Lite lösa åsikter om olika medlemmar

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kyano

Inläggav Kyano » 13 mar 2006 16:07

Jag vill också:

Tore: Skriver oerhört sakligt och är en utomordentlig retoriker. I naturvetenskapen har han sitt på det torra. Fakta är hans stora intresse och är för detta också en källa. Dock inte lika bred inom filosofin och friare spekulationer varken intresserar, mottages eller presteras.

Hovnarr: Intelligent, påläst och garderobs-elitist. Klara åsikter och precist språkbruk. Stundom något överlägsen och ointressant. Nyanser av att mest intressera sig för de egna inläggen och idéerna. Dock drivande och en klar bränslekälla.

Luipa: Verkar mysig. Stundom gudomligt språkbruk och nästan alltid intressanta tankar. Kreativ och utvecklande.

suchanother: Oförutsägbar. Ibland presenteras tankar och då är de i regel ganska genomtänka. Ibland presenteras åsikter, och då är de i regel allt annat än genomtänkta - dock provocerande. Vilket antagligen är syftet. Han vill helst av allt uppröra och bli dyrkad. En färgstark karaktär som blivit betydligt mer sympatisk på senare tid i min mening.

Angelina: Känslomänniskan. En frisk fläkt bland tråkig rationalitet. Verkar vara en spontan person med sunda ideal. Kan få argument att växa men inte vederläggas.

meanman: påläst, kunnig, analytisk. Stundom osaklig och nedvärderande. Ser sig själv alltför gärna som en auktoritet. Dock en klar resurs för forumet.

archaxe: Ojämnt kunnig men alltid rationell. saklig debattör. utvecklande att diskutera med.

kadmos: Det här med 3e person är ju lika irriterande varje gång, men han är en person som växer. Presenterar sällan analytiska tankegångar men ändå dikussionsdrivande substans. Förmodligen en livsnjutare.

PopJimmy: Verkar brottas med många frågor. Presenterar intressanta idéer men följer inte alltid upp dem. Försöker tänka alternativt och motverka västerländsk kanon. Vänlig. Läser förmodligen konstiga böcker.

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

- Korrektur om Kadmoz ( till Kyano)

Inläggav * KYREUS * » 13 mar 2006 16:14

Han, Kadmoz är ingen tredje person. I det fallet är talet tre för lågt.
Livsnjutare? Vad är då alternativet?

Mångårige *KADMOZ
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM

/*Dies hodiernus amicus tuus
      - dies hesternus conscientia tua *

=  Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.

(c)  KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 13 mar 2006 17:32

Kyano skrev:Hovnarr: [...]Nyanser av att mest intressera sig för de egna inläggen och idéerna. [...]

Vad ska man säga? Det finns många på forumet som jag helt enkelt inte kommit i dialog med av olika orsaker. T.ex. Kyano, Makterna, Kallekulla, Tomas Brolins målgest m.fl. Ett och annat ord har jag kanske utväxlat mellan suchanother och Luipa, men jag är ofta rätt utanför vad ni snackar om. Faktum är att jag tror jag varit här så länge att ämnena inte längre intresserar så ofta som människorna gör det. Och där har jag funnit att jag har mer att ge vissa än andra, och tvärtom. Det har alltså blivit så att jag läser de personer som intresserar mig isf de inlägg som gör det - men det är klart att det inte är riktigt så svart eller vitt.

Några "egna inlägg" i bemärkelsen nystartade trådar, gör jag knappast längre. Men det kanske inte är det du menar? Några egna intressanta idéer tror jag knappt jag ventilerat på forumet heller på länge. Däremot händer det att jag diskuterar sånt med archaxe, Stefan eller laotzu när vi ses på fyrmanhand. Här agerar jag mest moderator: flyttar trådar, upplyser folk om när jag tycker de har rätt resp. fel (om det tillför något), binder över, sammanfattar, modererar och slätar ut.

/garderobs-elitisten

meanman

Inläggav meanman » 13 mar 2006 20:51

Intressant initiativ av Such..., den här tråden.

Istället för att råkas ger det en hel del; sammantaget.
Vad mig beträffar så 'skalar' jag medvetet bort det mesta av socialt runtikring snack och spelar ett slags pingpong i föreställningsvärlden.
Naturligtvis är jag inte så privat. Men att 'privatisera' sig här skulle leda till omfångsrika brevväxlingar.
I någon mån skriver jag ner 'ögonblicksbilder' i avd Tankar och känslor, och de handlar om förfluten tid.

Ps
Jag måste bara hälsa Hovnarr att jag säger som framlidne Ingemar Hedenius. Något i stil med att 'döm mig inte efter vad jag möjligen säger på dödsbädden, döm mig efter vad jag sagt i min 'krafts dagar'. :wink:

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 13 mar 2006 22:25

Jag gillar skribenter som utrycker en egen åsikt. Personliga ställningstaganden. Helst helt motsatt mina. Då kan det hetta till. Då har man lite att debattera om. Argumentera kring, eller utrycka allmänna åsikter kring. Hellre de som skriver 10 mer eller mindre genomtänkta än de som skapar en tråd/svar/påstående som de in absurudum tänker igenom. Bara skriv sedan blir det vad det blir. (ja such du har rätt om mig jag håller med dig :) ) Heller fel än rätt. Heller mycket än lite. Heller extrema åsikter än inga alls. MEN det som jag verkligen ogillar de som inte vill argumentera för sina åsikter. Pesedorevolutionärerna. Kasta ur sig läs slogans och sedan inget mer.

Med passion, naiv eller inte, och med argumentation kring detsamma det gillar jag. Helst kring sådant jag absolut inte tycker om/håller med.

För upplagsvis information finns tex Tore. Han är kunnig och duktigt men mycket mer till diskussion blir det inte.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 13 mar 2006 22:31

Och som sagt. Jag gillar de som när de väl oskärat pistolen törs gå hela vägen ut. Törs att argumentera. Det räknas. För uppslagvisa frågor finns nätet, eller Tore (får se om jag kan få igång han nu :) ...)

Varney

Inläggav Varney » 17 mar 2006 12:02

..hhrrmmhrm...

jag älskar johan. verkligen.

hovnarr, är nästan lite som en mini-me av johan, som slickar hans skor typ..där johan alltid är klockren och intressant är hovnarr, i värsta fall ointressant i bästa fall klockren på ett lite mer vardags-akademiker-uppsala-student-ungkarls-vis.

archaxe är också en favorit..han är typ.snygg. (jag vet inte hur man lyckas vara snygg i bokstäver?)

luipa också rätt snygg!..sådär mjuk och djup som alla kvinnor vill att människor ska vara (?)

jag stannar där. det är mest kul att ge positiva saker tycker jag. jag är konflikträdd, och ogillar (tex) such lika mycket som han ogillar mig,..så. jag låter bli att kasta spjut i radhus..
..det blir bara obehagligt.
och det är jag för fragil för.
jag är snäll - för EN gångs skull =) det känns härligt.

tack för att ni finns ändå! underhållning är alltid underhållning är underhållning..

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 18 mar 2006 19:23

Varney, var inte så konflikträdd. Som du ser, inget obehagligt händer.
Jag hoppas att du även i fortsättningen vill och vågar framföra dina åsikter.
Jag är ingen åsiktspolis. Att jag en gång kritiserade dej måste du kunna ta. Jag själv har fått en massa kritik men fortsätter ändå med ett överlägset leendet på läpparna.

Varney

Inläggav Varney » 20 mar 2006 23:37

ja du such. jag är kvinna. jag anser att konflikter är obehagligt. (vet inte om det har med varandra att göra..men..iaf, så är det.)

"Att jag en gång kritiserade dej måste du kunna ta."

jaså? måste? :)

"Jag själv har fått en massa kritik men fortsätter ändå med ett överlägset leendet på läpparna."

Ja, sant. ...men det är du det.
..nu är nog inte alla människor som dig (låter det vara osagt om detta är av ondo eller godo, men..)

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 14 jun 2006 20:42

har inte så mycket att säga, men lite,

"Kadmos"
finns så mycet intersata frågor som du ställer,
men dock nästan helt omöliga, att svara på
nog även för dig,
skulle vilja lära käna dig mer :)

har uptäkt en mycet intersat sak är att det finns
så många som man inte ens har hört talls om,
efter som att dom inte är på samma delan som en skälv.
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Stefan

Inläggav Stefan » 15 jun 2006 02:42

Such: En skicklig stilist. Har dessutom ett sinne för humor som tilltalar mig; garvar mig halvt fördärvad åt vissa av hans inlägg.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 15 jun 2006 09:58

Stefan skrev:Such: En skicklig stilist. Har dessutom ett sinne för humor som tilltalar mig; garvar mig halvt fördärvad åt vissa av hans inlägg.

Läs gärna hans lysande analys av verket "Åsa Nisse i raketform" under filmtips. :lol:

-narr-

Angelina

Inläggav Angelina » 15 jun 2006 15:29

Man projicerar kanske en viss nätpersonlighet som inte riktigt överensstämmer med helheten av den man är, utan är mer ett fragment. Tjohejsan-tjejen va..
:lol:

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 15 jun 2006 16:04

Precis, och vissa har sin nätpersonlighet just för att få utlopp för och utveckla de sidor som inte får komma till tals i vardagen.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 15 jun 2006 16:32

Men så konstigt att ingen har nämnt Skogsälvan - forumets egna lilla blåbär som är ett levande exempel på forumets höga toleransnivå :wink:

Det finns så många här som har gett mig något, men för att nämna några som har fångat mitt intresse:

Johan: Underbar! Fattar en fjärdedel av vad han säger ungefär, men Johan är aldrig högfärdig - snarare modest.

hovnarr: Vilket språkbruk! Jag blir helt lyrisk!

Stefan: Också en av eliten, men som har visat överseende med mig. Tack!

suchanother: Gör så jag får ont i magen av skrattattacker ibland, men som jag ibland tycker är lite väl spydig och lite väl stereotypt fixerad vid samhällsklasser.

Popjimmy: Beundrar hans förmåga att blotta sig och jag har ett av hans inlägg på min anslagstavla. Poeten profeten. Måtte han inte försvinna.

Kadmos: Använder sig av en mycket ovanlig form av upplägg i sina inlägg, ställer frågor, lyssnar och ger sedan sin åsikt. Väldigt snäll, fixerad av svd :wink: ... och jag gillar honom fast hans inlägg om konsten gör mig genuint illa berörd, men det är mitt problem - inte hans.

Varney: Jätteglad att tjejen verkar ha öppnat sig mer på senaste tiden!

Tore: Jag är lite rädd för Tore. Inte för att jag upplever honom så otrevlig på något plan, men det är lite magisterkänsla över Tore upplever jag.

Jonas Nystom: Det här är en Otroligt intressant människa!

Shivadestructor: Oh, jag tycker den här killen är mycket speciell, gör mig lugn, avslappnad och får mig att skratta. En mästare på att formulera sig.

ThomasBrolinsMålgest: Tycker jag är en jobbig, självgod typ som inte tillför någonting (ha överseende, det är bara min personliga uppfattning)

Angelina: En kvinnlig variant av DiLeva, är mkt glad att hon upplever världen på det här viset :)

FIG: Killen (?) som tyvärr har stavningsproblem, men jag lyssnar på honom ändå. Jag tror helt klart att hans tankegångar kan vara givande.

Gaah - vad kallade han sig nu! Tyvärr så kommer jag inte ihåg. Han har inte skrivit på länge, men jag saknar honom. Jon någonting.

Kallekula: Kul typ som jag tycker borde läsa mer kriminologi :wink:

Djens: En charmör!

Avatar: Är jag mycket nyfiken på, liksom asper (eller vad han nu kallar sig)

Och det finns ju många, många fler, men det är dessa jag har i huvudet just nu.

Återgå till "Tankar och känslor"