Schack
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Schack
Ja, finns det något intresse för schack via nätet? Jag har så mycket dötid. Inte för att jag är speciellt bra på schack, men jag tycker att det är kul. Lek med mig:)
- Åkes granne
- Kontakt:
Re: Schack
Skogsälvan skrev:Ja, finns det något intresse för schack via nätet? Jag har så mycket dötid. Inte för att jag är speciellt bra på schack, men jag tycker att det är kul. Lek med mig:)
För matt efter julmaten (morotsbiffar).
Schack skall spelas live! Ses på Ariman - när?
A
Algotezza aka Algotezza
- Skogsälvan
- Avslutat konto
F1-C4.
Varför inte kollektivt schack, där den som behagar får göra nästkommande drag?
Vad sägs om följande regler: den som behagar får göra nästkommande drag (förutsatt att draget är giltigt), men när man väl gjort ett drag åt endera sidan får man inte byta sida, d.v.s. gör man sitt första drag åt vit lag får man inte göra ett drag senare i spelet åt svart.
Och ursäkta dröjsmålet.
Varför inte kollektivt schack, där den som behagar får göra nästkommande drag?
Vad sägs om följande regler: den som behagar får göra nästkommande drag (förutsatt att draget är giltigt), men när man väl gjort ett drag åt endera sidan får man inte byta sida, d.v.s. gör man sitt första drag åt vit lag får man inte göra ett drag senare i spelet åt svart.
Och ursäkta dröjsmålet.
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...
Skogsälvan skrev:E7 - E5 (eh, hmm, så skriver man va? Har aldrig skrivit drag med siffror, men nu står bönderna mittemot varann, framför kungarna och jag är svart, archaxe vit. Står det bara mellan oss, eller får vem som helst hoppa in och göra ett drag? *förvirrad och förtjust*)
(Vad är Ariman, Algotezza :) ?)
Snitsigt Kafé i Lund där man kan ta sig ett parti...
A
Algotezza aka Algotezza
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Algotezza skrev:Skogsälvan skrev:E7 - E5 (eh, hmm, så skriver man va? Har aldrig skrivit drag med siffror, men nu står bönderna mittemot varann, framför kungarna och jag är svart, archaxe vit. Står det bara mellan oss, eller får vem som helst hoppa in och göra ett drag? *förvirrad och förtjust*)
(Vad är Ariman, Algotezza :) ?)
Snitsigt Kafé i Lund där man kan ta sig ett parti...
A
Aha... kanske det då
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto