identitetsproblematik.

Moderator: Moderatorgruppen

Katana

Inläggav Katana » 27 okt 2006 15:34

Kiifen

Ska vi gå in på personsak eller ska jag sammanfatta det kort med det enkla ordet - hierarki ?

Kiifen

Inläggav Kiifen » 27 okt 2006 16:11

Katana skrev:Kiifen

Ska vi gå in på personsak eller ska jag sammanfatta det kort med det enkla ordet - hierarki ?

Vilken slags hierarki da menar du? Känner du dig orättvist behandlad?

Katana

Inläggav Katana » 27 okt 2006 16:38

Hierarki vet du väl vad det är ? Det som hela samhället är uppbyggt på och vilket den enskilda individen är att följa. Då gäller det även att hålla sig på sina egna trappsteg ala Maslow annars kan det bli lite körigt.

Kiifen

Inläggav Kiifen » 27 okt 2006 20:39

Vad innebär "körigt"?

Jag menar, även om du inte gillar hierarki sa föredrar du hierarki framför att det ska bli lite körigt... vad nu det ska betyda.

PS. Maslows behovstrappa handlar INTE om samhället utan om INDIVIDEN. Du kan ju inte halla pa och blanda ihop sadana självklara saker.

Katana

Inläggav Katana » 28 okt 2006 09:57

Jag blandar inte ihop någonting. Jag försöker bara få dig att förstå att om man inte har ordning på sin individuella situation kan det bli lite körigt (jäktigt/problematiskt), för samhället stödjer inte individen så vis. Men ändå ska individen som en siffra i samhället BIDRA till den kollektiva trappan och framgången som också strävar emot förverkligan. Förstår du nu då ?

Återgå till "Psykologi"