Moral, ömsesidighet och balans
Moderator: Moderatorgruppen
-
Just a bum
Moral, ömsesidighet och balans
Johan eller Hovnarr, kan ni ta bort denna tråd eftersom den ballade ur av att jag emotionellt ballade? jag skapade en ny tråd och vill gärna börja om: http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=2337
"Som sagt, många försvarar de individuella rättigheterna till patologiska extremer och andra försvarar de kollektiva skylldigheterna till patologiska extremer och alla dessa extremer balanserar i slutändan upp varandra."
och det är orsaken till att höger och vänsterströmningar i mångt och mycket tar ut varandra (/det blir jämnt i valet/valen) ?
"om alla bara vore bättre på att ta hand om sitt egna obalanserade emotionella bagage"
men nu är de, tydligen, inte bättre
finns det fler lösningar för världen än meditation, ..eller är det the shit helt enkelt?
och kommer folk förstå detta snart själva eller borde de upplysas? (man kanske får det på recept hos dr:n? eller som böter? XD )
och det är orsaken till att höger och vänsterströmningar i mångt och mycket tar ut varandra (/det blir jämnt i valet/valen) ?
"om alla bara vore bättre på att ta hand om sitt egna obalanserade emotionella bagage"
men nu är de, tydligen, inte bättre
och kommer folk förstå detta snart själva eller borde de upplysas? (man kanske får det på recept hos dr:n? eller som böter? XD )
något oteoretiskt..antar jag.
men.
var inte så arg.
snälla.
du, grubblar tänker o skriver massor. verkar det som.
jag, har för tillfället ett behov av att insupa, läsa, och lite annat...jag har inte någon sinnesro att fördjupa mig och gå in med brinnande själ i det här......eller något för den delen.
jag orkar inte det.
så. ..du behöver inte utveckla det bara för att .jag. inte fattar. för jag kastar helt enkelt bara ur mig frågor hipp som happ.
och jag har ingenting att tillföra. det var alltså helt själviskt, ingen "feedback" eller för all del: "rackande"...
men.
var inte så arg.
snälla.
du, grubblar tänker o skriver massor. verkar det som.
jag, har för tillfället ett behov av att insupa, läsa, och lite annat...jag har inte någon sinnesro att fördjupa mig och gå in med brinnande själ i det här......eller något för den delen.
jag orkar inte det.
så. ..du behöver inte utveckla det bara för att .jag. inte fattar. för jag kastar helt enkelt bara ur mig frågor hipp som happ.
och jag har ingenting att tillföra. det var alltså helt själviskt, ingen "feedback" eller för all del: "rackande"...
Varney ville inte föra en diskution med dig eller förstå vad du menade. Hon läste vad du skrev, blev avskräckt, som många andra och kände att hon måste skriva något spydigt för att kompensera för sin känsla av oförståelse. På så sätt blev du den dumme och hon den smarta. Inte första gången man ser hennes eller popjimmys inlägg som sär ut såhär.
Jag själv tycker att det är för jobbigt att läsa din text, kan dock inte säga varför. Oftast tycker jag inte om att läsa långa inlägg.
Jag själv tycker att det är för jobbigt att läsa din text, kan dock inte säga varför. Oftast tycker jag inte om att läsa långa inlägg.
-
Just a bum
ta det hur du vill..men ärligt talat. jag har försökt förklara..men om du måste ta mina frågor (som jag redan har sagt vad det var - jag ville förstå hela inlägget, här och här blev det intressant, men samtidigt lite svårgripbart, och jag ville därför förstå.) som ett försök att vara, spydig, eller förstöra för dig...det känns som att det säger mer om dig..fast. nej, förlåt, det är säkert inte så. det är säkert detta att jag har kommunikationssvårigheter2000.
och därför blir jag lite ledsen...för jag antar att det är mitt fel.du tolkar säkert det jag säger sunt, eller som vem som helst skulle göra, och jag gör i vanlig ordning människor illa genom att finnas..mer eller mindre.
jag menade främst det första stycket. "meditations"-stycket, var jag endast nyfiken på en vidareutveckling..ett förtydligande..eller vad fan som helst.
och inte för att kunna skratta åt det. utan för att jag var seriöst nyfiken.
men skitsamma.
jag orkar inte.
och därför blir jag lite ledsen...för jag antar att det är mitt fel.du tolkar säkert det jag säger sunt, eller som vem som helst skulle göra, och jag gör i vanlig ordning människor illa genom att finnas..mer eller mindre.
jag menade främst det första stycket. "meditations"-stycket, var jag endast nyfiken på en vidareutveckling..ett förtydligande..eller vad fan som helst.
och inte för att kunna skratta åt det. utan för att jag var seriöst nyfiken.
men skitsamma.
jag orkar inte.
Sarkasmen förstår jag och att din stolthet har blivit sårat på grund av påhopp av varney. Jag ville inte på något sätt dissa dig utan ville mer diskutera om "diskutionsförstörarna", dvs såna vars främsta syfte är att håna allt de inte förstår. Jag var inte cynisk eller sarkastisk. Jag förstår inte din text för att jag tycker att du försöker verka smart istället för att säga något du egentligen menar. Därför blir det jobbigt att läsa något så långt. Men jag uppskattar att du skriver något ändå. Problemet med denna sida är att folk tävlar om att vara smartare än den andra än att vara konstruktiva och komma med nya ideer. Folk länkar till olika filosofer och citerar kända psykologer. Jag tycker det är slöseri med tid då det inte bidrar till något nytt i världen. Eftersom man försöker vara smartare än den andra kommer man då att ta illa upp av spydiga kommentarer. Säg istället vad du vet och låt andra fylla i resten, håll inte på att snöa in för mycket med för långa texter.