Varifrån kommer det?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 21 apr 2006 14:52

Tractatus skrev:Bibeln och Big Bang behöver inte kollidera med varandra. Bibeln behöver hellre inte krocka med evolutionen - plocka bara ut människan ur den, och allt faller på plats som pussel.

Det enda som är inte krockar med biblen och evolutionen, är att organismernas ordningsföjld stämmer.
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Tractatus

Inläggav Tractatus » 21 apr 2006 15:14

va?

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 21 apr 2006 16:24

Guds tjänare skrev:
Tractatus skrev:Bibeln och Big Bang behöver inte kollidera med varandra. Bibeln behöver hellre inte krocka med evolutionen - plocka bara ut människan ur den, och allt faller på plats som pussel.

Det enda som är inte krockar med biblen och evolutionen, är att organismernas ordningsföjld stämmer.

Det kanske var konstigt formulerat :roll:.

Du säger att bibelns skapelse berättelse inte behöver kollidera med evolutions lära om man bara plockar bort människan. Det tror inte jag stämmer, det enda som inte krockar, är organismernas ordningsföljd (från encellig till människa).
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Tractatus

Inläggav Tractatus » 21 apr 2006 17:22

Det kanske var konstigt formulerat .

Du säger att bibelns skapelse berättelse inte behöver kollidera med evolutions lära om man bara plockar bort människan. Det tror inte jag stämmer, det enda som inte krockar, är organismernas ordningsföljd (från encellig till människa).

Du menar väl inte att bibeln hävdar att människan utvecklats från en encellig organism?

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 21 apr 2006 19:01

Tractatus skrev:
Det kanske var konstigt formulerat .

Du menar väl inte att bibeln hävdar att människan utvecklats från en encellig organism?

Nej, men ordningsföljden! Det har inte utvecklats (vad du nu fick det ifrån)!? Det är tvärtemot vad bibeln säger, att allt skapades. Det finns ingen utveckling inom Biblen.

/Guds tjänare

Tractatus

Inläggav Tractatus » 21 apr 2006 19:21

Det tror inte jag stämmer, det enda som inte krockar, är organismernas ordningsföljd (från encellig till människa).

Det var du som skrev det. "Det ENDA SOM INTE KROCKAR..... från encellig till männniska"

Det är just där det krockar.

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 21 apr 2006 19:25

Tractatus skrev:
Det tror inte jag stämmer, det enda som inte krockar, är organismernas ordningsföljd (från encellig till människa).

Det var du som skrev det. "Det ENDA SOM INTE KROCKAR..... från encellig till männniska"

Det är just där det krockar.

På vilket sätt krockar det?? Jag måste påpeka och säga att jag sa: organismernas ordningsföljd, jag blandade inte nån utveckling med.

Återgå till "Religion och andlighet"