och du kan aldrig vara annat än ensam. med dina känslor, tankar existens....osv.
Om man anser att känslor och tankar inte kan kommuniceras ut på ett korrekt sätt så stämmer det. Men jag tror att många, kanske de flesta kan på något sätt kommunicera ut vad de känner, och hos någon känna tröst.
Sedan så tror jag också att det finns människor som är lite mera "speciella" som kanske har känslor och tankar som inte riktigt går att förstå för många.
Typ, varför fundera över tiden, tiden finns eller den finns inte. Kanske många skulle säga..
Jag tror dock att det även om det inte går att kommunicera ut exakt vad man känner och tänker, så tror jag att värmen från en annan människa kan få en att må bättre. Det fysiska och psykiska känslan av att någon annan vill förstå, trösta, vara, gilla den man är. Tror jag kan vara ett sätt att minska mycket långa perioder av ångest, djup smärta och meningslöshet.
En annan sak som jag läste snabbt på en baksida av en bok, som fanns vid filosofisektionen. Som jag tänkte köpta nästa månad, handlade om att få människor med stark ångest att rikta sin ångest mot någonting. Typ skriva, dansa, måla, sjunga etc. att få känslorna och tankarna mot en riktning istället för att låta allting spreta åt alla håll.
För mig så är det exempelvis otroligt viktigt att jag får "knarka" böcker, skriva, tänka, och ha känslan av att jag i meningslösheten åtminstonde kan välja vad jag vill göra.
Hoppas att du , Varney hittar din "grej"
Kanske filosofi är det? Eller Nietzsche? Eller Satanism?
Må väl
Kram!