HJÄLP!

Moderator: Moderatorgruppen

Vilse
Kontakt:

HJÄLP!

Inläggav Vilse » 25 maj 2006 13:39

Hej!

Jag ska innom en snar framtid genomföra ett arrangemang som innebär att mina gäster skall tillbringa ett dygn helt ensamma i och med naturen. Här följer en beskrivninga av arrangemanget:

En upplevelse som ger mycket, är populärt och är lite annorlunda är ett ensamdygn långt inne i skogen, där naturen kommer mycket nära, ibland skrämmande nära. Men det är inte "skrämmande" som är syftet utan upplevelsen av sin egen närvaro, tystnaden och tiden för att reflektera, tänka och känna, harmonin med att bara kunna vara, och bli vän med det som till en början verkade skrämmande. Inför övernattningen ger jag de instruktioner och den utrustningen som behövs för att man inte ska vara för upptagen med att göra saker hela tiden, sinnerna ska inte vara upptagna med vardagliga saker, utan öppna för de tankar som kommer till en. Efteråt tar vi tid till att gå igenom det han upplevt, tolka upplevelsen och reflektera över den. Det här är en mycket annorlunda och ovanlig upplevelse!

Det jag skulle vilja ha lite hjälp med är frågor och funderingar, tankeställningar att skicka med ut, för att sedan disskutera dessa när gästerna kommer tillbaks.

Jag är övertygad om att det finns massor av ideer hoss alla er på forumet!
/Andreas
Endast den dagen gryr vi äro vakna att se.

asper

Re: HJÄLP!

Inläggav asper » 25 maj 2006 19:37

Hej Andreas Vilse.

Lustigt att du lagt detta ämne under "filosofi". Själv skulle jag placerat det under "religion & andlighet".

Så jag flyttar ämnet och mitt svar dit.
Ok?

mvh asper

Återgå till "Filosofi"