Den globala uppvärmningen kontra ingen syndaflod mer!
Moderator: Moderatorgruppen
Den globala uppvärmningen kontra ingen syndaflod mer!
Det finns ett uttalande i Bibeln, att det aldrig skall bli en sådan översvämning som på Noas tid, regnbågen är tecknet som skall påminna om detta löfte.
Man kan le åt mitt påstående, men väldigt många bibeltroende människor runt hela vår jord litar på detta, i den mån de känner till det.
Jag vill påstå, att det finns ett hinder hos dessa människor att inte ta den globala uppvärmning som verkar ske på allvar, och det är i så fall ett problem, eftersom alla helst skulle behöva göra sin insats.
Tjabbe
Man kan le åt mitt påstående, men väldigt många bibeltroende människor runt hela vår jord litar på detta, i den mån de känner till det.
Jag vill påstå, att det finns ett hinder hos dessa människor att inte ta den globala uppvärmning som verkar ske på allvar, och det är i så fall ett problem, eftersom alla helst skulle behöva göra sin insats.
Tjabbe
Re: Den globala uppvärmningen kontra ingen syndaflod mer!
tjabbe skrev:Det finns ett uttalande i Bibeln, att det aldrig skall bli en sådan översvämning som på Noas tid, regnbågen är tecknet som skall påminna om detta löfte.
Tjabbe
Nästa gång elden...
A
Algotezza aka Algotezza
-
Katana
Ha ha .. Jaaa... Bränn bränn bränn !
Då får vi vingar och behöver ingenting. :wink:
Då får vi vingar och behöver ingenting. :wink:
-
Katana
-
Katana
tjabbe skrev:Det finns ett uttalande i Bibeln, att det aldrig skall bli en sådan översvämning som på Noas tid, regnbågen är tecknet som skall påminna om detta löfte.
Var, var?! Kapitel och vers, snälla. :?:
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus
--> Flukta in min blogg! Starkt kontroversiell, säger vissa. Vad vet jag.
--> Flukta in min blogg! Starkt kontroversiell, säger vissa. Vad vet jag.
Re: svar till grottis
Grottis skrev:tjabbe skrev:Det finns ett uttalande i Bibeln, att det aldrig skall bli en sådan översvämning som på Noas tid, regnbågen är tecknet som skall påminna om detta löfte.
Var, var?! Kapitel och vers, snälla. :?:
Hello mr grottis!
Tycker Du ska läsa 1 Mos 8;20 - 9;8-17
Visst är detta ett ord som man som troende måste ta till sig, med de konsekvenser det blir?
För övrigt skojar de andra bort allvaret, kanske beroende på just allvaret?
Tjabbe
JAG - "jag" kommer att leva om än min kropp löses upp i sina bestånds delar ...
Tjabbe skrev:
Om någon påstod t ex att "allt är mycket gott" - skulle det hindra den som trodde på detta löfte att göra sin insats?
/cogito
Det finns ett uttalande i Bibeln, att det aldrig skall bli en sådan översvämning som på Noas tid, regnbågen är tecknet som skall påminna om detta löfte.
Om någon påstod t ex att "allt är mycket gott" - skulle det hindra den som trodde på detta löfte att göra sin insats?
/cogito
Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker.
svar till Cogito
cogito skrev:Tjabbe skrev:Det finns ett uttalande i Bibeln, att det aldrig skall bli en sådan översvämning som på Noas tid, regnbågen är tecknet som skall påminna om detta löfte.
/cogito
Om någon, vem som helst menar Du påstår saker, eller?
Att påstå detta, är det ett löfte, undras?
Det kanske är skillnad beroende på vem som säger vad, och eftersom de bibeltroende trots allt är en ganska stor grupp, större än "Martinus lärjungar", trots Martinus likhet med Jesus..
Svar nej ingen skillnad kvalitetsmässigt, men väl kvantites. :?
USA, skev inte kå Kyotoavtalet, varför kan man fråga sig?
Därför att USA är ett "kristet land" trots krig och lemlästning av andra folk.
Antar att hedningarna är mer ädda att bli dränkta av smältvatten är de som tror på Guds föryn och ord i Bibeln.
Tjabbe
JAG - "jag" kommer att leva om än min kropp löses upp i sina bestånds delar ...
-
PseydonymHär
Hehe
det är ett roligt sammanträffande men påstår du verkligen att amerikanarna inte skrev på Kyoto-avtalet med "1 Mos 8;20 - 9;8-17" som anledning?
Den globala uppvärmningen har mer effekter än vattennivån. Anledningen till att amerikanarna inte skriver på är en helt annan, mindre religiös än din
. Men kul sammanträffande såklart...
det är ett roligt sammanträffande men påstår du verkligen att amerikanarna inte skrev på Kyoto-avtalet med "1 Mos 8;20 - 9;8-17" som anledning?
Den globala uppvärmningen har mer effekter än vattennivån. Anledningen till att amerikanarna inte skriver på är en helt annan, mindre religiös än din