Många amerikaner röstade på trump på samma sätt som man i England röstat för brexit. För att signalera och bryta med något man ansåg vara regressivt och inte bidrog till samhället.
Jag tycker att trump är den ultimata tankefällan, för enligt mig symboliserar han det fria ordet. För du kan säga att han är Hitler men egentligen inte förklara varför. Att han är rasist kvinnoförnedrare och homofob. Men ingenting som han har gjort eller sagt har varit mer än ytspänning.
Han är ett perfekt experiment på en värld som är alldels för känslig och alldels för naiv och självcentrerad.
För han säger de mest absurda saker men på andra sidan av det han säger och hur han utrycker sig så har han gjort bra saker. Te.x tagit tag i debatten kring illegal invandring, omvärderat handelsavtal och ställt krav på skolan i USA.
Han polariserar samhället och på något magiskt sätt står han alltid på rätt sida av den tunna röda linjen som kallas juridisk korrekthet inte politisk korrekthet.
Däremot ställer jag mig frågande till hans förmåga att föra utrikespolitik men det är en annan femma( men han har fortfarande bättre utrikespolitik än Hillary Clinton)
Ur ett filosofiskt perspektiv ser jag inträdandet av det han symboliserar som något mycket nyttigt.
Hur kan det vara så att den här mannen som å ena sidan stänger ute press symboliserar det fria ordet. Hur kan det vara så att en man som gång på gång utrycker sig så trögt att gud lipar åt honom kan ha vunnit mot liberalism och vänsterns grandiosa ideal?
Han är verkligheten Och inge mer.
Donald Trump det Fria Ordets Vita Riddare
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Donald Trump det Fria Ordets Vita Riddare
CarlC skrev:Hur kan det vara så att en man som gång på gång utrycker sig så trögt att gud lipar åt honom kan ha vunnit mot liberalism och vänsterns grandiosa ideal?
Det är konstigt. Förr brukade jag ha problem med andra människor, nu har jag andra människor som tar hand om det!