Attraktionskraft, manligt och kvinnligt
Moderator: Moderatorgruppen
Attraktionskraft, manligt och kvinnligt
Var på fest i helgen och vi började bubbla om manligt och kvinnligt.
Frågan som dök upp vad är manligt och vad är kvinnligt?
Det ventlierades lite steotyper. Manlighet. En man klarar sig själv, är självständig, händig, självsäker men omtänksam.
Kvinnlighet är ompysslande, vårdande osv.
Detta varpå jag säger: men en tjej som är klarar sig själv är självständig händig men omtäksam och sexig skulle jag kunna tänka. Heller det än en tjej som är ompsysslande och vårdande men osexig. Varpå jag självklart betraktades som lite av en mansgris. Kvinnlighet för mig är sexuell attraktionskraft i första hand.
Men vad är manligt och vad är kvinnligt? Vad har det att göra med attraktionskraft? Säger man att man uppskattar människor som är bra på det ena eller andra sättet har väl det knappast att göra med vad som är manligt eller kvinnligt? Eller förstärker man bara steotyper när man säger vad som är manligthet och kvinnlighet?
Så vad handlar det om? Manlighet, kvinnlighet, attraktionskraft?
Frågan som dök upp vad är manligt och vad är kvinnligt?
Det ventlierades lite steotyper. Manlighet. En man klarar sig själv, är självständig, händig, självsäker men omtänksam.
Kvinnlighet är ompysslande, vårdande osv.
Detta varpå jag säger: men en tjej som är klarar sig själv är självständig händig men omtäksam och sexig skulle jag kunna tänka. Heller det än en tjej som är ompsysslande och vårdande men osexig. Varpå jag självklart betraktades som lite av en mansgris. Kvinnlighet för mig är sexuell attraktionskraft i första hand.
Men vad är manligt och vad är kvinnligt? Vad har det att göra med attraktionskraft? Säger man att man uppskattar människor som är bra på det ena eller andra sättet har väl det knappast att göra med vad som är manligt eller kvinnligt? Eller förstärker man bara steotyper när man säger vad som är manligthet och kvinnlighet?
Så vad handlar det om? Manlighet, kvinnlighet, attraktionskraft?
-
Katana
Re: Attraktionskraft, manligt och kvinnligt
Om 10 år finns det inga kvinnor kvar på denna planet.
okej då är det din definition av manlighet resp kvinnlighet.
Men kruxet är - för mig i alla fall,vet inte om fler känner likadant - är om en kvinna med din definition av manlighet i sig uppenbarar sig för mig så är dina kriterier (inte mina heller) INTE någon garnat för att jag INTE ska tända på denna kvinna. Så vad är då kvinnlighet (alt manlighet om man nu tänder på män)?
Om man inte kan koppla manlighet resp kvinnlighet till sexuell attraktionskraft vad handlar det då om?
Men kruxet är - för mig i alla fall,vet inte om fler känner likadant - är om en kvinna med din definition av manlighet i sig uppenbarar sig för mig så är dina kriterier (inte mina heller) INTE någon garnat för att jag INTE ska tända på denna kvinna. Så vad är då kvinnlighet (alt manlighet om man nu tänder på män)?
Om man inte kan koppla manlighet resp kvinnlighet till sexuell attraktionskraft vad handlar det då om?
Attraherande???
Katana skrev:Kom på mer kort och koncist.
Manligt = projecering
Kvinnligt = inkännande
manligt - målinriktning - målet är målet, allt annat en transportsträcka dit
kvinnligt - processinriktning, vägen är målet
Fast män lär sitta längre på dass... Fast stå där ganska kort tid i unga år.
Manlighet - förstoppning och prostatabesvär
Kvinnlighet - diarré och inkontinens
???
A
Algotezza aka Algotezza
-
Katana
Re: Attraherande???
Tezzan
Hahaha... ja du förnekar alla möjliga pinsamma brister, bara för att få
vara stört, styggast och mest komplett. Tupp-ism.
För en gångs skull nöjer jag mig med kiss i brallorna. Tror jag börjar hitta
min feminus trots allt.
Dags för könsbyte. Klå mig !!!
Hahaha... ja du förnekar alla möjliga pinsamma brister, bara för att få
vara stört, styggast och mest komplett. Tupp-ism.
För en gångs skull nöjer jag mig med kiss i brallorna. Tror jag börjar hitta
min feminus trots allt.
Dags för könsbyte. Klå mig !!!
-
Katana