Analogt ljud hela vägen är bättre en analogt-digitalt-analog
Moderator: Moderatorgruppen
Analogt ljud hela vägen är bättre en analogt-digitalt-analog
Att kunna lagra en bra ljudkvaliten är viktig för att kunna leverera sitt musikaliska budskap på rätt sätt alltså att kunna förmedla gittaren så som den verkligen lät i dina öron när du spelade in den. Ex: Ibland skall den vara tystare och ibland högre, ibland transientsnabb och i bland inte och självklart skall alla frekvenser komma med och ha rätt klang alltså inte färgat, desutom så skall all den information som fanns i budskapet finnas med. Allt detta för att få en riktig musikalisk karaktär och ett riktigt budskap som det var menat att förmedla.
Varför modulera signalen i en massa onödiga led som försämrar ljudkvaliten. Alltså digitalt (tid, amplitudsdiskret analog beskrivning) till analogt och inte digitalt till analogt till digitalt till analogt osv. I en massa onödiga led som bidrar till informationsbortfall av orginaldatan.
Varför modulera signalen i en massa onödiga led som försämrar ljudkvaliten. Alltså digitalt (tid, amplitudsdiskret analog beskrivning) till analogt och inte digitalt till analogt till digitalt till analogt osv. I en massa onödiga led som bidrar till informationsbortfall av orginaldatan.
Jag spår: Isaac och gurkministern är samma person.
En lukas är en person som, tja... trollar, kan man säga. Postar meningslösheter, har ambitionen att upplysa oss Mindre Vetande och som inte är det minsta intresserad av en diskussion, och som bemöter alla som gör en ansats att kommunicera med honom som "töntar."
Nu slår det mig; kanske jag är en lukas?
En lukas är en person som, tja... trollar, kan man säga. Postar meningslösheter, har ambitionen att upplysa oss Mindre Vetande och som inte är det minsta intresserad av en diskussion, och som bemöter alla som gör en ansats att kommunicera med honom som "töntar."
Nu slår det mig; kanske jag är en lukas?
Återgå till "Tankar och känslor"