Sånt flummeri!
Vad menar ni egentligen?
Katana kan aldrig tala klarspråk utan bara i taskiga symboler.
Men ok då, eran problematik är säkert i "överformat", nåt himmelskt som inte vi vanliga förstår. LOL.
Vad är gud?
Moderator: Moderatorgruppen
-
Katana
suchanother skrev:Sånt flummeri!
Vad menar ni egentligen?
Katana kan aldrig tala klarspråk utan bara i taskiga symboler.
Men ok då, eran problematik är säkert i "överformat", nåt himmelskt som inte vi vanliga förstår. LOL.
Nejdå. Bara lite svårt att förklara kärlek i klarspråk eftersom det är individuellt hur man upplever det. Symbios med livet på gott & ont.
-
Katana
gud är den här treenigheten:
inget (0)
allt (oändlighet)
något (1)
(0 delat i oändlighet blir 1)
eller:
tänkaren (skaparen)
tankarna (skapelse processen)
tanken (världen, manifesterade tankar/vilja)
Det finns ingen separation. Jag, allting (det här), är inne i dig (ditt medvetande), inklusive din kropp (annars skulle du inte vara medveten om det).
Separationen är mental, som i drömmar (medvetandet/tankar/tro separerar/kategoriserar)
I en dröm kan du se många människor och prata med dom.
Men egentligen är de bara dina tankar, och du styr dom alla (medvetet eller undermedvetet).
medvetandet (there can b only one) = programmeraren
tankar = instruktioner
världen = programmet
!
inget (0)
allt (oändlighet)
något (1)
(0 delat i oändlighet blir 1)
eller:
tänkaren (skaparen)
tankarna (skapelse processen)
tanken (världen, manifesterade tankar/vilja)
Katana skrev:Om du och jag var ett skulle det inte finnas ngn. separation
Det finns ingen separation. Jag, allting (det här), är inne i dig (ditt medvetande), inklusive din kropp (annars skulle du inte vara medveten om det).
Separationen är mental, som i drömmar (medvetandet/tankar/tro separerar/kategoriserar)
I en dröm kan du se många människor och prata med dom.
Men egentligen är de bara dina tankar, och du styr dom alla (medvetet eller undermedvetet).
medvetandet (there can b only one) = programmeraren
tankar = instruktioner
världen = programmet
!
-
Tim Olsson
- Kontakt:
Re: Vad är gud?
Cowboy skrev:Vad eller vem är gud egentligen alla har ju sin egen uppfattning... En ligt mej är tro på gud som en uppförsbacke som aldrig tar slut... Och jag tror egenteligen inte på gud... Men jag vill veta era åsikter. skriv skriv nu!
ingen vet vad gud är, kanske förutom att han är allsmäktig osv, men man vet inte till 100% "vad" han är, så varför äns försöka vara dumma XD
Återgå till "Religion och andlighet"