Du säger att inte själen finns men jag anser att den finns. Som jag ser det är det likamed att du sitter och säger att du inte existerar... men om inte du existerar vem sitter då o skriver :wink:
Du är själen, inte din kropp. Vi reinkarneras, byter kroppar för dem åldras och tillslut dör men det betyder inte döden för dig. Utan att en ny resa börjar...
Är medvetandet kreativt?
Moderator: Moderatorgruppen
-
suchanother
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
Ok, om jag tänker efter så gör inte jag det heller... tex:pedofiler... det jag igentligen menade var att jag respekterar dem så länge dem håller sig inom ramarna för vad jag tycker är "sunt"
Att vi tänker olika om att själen finns eller inte spelar inte så stor roll.
Tror jag börjar bli trött och tänker mig inte riktigt för innan jag skriver.
Att vi tänker olika om att själen finns eller inte spelar inte så stor roll.
Tror jag börjar bli trött och tänker mig inte riktigt för innan jag skriver.
-
suchanother
- Avstängd
-
Carpe Nihil
Re: Skapa och uppleva
Nivån i tråden börjar bli lite smårolig. Jag undrar varför man inte bör respektera pedofilers åsikt. Och jag undrar varför man påstår att man inte existerar om man tror på en materialistisk teori framför en dualistisk.
Det kan vi till en viss del, men det beror givetvis på vetenskapens begränsningar.
Och du behöver inte använda ordet "förutbestämt" om du inte vill. Jag försöker bara poängtera ut deterministernas synsätt ^^
Algotezza skrev:Då får man ställa frågan varför vi här och nu inte kan tala om allt som kommer att hända i framtiden i minsta detalj.
Det kan vi till en viss del, men det beror givetvis på vetenskapens begränsningar.
Och du behöver inte använda ordet "förutbestämt" om du inte vill. Jag försöker bara poängtera ut deterministernas synsätt ^^