till hundens paradis vilket kan vara att det bara är du och han/hon, så vems önskan står högst?
det var ju också ett tröstens svar...
- miles davis
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Norpan.... jag kan totalt leva mig in i känslan. Min schäfervalp (eller är det läge att säga unghund?) är snart 8 månader. Bara barnet. Men jag känner ändå en sådan smärta när jag tänker på döden. Antagligen dör han före mig. Det är hårt att våga älska. Jag hoppas att jag och "Bäbis" träffas igen efter döden. Hur som helst är jag glad att jag har haft förmånen att möta honom i detta liv - han är... fantastisk - och jag önskar verkligen att jag kunde säga det till honom så han förstod, men det kan jag tyvärr inte, men jag är rätt övertygead om att han vet vad jag känner för honom iallafall 
Återgå till "Religion och andlighet"