Hur blir man av med ångest?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Rizz

Inläggav Rizz » 24 okt 2006 19:34

Katana.
Man får gratulera. Att vinna ett krig är stort, men att vinna över sig själv är förmodligen det största man kan göra.
Det är alltid glädjande att höra att det finns de som besitter den självinsikt & styrka som krävs för att välta upp vagnen på spåret igen.....
Keep up.
Dagen är bestämd för var & en, livstiden är kort & oersättlig för alla.

Katana

Inläggav Katana » 24 okt 2006 19:39

raderat

Användarvisningsbild
Kvadett

Inläggav Kvadett » 01 nov 2006 22:47

he,he..

Varför har du ångest då sonic?

Då du inte verkar vilja förklara själva roten till problemet pratar vi om något allvarligt?

Jag tycker du ska slå dig själv på käften och inse att ångest är meningslöst till större delen om du kan, livet på jorden är kort och så långt jag vet kommer du inte tillbaka på nytt, så eftersträva lyckan så gott det går, och om inte, prata med någon som kan vagga dig till ro.

Låt inte ångest komma dig allt för nära inpå, då är det lätt hänt att du i längden vänder på sorgen och låter den vara något som du njuter av på ett sätt som är helt fel.

..Låter du sedan denna känslan vara dig nära inpå under ett tag och inte konfronterar den i tid kommer den vara med dig som vilken upplevelse som helst, du kan knappt ta in ett intryck utan att ångesten ska säga sitt.

..Min uppfattning kring ångest är att den till en början känner efter....gör sig hemmastadgad....stannar kvar....och för att sedan börja äta upp dig inifrån och ut...och beröva dig på dina färger som du en gång tilldelats av någon/något.

Gaston

Inläggav Gaston » 13 dec 2006 09:11

Jag har panikångest och går på Fluoexetin blaha blaha. Det känns som man måste anstränga sig för att få ur sig sina tårar och all annan skit. Jag funderar på att sluta med skiten i smyg bara för att få må dåligt så jag kna läka. Jag tror det är dags att möta problemen.

Återgå till "Tankar och känslor"