Lite lösa åsikter om olika medlemmar

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

suchanother
Avstängd

Lite lösa åsikter om olika medlemmar

Inläggav suchanother » 11 mar 2006 21:17

Utan att gå in på djupare så framlägger jag mina åsikter om andra.

Luipa:
Schysst kille, lite för snäll men alltid saklig. Säkert trevlig typ.

Johan:
Undertrycker sina aggressioner.
Är snäll men flummig.

Hovnarren:
Intelligent typ. Men tyvärr är detta det ända. En glidare som vet mycket och skriver mycket men menar ingenting?

Stefan:
Seriös snubbe, kanske för seriös. Men jag uppskattar hans vetgirighet.

Caustix:
Har fortfarande problem. Lite dumaggresiv typ, en besserwissertyp som jag har svårt för.

Camilla:
Läser statskunskap i Uppsala?
Naiv typ som inget vet om verkligheten.

Kallekula:
Rätt schysst typ men pratar för mycket. Dåligt underbyggda åsikter ibland och har en "går det så går det" för mentalitet.

Makterna:
Tror själv att han är fritänkare. Sällan har jag mött en kille som är så låst i sina åsikter som han.

archaxe:
Vettiga åsikter året runt. Svårt att argumentera mot den snubben.

Viola:
En riktig humanist i ordets rätta bemärkelse. Men kvinnor är väl såna?

Kadmos:
En äkta dansk pilsnergubbe. Säkert en skoj typ som jag lätt kunde slå följe med i jakten på högre sanning.

Jag slutar här. Har säkert glöm någon.

Användarvisningsbild
Luipa
Kontakt:

Inläggav Luipa » 11 mar 2006 21:27

suchanother:
Bitsk kille med ett varmt hjärta han gärna döljer. Har alltid nära till skrattet (galghumorn?) hur jävligt livet än ter sig. En av forumets pragmatiker. Inte alltid saklig men däremot ständigt läsvärd.
Man is the missing link between primitive apes and civilized human beings.
- Konrad Lorenz?

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 11 mar 2006 21:37

Luipa,
Läser alltid dina inlägg med intresse.
Du är så saklig, säkert beläst typ.

Användarvisningsbild
Luipa
Kontakt:

Inläggav Luipa » 11 mar 2006 21:51

Suchanother
Jag är inte särskilt beläst däremot ser jag saklighet som en utmaning, kul att det lyser igenom (man kan ju missta sig :lol: ). Ibland känns det verkligen som att man hör en människa bakom texten, det är förstås subjektivt men jag upplever bl a dina inlägg så. Du verkar dessutom ha någon slags naturvetenskaplig insikt.
Man is the missing link between primitive apes and civilized human beings.

- Konrad Lorenz?

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 11 mar 2006 23:16

Roligt att jag fick ett positivt utlåtande, osäker på om det var roligt att få det av suchanother. Jag ger väl också ett utlåtande.

Narren:
En kille som har en förmåga att se samband, överblicka helheter och fläta ihop skilda ämnen till ett Evigt Gyllene Band av sällan skådat slag. Förmodligen en av de mest intelligenta människorna jag känner. Ibland tycker jag att hans slutsatser är lite förhastade och kopplingarna något tveksamma, men jag betvivlar inte för en sekund att han är nån typ av geni. Han har även en god humor.

Angelina:
New-age-influ(m)erad flumtomte med kärleksfulla budskap och färglada inlägg. Underbar.

Stefan:
Rationell och nykter, på gränsen till torr ibland, men med en underbar humor är den väl lyser igenom.

PopJimmy:
Kille som söker finna ro genom den österländska mystiken. Tror mycket på integral filosofi och tvivelaktiga experiment med grönsaker. Var fanatisk om att upplysa oss när han kom till forumet, men har nyktrat till på senare tid och skriver jäkligt intressanta inlägg nuförtiden, många som jag sympatiserar mycket med. Har aldrig träffat honom, men hoppas att jag får tillfälle att göra det snart.

Laotzu:
Också en jäkligt saklig och intressant kille. Frågvis och fundersam, kanske i överkant ibland, speciellt för hans eget bästa.

suchanother:
Bitsk kille, var ordet. Fötterna på jorden och allergisk mot akademiskt pladder. Skriver intressanta inlägg när han är på det humöret.

meanman:
Wittgensteinian, likt mig själv. Ett nöje att läsa vissa av hans inlägg, eftersom jag i många fall håller med honom.

Tore:
Enormt kunnig kille som sällan tar sig vatten över huvudet. Jag har mycket stor respekt för den här snubben. Saklig, minst sagt, och skriver ofta intressanta inlägg. De som inte är intressanta saknar jag ofta förkunskaper för att begripa, misstänker jag.

Jaja, det var ett litet axplock. Ni är för många för att jag skall kommentera alla, så känn er för all del exkluderade om ni inte är med.

Användarvisningsbild
Camilla

Re: Lite lösa åsikter om olika medlemmar

Inläggav Camilla » 12 mar 2006 11:56

Mycket intressant att få veta vad någon annan tycker om en.

suchanother skrev:Camilla:
Läser statskunskap i Uppsala?
Naiv typ som inget vet om verkligheten.

Jag läser inte statskunskap men kunde ha gjort det.

Beskrivningen av mig är träffande. Jag är naiv och idealistisk, lite som Mysjkin i Dostojevskijs 'Idioten' kanske.

Tomas Brolins målgest

Inläggav Tomas Brolins målgest » 12 mar 2006 13:51

Klockren beskrivning av Makterna.
I Never Talked To Bob Dylan med Patti Smith är världens bästa bootleg.

Angelina

Inläggav Angelina » 12 mar 2006 14:48

Jag tycker ni är underbara allihopa! :)

BuySeeChair10

Det jag säger om dig, säger jag om mig. Kanske.

Inläggav BuySeeChair10 » 12 mar 2006 18:20

Suchanother skrev:

Utan att gå in på djupare så framlägger jag mina åsikter om andra.

Luipa:
Schysst kille, lite för snäll men alltid saklig. Säkert trevlig typ.

Johan:
Undertrycker sina aggressioner.
Är snäll men flummig.

Hovnarren:
Intelligent typ. Men tyvärr är detta det ända. En glidare som vet mycket och skriver mycket men menar ingenting?

Och så vidare och så vidare. Och då tänker jag så här:

"Det där säger mycket mer om den som skriver, om Suchanother alltså, än om dem han skriver om."

Och sen tänker jag så här:

"Och det betyder nog i sin tur, att det här som jag skriver nu, om Suchanother alltså, säger mycket mer om mig, än om honom."

Till sist skrev Suchanother:

Jag slutar här. Har säkert glöm någon

Mig glömde du förmodligen inte, du visste bara helt enkelt inte om att jag fanns? Eller så är det jag skriver fullkomligt färglöst och obetydande för dig? Och för mig är det ett mycket lägre betyg än om du t ex hade skrivit att jag var ett stort jävla egocentriskt pretto som trodde att jag var någonting. För mig är det bättre att bli sedd och ogillad, eller missförstådd för den delen, än att inte bli sedd över huvud taget.

Det är så jag tänker att jag tänker.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Ekar och lindar, runt om en damm

Inläggav hovnarr » 13 mar 2006 13:25

Wow, kul tråd och kul framförallt att det blev något bra av den. Det tycks mig som vi har många mogna forumbesökare som tål raka puckar och inte får ömma tår av dem.

suchanother skrev:Hovnarren:

archaxe skrev:Narren:
En kille som har en förmåga att se samband, överblicka helheter och fläta ihop skilda ämnen till ett Evigt Gyllene Band av sällan skådat slag. Förmodligen en av de mest intelligenta människorna jag känner. Ibland tycker jag att hans slutsatser är lite förhastade och kopplingarna något tveksamma, men jag betvivlar inte för en sekund att han är nån typ av geni. Han har även en god humor.

Tack - tycker ni träffar väldigt rätt båda två. Jag måste vara vansinnigt intelligent - folk påstår det och jag tycks bestå allehanda prövningar riktade åt det hållet. Allt vetande och sam-vetande till trots har jag svårt att komma med någon rekommendation, eftersom jag inte tror det låter sig göras i många fall. Jag menar faktiskt ingenting och tycker likheter är så mycket roligare än skillnader. Likt barbapappa är jag så flexibel att jag blir konturlös - jag är så flexibel att jag t.o.m. kan vara inflexibel när situationen kräver. Jag har ingen som helst uppfattning om ifall det jag nyss skrivit eller citerat ovan är "bra eller dåligt", trots att så många andra tycks kunna fälla såna avgöranden direkt. Det är helt enkelt en strategi, precis som att vara ointelligent är en strategi.

Jaha, är det min tur nu?

Johan: Förebild nr. 1. Kan skriva om i stort sett allt på 5 nivåer samtidigt. Tyckte först att han skrev alltför poetiskt, men sen dess har jag lärt mig förstå poesin. När han tar sig tid att kommentera något jag fattar går jag nästan alltid från datorn en insikt rikare. Jag tror att Johan sett Ljuset, och han såg att det var.

Laotzu: Förebild nr. 2. Om alla skrev som laotzu skulle forumet vinna Pulitzer-priset. Alltid tydligt. Aldrig ett språkfel. Tolkar alltid föregående skribent i gynnsammast möjliga dager. Alltid ödmjuk utan att bli insmickrande. Vad mer kan man begära? Kanske att han skulle skriva inlägg lite oftare, vilket kanske inte låter sig göras just p.g.a. av den stränga kvalitetskontrollen.

archaxe: Sparringpartner nr. 1. Ställer ofta frågor som jag gärna reder ut, och reder ofta ut frågor jag ställer. Vi sparrar inom 80% av det som kommer upp på forumet.

cogito: Sparringpartner nr. 2. 80% här med, men lyckligtvis ingår de 20 där archaxe och jag sällan möts. Kunde gott göra inlägg oftare.

suchanother: Forumets svar på Arne Anka. Underhållande om jag är på rätt humör. Ibland malplacerad som en brakskit på en kungamiddag.

Angelina: Vår egen Avalonprästinna. Projicerade till en början mer än bara astralkroppen, men verkar nu se forummedlemmarna med mer nyanserade ögon. Har många idéer som jag gärna läser om.

Stefan: Har mycket att ge inom analytisk filosofi, och kan använda det "tänket" på andra områden också - på vinst och förlust. Ser ibland inte skogen för alla träd, bok-stav-ligt talat. Också en mycket hjälpsam person som inte är sen att ge boktips och svar.

Tore: Tycks ha liknande synsätt som Stefan, men naturvetenskaplig bakgrund istället. Vet vad han vet, och uttalar sig oftast bara om detta, men vet kanske inte vad han inte vet. En stor tillgång för forumet, i synnerhet när det gäller att reda ut mysterier på fysikens område - eller snarare mysterier ur ett fysikaliskt perspektiv.

meanman: Den hårda skolan. När fan blir gammal blir han religiös, sägs det. Hur ska det gå för meanman? Ska han förlika sig med att han förlikat sig, eller kommer trossprånget så småningom? Jag när ännu en hemlig förhoppning om en stafett med den sista stegpinnen.

Viola: Människan är alltings mått säger humanisterna, och den människan är Viola. Där jag är ointresserad av åsikter och intresserad av insikter är Viola böjda motsatsen. Tur är väl det att postmodernismen i alla fall lämnat någon oberörd - utan klister att råka i faller väl att samman. Detta är kvinnan som vet var hörnskåpet ska stå. Ligninet i din veda-skrift.

Ett axplock, inte för att skilja agnarna från vetet, utan för att ge min syn på mjölet i påsen.

-narr-

Vilse
Kontakt:

Inläggav Vilse » 13 mar 2006 13:46

Vill inte på något sätt tala om att även jag finns utan vill bara säga att denna tråd är ganska bra för oss som är helt nya på forumet, kanske kan få en liten uppfattning om andra, även om jag helst bildar mig en själv, och alltså tar allt med en nypa salt, men endå, kul!

Hovnarr!

Ett axplock, inte för att skilja agnarna från vetet, utan för att ge min syn på mjölet i påsen.

Skrattade mycket gott åt detta!

Annars måste jag såga att hela forumet myllrar med människor med intressanta åsikter, och framför allt, att ni vågar stå för dem.

Lev väl!
/Andreas
Endast den dagen gryr vi äro vakna att se.

Vilse
Kontakt:

Inläggav Vilse » 13 mar 2006 13:49

Det är något som säger mig att det syns att jag är ny här!
/Andraes
Endast den dagen gryr vi äro vakna att se.

Tomas Brolins målgest

Inläggav Tomas Brolins målgest » 13 mar 2006 13:55

Tomas Brolins målgest: Bäst, smartast. Snyggast.
I Never Talked To Bob Dylan med Patti Smith är världens bästa bootleg.

Viola
Avslutat konto

Re: Ekar och lindar, runt om en damm

Inläggav Viola » 13 mar 2006 14:56

hovnarr skrev:
Viola: Människan är alltings mått säger humanisterna, och den människan är Viola. Där jag är ointresserad av åsikter och intresserad av insikter är Viola böjda motsatsen. Tur är väl det att postmodernismen i alla fall lämnat någon oberörd - utan klister att råka i faller väl att samman. Detta är kvinnan som vet var hörnskåpet ska stå. Ligninet i din veda-skrift.

-narr-

En kul tråd, där man har åsikter eller var det insikter (?) om varandra utan att uttrycka sig kränkande - tjusigt!
Jag är lite för sporadisk läsare av inlägg för att försöka ge mig på något liknande om fler läsare. Men jag gillar för det mesta att läsa Hovnarr - bara det att att han inte lever upp till namnet - lite för väluppfostrad för det :)

Det är riktigt - det finns bara en plats för mitt hörnskåp, snett bakom mig när jag sitter vid datorn, men om någon ger mig
nya perspektiv ska jag med glädje flytta det. :D

Men hmmm - skillnaden mellan åsikter och insikter :roll: :roll:

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

- till Suchanother!

Inläggav * KYREUS * » 13 mar 2006 16:03

Sant, Suchanother, man sparar nog det bästa till sist (se din uppställning).

Blygsamme *KADMOZ
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM

/*Dies hodiernus amicus tuus
      - dies hesternus conscientia tua *

=  Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.

(c)  KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/

Återgå till "Tankar och känslor"