Jag fick hem ett paket med 5 av dessa, och blev förvånad va bra den funkade för mig.
Man tänder de inte, bara drar ett bloss, så lyser det upp en lysdiod i ändan där det ska brinna,
och rök kommer ingenstans ifrån. Mycket mystiskt.
Ser ut som cigg, men är av inplastad metall (eller plast?)
En liten cigarettsimulator.
Åsså lägger man den åt sidan när man är klar, behöver inte släcka.
Den ligger redo tills nästa bloss.
Nån som har testat elektroniska cigaretter?
Moderator: Moderatorgruppen
Inte testat.
Är det ampuller med nikotin?
Är det ampuller med nikotin?
med olika nikotinstyrkor
http://smartsmoke.org/
Jag ska försöka med de ett tag, rapporterar sen om några veckor om jag slutat eller ej-
http://smartsmoke.org/
Jag ska försöka med de ett tag, rapporterar sen om några veckor om jag slutat eller ej-
Mina elever har testat. De har rökt på lektionerna. Finessen är ju att det inte är rök som kommer ur dem utan ånga så de bryter inte mot lagens rökförbud. Många lärare blir sura när de gör så. Jag säger något elakt i stället. Sarkasm och ironi är en utmärkt uppfostringsmetod.
/Algotezza
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
--------------
De ska bli olagliga att importera, förmodligen för att ungdomar blir lika nikotinberoende av de som av tobakscigaretter.
De kankse bör vara receptbelagda?
De kankse bör vara receptbelagda?
-
förstår mig själv
Japp de funkade bra. Man fick en "nikokick".
Förbud ja. Varför funderar man inte på huruvida man själv ska använda tex nicocigg?
Dels förstår man genom att registrera dvs uppleva själv.
Innan man själv förstått tror man alltså att man förstår vad som är rätt/fel för andra. Önskar att man tänkte lite mer på sig själv, hur man själv ska må bra. Istället för att finna det goda kommer man finna det onda och därigenom bidrar man själv till ondskan(styr med våld/straff/hot).
Man blir alltså de värsta ondskan själva och då kommer det som står i Bibeln hända. Till och med präster begriper inte att naturlagarna gäller alla människor även dem och politiker, simmare, jurister, poliser psykiater osv. Insåg man att alla är lika värda(enligt naturlagen) skulle man sluta att spärra in människor/straffa/hämnas.
Själv kan man vara en god människa, det förstår man. Då kommer inte naturen att göra dig illa utan belöna dig. Att gömma sig bakom människornas lagar och regler hjälper naturligtvis inte."GUD/naturen ser allt".
Förbud ja. Varför funderar man inte på huruvida man själv ska använda tex nicocigg?
Dels förstår man genom att registrera dvs uppleva själv.
Innan man själv förstått tror man alltså att man förstår vad som är rätt/fel för andra. Önskar att man tänkte lite mer på sig själv, hur man själv ska må bra. Istället för att finna det goda kommer man finna det onda och därigenom bidrar man själv till ondskan(styr med våld/straff/hot).
Man blir alltså de värsta ondskan själva och då kommer det som står i Bibeln hända. Till och med präster begriper inte att naturlagarna gäller alla människor även dem och politiker, simmare, jurister, poliser psykiater osv. Insåg man att alla är lika värda(enligt naturlagen) skulle man sluta att spärra in människor/straffa/hämnas.
Själv kan man vara en god människa, det förstår man. Då kommer inte naturen att göra dig illa utan belöna dig. Att gömma sig bakom människornas lagar och regler hjälper naturligtvis inte."GUD/naturen ser allt".
- freddemalte
Nä, men jag är mycket svag för bakelser så det vore fint att få testa en elektronisk bakelse
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
Men efter en tids provande fann du dem alltså likvärdiga vanliga cigg, Jörgen? Var köper man sådana då och vad kostar de? Blev helt perplex när jag efter ett traumatiskt sjukhusbesök kilade in på sjukhuskiosken och ville köpa ett paket cigg och fick till svar att de inte fick sälja cigaretter på sjukhusområdet. Däremot hade flera andra nikotintjosan. Nej, jag ville inte ha plåster eller tuggummin. Expediten rekommenderade en påse hon lyfte fram som jag tyckte såg ut som snus, men nej, det var det inte, enligt henne, utan att det skulle vara nåt man sög på. Efter mycket om och men fick jag upp den förbaskade påsen. Själva asken var ändå knepigare, hade kunnat göra en aggressivt laddad personlighet direkt våldsam... Och det var, när jag väl fick upp den (med hjälp från annan) det absolut vidrigaste jag har varit med om och visst var det som snuspåsar. Uhäää!
Jörgen skrev:Jag fick hem ett paket med 5 av dessa, och blev förvånad va bra den funkade för mig.
Man tänder de inte, bara drar ett bloss, så lyser det upp en lysdiod i ändan där det ska brinna,
och rök kommer ingenstans ifrån. Mycket mystiskt.
Ser ut som cigg, men är av inplastad metall (eller plast?)
En liten cigarettsimulator.
Åsså lägger man den åt sidan när man är klar, behöver inte släcka.
Den ligger redo tills nästa bloss.
Denna fråga hör hemma på Flashback, inte Filosofiforum. Just sayin.
skwuim skrev:Denna fråga hör hemma på Flashback, inte Filosofiforum. Just sayin.
Det avgör jag bland annat, och inte du. Dessutom bör filosofiforum inte användas till smygreklam för Flashback.
Försöker du bråka med mig? Jag har ätit upp större filosofer än du.

Det går utmärkt att filosofera om vilket ämne som helst.
Men efter en tids provande fann du dem alltså likvärdiga vanliga cigg, Jörgen? Var köper man sådana då och vad kostar de?
De jag beställde finns här:
http://webb-butik.blogspot.se/2013/03/pro-shopper-smokesmart-gratis-i-2-veckor.html
Introduktionspaketet är billigare, seden får du ett nytt paket med 5 elcigg var tredje vecka för 350.