Varför hade Timbrograbben fel om fattigdomen?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Bobby Hogan

Inläggav Bobby Hogan » 18 jan 2007 14:18

Jbig skrev:Hej....

Bobby Hogan, innan jag går till jobbet, förklara vart du har beviset till denna mening:

"...Därför att 9220/år är inte inkomsten, dom spenderar bevisligen 17 873/år. (läs mitt inlägg där jag översätter i detalj hur undersökningen går till och vad siffrorna visar)..."

Om det är en undersökning som är osäker på inkomstsidan, hur kan samma undersökning då vara "bevisad" på utkomstsidan?  En liten detalj bara, men sedan återkommer jag!

Huvudet på spiken, Jbig. En mycket bra fråga, som kan besvaras i olika delar. (alla dessa uppgifter kan hämtas på bls.gov)

För det första, vad är undersökningens huvudsyfte :

Brief description of the Consumer Expenditure Survey

The current CE program was begun in 1980. Its principal
objective is to collect information on the buying habits of
American consumers.

Eller på svenska :

Undersökningens huvudsakliga syfte är att inhämta information rörande köpvanorna hos amerikanska konsumenter.

Med köpvanor menas då "utkomster" som du uttrycker det.

För det andra

Hur går då undersökningen till för att nå huvudsyftet ??

Jo, genom att göra intervjuer och dagböcker där konsumenternas alla utgifter nedtecknas. Läs mer om detta i det inlägg som jag skrivit där jag översätter hela denna del. Summan av allt detta blir "average annual expenditures".

För det tredje

Tolkningen av dessa data.

Interpreting the data

Expenditures are averages for consumer units with specified
characteristics, regardless of whether a particular unit incurred
an expense for a specific item during the recordkeeping
period. The average expenditure for an item may be considerably
lower than the expenditure by the CUs that purchased
the item. The less frequently an item is purchased, the greater
is the difference between the average for all consumer units
and the average for those purchasing the item. Also, an individual
CU may spend more or less than the average, depending
on its particular characteristics.

Factors such as income,
age of family members, geographic location, and personal
preference also influence expenditures. Furthermore, even
within groups with similar characteristics, the distribution of
expenditures varies substantially.

Här ser vi klart och tydligt att inkomsten endast är medräknad som en parameter för att vara behjälpig vid nedbrytningen av huvuddatabasen, tillsammans med geografisk tillhörighet, personliga preferenser och annat som påverkar konsumenternas utgifter. Vilket kanske låter lite luddigt, så jag låter vetenskapen förklara hur det hänger ihop.

Hur tolkas uppgifterna av vetenskapen :

Källa http://www.welfareacademy.org/pubs/poverty/Johnson.pdf

In examining the outlays measure, Rogers and Gray (1994) state that

Because consumers’ expenditures or outlays may be a better indicator of their economic well-being than income is, classifying the data by quintiles of expenditures provides a useful way of examining
consumers’ expenditure patterns according to their level of well-being
.”

For example, there are many households that have low income and relatively high consumption.

Results from the CE´Survey have typically shown that when consumer units are classified by income, the outlay-to-income ratio is quite high for the lowest income group. When consumer units are classified by income quintiles and by expenditure quintiles, Rogers and Gray (1994) find that about 14 percent of the consumer units ranked in the lowest income quintile are ranked in the top three expenditure outlay quintiles.While this could be due to large asset holdings, it more likely reflects a measurement problem.

Also, there are households with high income and little
consumption. Rogers and Gray (1994) find that 8 percent of those households ranked in the highest income quintile are ranked in the lowest three outlay quintiles.

Allt detta säger alltså att inkomsten enbart rör till saken, allt beroende på att den är svår att mäta på ett korrekt sätt. Något som jag återkommer till, för att påvisa i praktiken hur detta problem uppstår.

För det fjärde

Är det då säkra uppgifter rörande konsumenternas utgifter, kontrollräknas detta mot något annat mått i undersökningen ??

Javisst. I undersökningen står klart och tydligt stipulerat :

"Including global estimates of spending for food, it is estimated that about 95 percent of expenditures are covered in the Interview Survey"

Man räknar alltså med att den ena delen av undersökningen täcker ca 95 procent av utgifterna, vilket i sin tur ger tillhanda att utgiftsdelen enligt de själva är väldigt korrekt.

Tvärtom räknar man LÅGT för att inte överdriva siffrorna :

"Nonprescription drugs, household supplies, and personal care items are excluded"

Siffrorna skulle alltså kunna vara ännu högre, vilket leder oss till ett litet exempel på hur det skulle kunna gå till, punkt nummer fem :

För det femte

Man erkänner också själva nedan att uppgifterna rörande inkomster inte överensstämmer. Lite gamla uppgifter, men du förstår säkert poängen ändå.

Spending and Income

In 1995, the Census Bureau claimed that the lowest income fifth (or quintile) of U.S. households had an average income of $8,350. In the same year, however, the Consumer Expenditure Survey of the U.S. Department of Labor showed that the average household, in the same lowest income quintile, spent $14,607.

The Labor Department and Census Bureau data directly contradict each other.

Här erkänner man alltså att dessa två officiella källor står mot varandra och inte visar samma uppgifter. Dessutom säger man klart och tydligt att det handlar om spenderade pengar och inget annat. Vi fortsätter med denna skillnad :

The Labor Department survey shows $1.75 in spending for every $1.00 of income that the Census Bureau claims these same households possess. This is no fluke; a similarly wide gap between spending and alleged "income" occurred throughout the 1980s and 1990s.

But the picture is still incomplete. When counting household expenditures, the Labor Department's Consumer Expenditure Survey excludes public housing subsidies and health care subsidies provided through Medicaid, Medicare, and other government medical programs. If housing and medical subsidies are included, the total expenditures of the average household in the bottom income quintile rise to $20,335. This means that less affluent households spend $2.43 for every $1.00 of "income" reported by the Census Bureau.

Så utgifterna skulle alltså kunna ökas på ytterligare, men det har man valt att inte göra. Så om utgiftsdelen inte stämmer beror detta på att den visar för LÅGA siffror, inte för höga. Och då blir min argumentation ännu starkare.

Och då kan vi gå tillbaka till min första punkt, nämligen att huvudpoängen med en Consumer Expenditure Survey INTE är att korrekt visa inkomster, utan att visa konsumenternas shoppingvanor. Om inte undersökningen korrekt återspeglar detta, då är den värdelös då den brtyer mot sitt huvudsyfte.

Jbig har därmed 2 val :

- antingen håller han med mig att utgifterna är korrekta, och då kan vi raskt gå in på att omvärdera hela ditt resonemang.

- eller också så håller han inte med mig, och då är (enligt Jbig) siffrorna i undersökningens huvudsyfte fel, vilket gör att alla siffror i undersökningen blir fel och då är den värdelös som källa och vetenskapligt underlag och därmed har han sagt att hans egen källa visar fel siffror.

Så Jbig, ditt resonemang faller hur du än gör, men i det senare fallet så idiotförklarar du dig själv, i det första fallet så accepterar du att du haft rätt källa och rätt grundidé, men tittat på fel uppgifter.

Valet är ditt. Jag hoppas och tror att du väljer det kloka alternativet.

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 18 jan 2007 21:37

Hejsan...

Så där ja, nu har vi slitit färdigt fram tills lördag!  :wink:

Då skall vi se vad som bör göras, ja just det, vi skulle ju visa herr Bobby Hogan att hans teser och försök att trolla bort den amerikanska fattigdomen, och att denna består av minst 70 miljoner människor, troligen långt fler! Men vi tar detta långsamt och metodiskt så skall vi nog även visa våran Bobby Hogan att han nog inte riktigt är helt med här - men han kan lära sig en del!  :lol:

Vi tager min hela utgångsskrift om USA:s fattigdom, men innan dess konstaterar vi att vi har följande källor som helt bygger på fakta!

1. Den amerikanska medellönen för servitörer/servitriser i USA låg kring 16000 dollar per år, det understiger svenska socialbidragsnivå. Spannet mellan dessa löner ligger mellan, grovt räknat 11000 och 24000 dollar (168000 SEK/år) per år. Även den övre siffran är liggandes under svensk medellön. Den undre ligger långt under svensk socialbidragsnorm, eller 77000 SEK/år. Notera att dricksen är inräknad, men det kan naturligtvis förekomma att man tjänar mer i dricks - det finns det dock inga siffror på. Här kan man endast tro, men ej veta! Däremot vet vi säkert att medellönen för dessa grupper låg kring 115000 SEK/år, även det under svensk socialbidragsnorm, om man är fler än en att leva på denna inkomst! :lol:

2. Vi vet även att  Enligt ”Fair Labor Standards Act” är arbetsgivare inte skyldiga att betala ”dricksbetalda anställda”, t.ex. serveringspersonal mer än 2.13 dollar i timmen. Understiger den sammanlagda dricksen plus 2.13 i timmen den lagstadgade minimilönen på 5.15 i timmen, är arbetsgivaren skyldig att stå för mellanskillnaden. Om det nu vore så bra som herr Bobby Hogan påstår, då kan man fråga sig varför det allls finns en sådan lag! Eller hur? Emellertid vet vi att denna lag tillhör det vi kallar fakta!  :D

3. Vi vet at en ensamstående mamma i USA vanligen lever sämre än en svensk ensamstående mamma vanligen gör. Det har vi också bevis för, se tidigare inlaga om detta, och där finns källorna hänvisade!

4. Det St.Paul-baserade Jobs Now Coalition uppskattade år 1997 att en ”living wage” för en ensamstående och ett barn i staden krävde 11.77 dollar i timmen ($22 598/ år, vid 40-timmarsvecka år 1997. Min anmärkning). 266 dollar för mat (allt ätes i hemmet), 261 dollar för barnomsorg och 550 dollar för hyra  i månaden (troligtvis med hyreshöjningar till $600, dvs 13500 dollar per år. Min anmärkning). Detta gäller ännu år 2000, trots att hyrorna har stigit under dessa tre år.
(Tillkommer resor till jobbet, skatter, försäkringar m.m. Min anmärkning.)

Idag ligger både hyran och matkostnader omkring 15 procent ovan dessa siffror som gällde för tio år sedan. En normalhyra för fattiga, det innebär en standard lik den i Latinamerika, Nordafrika eller exempelvis Thailand! Om det inte är en husvagn! Hyran ligger altså kring 750 dollar i månaden för dessa hyresrätter, eller cirka 5000 SEK i månaden. För lägenheter med svensk normalstandard, ligger hyran på minst 1500 dollar, eller cirka 14000 SEK i månaden. Få fattiga bor i sådana lägenheter!  :lol:

5. Amerikaner har sämre semesterförmåner än vi, och de tvingas jobba närmare 50-60 timmar i veckan! Här har vi det gott och jobbar mellan 40-45 (med övertider för många grupper då och då) timmar i veckan. De får alltså slita mer för att få en svenska grundstandard. Detta gäller närmare en tredjedel av alla arbetande amerikaner! I praktiken nästan en tredjedel av befolkningen.

Nu till mina egna siffror! Och vi börjar med U.S. Department of Labor
Bureau of Labor Statistics

År 2001 (Allt i US dollar) Table 1. Quintiles of income before taxes:
Average annual expenditures and characteristics, Consumer Expenditure Survey, 2001                                                                          
Sources of income and personal taxes: Fattigaste femtedelen av befolkningen                                                                    
 Money income before taxes.............7,946   samlad inkomst      
   Wages and salaries.......................  2,885   löner        
   Self-employment income...............  -189   egenföretagandeinkomst                                                                                                                                                                          
   Interest, dividends, rental income,                                                                                                                                                                
    other property income...................  104    räntor m.m.    
   Social Security, private and                                                                                                                                                                        
    government retirement.................3,905    sociala förmåner, pensioner                                                                                
   Unemployment and workers'' compensation,                                                                                                                                                            
    veterans'' benefits.....................         48    arbetslöshetsunderstöd                                                                                  
   Public assistance, supplemental security,                                                                                                                                                          
    income, food stamps.....................  779    socialhjälp m.m.  

Källa:  ftp://ftp.bls.gov/pub/special.requests/ce/standard/2001/quintile.txt

Nu har vi rett ut det herr Hogan ej förstod, att inräknade i dessa små inkomster är sådant vi skulle kalla för sociala förmåner av statsmakten, vilket våran vän ej trodde på!  Men för att göra pinan kort, så uppmanar jag er alla att se sajten nedan, tryck på den, och läs!

http://www.nccbuscc.org/cchd/povertyusa/tour2.htm

Sedan få vi återkomma, och vi hoppas att inte herr Hogan hoppar av nu, för nu kör vi....... :wink:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 18 jan 2007 21:45

Jbig skrev:
Notera att dricksen är inräknad, men det kan naturligtvis förekomma att man tjänar mer i dricks - det finns det dock inga siffror på. Här kan man endast tro, men ej veta!

Vilken dricks är inräknad? Vilken dricks finns det siffror på och vilken finns det inte siffror på?

Jovisst kan man räkna på det handlar om att ta fram omsättningen för näringen sedan snittar man hur mycket betalade kunder ger i dricks. Räkna på antal anställda. Simsalabim. Inget svårt.

Man kan även be de anställa att skatta hur mycket de drar in i dricks. Ungefär som man gör när man mäter alkoholkonsumtion. Finns mätproblem men även del tekniker för att reducera felaktigheterna.

Finns fler metoder.

Sedan slår man ihop alla resultat. Studerar resultaten, ev avvikelser väver in lite statistisk analys så är man en bra bit på vägen.

Finns många olika sätt. Men det lär väl Bobby ta upp.

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 18 jan 2007 22:18

Hejsan....

Tja, Kallekula, om du inte fattar, varför går du då inte in i sajten själv och kollar det hela? För du kan väl engelska, eller?  :lol:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 18 jan 2007 22:34

Jag var mest intresserad av vad du skrev om dricks som man inte kan och kan mäta. Men det spelar ingen roll egentligen. Det här är ju din och Bobbys baby.

Det är ju ganska så enkelt detta.
1. Antingen så tror du eller så tror du inte på att det ges dricks i USA.

2. Antingen så tror du tror eller så tror du inte på att man inte skattar för dricksen (eller bitar av den).

Tror du inte på nr 1 så tar man fram för att bevisa att så är fallet.

Tror du inte på nr 2 så tar man fram fakta för att visa att så är fallet.

Ges det dricks och det inte skattas för den tja då är det hyfsat enkelt att ta reda på dess omfattning. Kolla vad Bobby skriver, men det är klart tror du inte att det dricksas eller att denna dricksen enbart är vit ja då lär väl mr Bobby få backa några steg och börja om från början.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 18 jan 2007 22:39

Kollade din länk gav som jag misstänkte inga svar på de frågorna jag hade. Hade jag väntat mig något annat  :)

Nåväl som sagt din och Bobbys baby, lämnar över stafettpinnen.

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 18 jan 2007 23:18

Hejsan...

Det finns en del sajter att välja på vad gäller dricks, så här skriver denne:

"Answer: Wages for the OES survey are defined as straight-time, gross pay, exclusive of premium pay.

Included in the collection of wage data are:

base rate
cost-of-living allowances
guaranteed pay
hazardous-duty pay, incentive pay including commissions and production bonuses
on-call pay
tips

Excluded from the wage data are:

back pay
jury duty pay
overtime pay
severance pay
shift differentials
nonproduction bonuses
tuition reimbursements"

http://www.bls.gov/dolfaq/bls_ques20.htm  

Det finns fler...... :lol:

MVH
jbig

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 19 jan 2007 03:41

Hejsan...

Vi funderar lite på vad herr Bobby Hogan egentligen fick idén att taga med denna källa, som någon sorts tolkning av vad vetenskapen säger, själv skriver han:

"Hur tolkas uppgifterna av vetenskapen :

Källa http://www.welfareacademy.org/pubs/poverty/Johnson.pdf "

Jaha, men vad är då detta för en källa tro? Vi kollar upp den lite!  :lol:

Den drivs av folk från universitetsvärlden, och det hela ser faktiskt hyfsat bra ut, men......... 8)

Notera vad denna sajts författare säger i en not på första sidan redan! Jo detta:

".....All views expressed in this paper are those of the author and not reflect the views or policies of the Bureau of Labor Statistics or the views of other BLS staff members."

Jaha, se där, det är minsann inga officiella gubbar som skriver, de skriver i eget namn. Därmed faller en del av den gloria som herr Bobby Hogan har försökt pressa fram!  :wink:

Herr Hogan, den filuren, han framför även detta, efter min inledande fråga som följer nedan direkt. Sedan svarar han själv:

"Är det då säkra uppgifter rörande konsumenternas utgifter, kontrollräknas detta mot något annat mått i undersökningen ??

Javisst. I undersökningen står klart och tydligt stipulerat :

"Including global estimates of spending for food, it is estimated that about 95 percent of expenditures are covered in the Interview Survey"

Man räknar alltså med att den ena delen av undersökningen täcker ca 95 procent av utgifterna, vilket i sin tur ger tillhanda att utgiftsdelen enligt de själva är väldigt korrekt.”

Är det verkligen säkra uppgifter?  :lol:

Enligt Världsbanken, den kritiserade, är det bättre att mäta fattigdomen ur inkomstsidan, medan skribenten i denna sajt, mister David S. Johnson (anställd på BLS) anser att det är bättre att mäta den från utgiftssidan. Så någon total enighet råder knappast vad gäller vilket som är bäst att mäta fattigdom på - in eller utgiftsidan!

Detta bygger han på att för det mesta är det lättare att mäta ur inkomstsidan när det gäller ren matkonsumtion och sådant som snabbt går att köpa och förtära. Här är alla kapitalvaror borträknade. Med kapitalvaror inräknade, blir det faktiskt lättare att räkna ett hushålls välfärd genom att kolla in utgifterna för just kapitalvaror. Därför att sådan konsumtion av kapitalvaror mer visar vad ett hushåll har i "stocks", ungefär aktier/värdepapper. Detta, menar han, visar bättre vad ett hushåll egentligen har råd med. Dock garderar han sig med följande:
"There is no consensus on the correct measure of consumption to use."

Minsann, någon slags konsensus finnes ej, alltså tvärtemot vad herr Hogan låtit påskriva oss! Och då är frågan om det hela ens är säkra uppgifter alls?  :wink:

Vi avvaktar herr Hogan, och hans vänner, och kör sedan vidare. Det vi här har använt oss är den källa herr Hogan använt sig av. Sidorna 1 och 11-12. Det är för övrigt en intressant läsning, och det är alls ej säkert att denna stöder herr Hogan, utan hans meningsmotståndare, mister jbig!  :P

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 19 jan 2007 10:04

Hum tycker att det börjar bli en väl resonerande och saklig ton nu. Jbig verkar läsa och begrunda det som skrivs, nej detta börjar spåra ur.

Ni kanske ska starta en ny, lika intressant tråd, om lönerna och de fattiga i Belgien så kanske det blir en nytändning för jibigska mangeltaktiken och de underhållande översittarfasonerna dyker upp igen.

För vänner av lite mer bisarr humor se gärna:

http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=3418

Veckans bästa.

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 19 jan 2007 12:06

Hejsan...

Se där ja, Kallekula anser att vår ton är mer resonerande och saklig nu. Det tackar vi för, men tonen var likadan tidigare. Däremot verkar du sakna din kompis Bobby Hogan, har han kastat inhandduken och gett upp månntro? Så blir det ofta när jbig tager fram det tunga artilleriet. Vår taktik är genomtänkt och omöjlig att överleva såsom meningsmotståndare, utifall man inte har den rätta tron - och vad som är rätt enligt jbig, avgörs naturligvis av mister jbig himselfe!  :lol:

Ser ut att vi knäckte Hogan-mannen.......så lätt....... :wink:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 19 jan 2007 12:08

Bra Jbig nu tog det sig!  Det finns hopp än.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 19 jan 2007 12:24

Jbig skrev:Hejsan...

Se där ja, Kallekula anser att vår ton är mer resonerande och saklig nu. Det tackar vi för, men tonen var likadan tidigare. Däremot verkar du sakna din kompis Bobby Hogan, har han kastat inhandduken och gett upp månntro? Så blir det ofta när jbig tager fram det tunga artilleriet. Vår taktik är genomtänkt och omöjlig att överleva såsom meningsmotståndare, utifall man inte har den rätta tron - och vad som är rätt enligt jbig, avgörs

Ser ut att vi knäckte Hogan-mannen.......så lätt....... :wink:

MVH
jbig

Och det avgörs av?

naturligvis av mister jbig himselfe!  :lol:
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 19 jan 2007 13:44

Hejsan...

Exakt J R Auk, där satt den!  :oops:

MVH
jbig

Bobby Hogan

Inläggav Bobby Hogan » 19 jan 2007 13:44

Jbig skrev:Källa http://www.welfareacademy.org/pubs/poverty/Johnson.pdf "

Jaha, men vad är då detta för en källa tro? Vi kollar upp den lite!

Det var väl fint att du kollade upp källan, men du tänkte visst inte på att det är Rogers & Gray (1994) som källan hänvisar till. istället för att kritisera mina källor så kanske du skall börja med att LÄSA dom.  

Men det gör inte så mycket, för Jbig har inte sagt någonting i sakfrågan, har har inga argument som talar emot det jag presenterat och han undviker att gå in på sina egna källor, därför att dom har helt plötsligt blivit ett minfält för honom. Notera här också att Jbig mycket noggrant undviker huvudfrågan, nämligen att utgiftsdelen är korrekt.

Han vänder istället frågan mot huruvida man bör mäta fattigdom via inkomst eller via konsumtion. Men det var ju inte vad saken handlade om, eller hur Jbig ?? Dessutom ifrågasätter Jbig nu även sina egna källor :

Man räknar alltså med att den ena delen av undersökningen täcker ca 95 procent av utgifterna, vilket i sin tur ger tillhanda att utgiftsdelen enligt de själva är väldigt korrekt.”

Jbig skrev:Är det verkligen säkra uppgifter?"]

Ja, det är ju din källa jag hämtat dom ifrån, så det får vi verkligen hoppas för din egen skull. Annars kan du ju lägga ner totalt.

Jbig skrev:Det finns en del sajter att välja på vad gäller dricks, så här skriver denne: "Answer: Wages for the OES survey are defined as straight-time, gross pay, exclusive of premium pay.

Visst finns det andra sajter. Men jag har aldrig sagt något annat än att den dricks som faktiskt inrapporteras naturligtvis är med i den officiella statistiken. Jag har hur många rapporter som helst som visar detta, vill du ha fler så säg bara till.

Nu, för tredje eller fjärde gången, så säger jag att du måste ställa dig frågan "hur mycket är det som faktiskt rapporteras in".

Och jag har upprepade gånger med flertalet källor visat att den dricks som rapporteras in är en spottstyver av det totala beloppet. Du, å andra sidan, har inte bevisat på något sätt att jag har fel vilket betyder att det är du som fortfarande sitter med skägget i brevlådan.

Jbig skrev:Nu till mina egna siffror! Och vi börjar med U.S. Department of Labor Bureau of Labor Statistics.

Men snälla Jbig, du kan väl åtmistone läsa igenom mina inlägg. Måste jag verkligen förklara detta igen, men det verkar så eftersom du inte förstår ens de enklaste saker. Jag hade faktiskt högre förväntningar på dig, nu gör du mig besviken. Du kan väl skilja på dina egna källor, US Census Bureau är en källa, Bureau of Labor Statistics är en annan. Varför måste JAG hålla reda på DINA källor och inlägg ??

Källa : http://www.census.gov/hhes/www/poverty/povdef.html#1
(din egen källa, för övrigt)

Från US Census Bureau där man beräknar såhär :

Income used to compute poverty status:

Money income

Includes earnings, unemployment compensation, workers’ compensation, Social Security, Supplemental Security Income, public assistance, veterans’ payments, survivor benefits, pension or retirement income, interest, dividends, rents, royalties, income from estates, trusts, educational assistance, alimony, child support, assistance from outside the household, and other miscellaneous sources.

Noncash benefits (such as food stamps and housing subsidies) do not count.

Before taxes.

Excludes capital gains or losses.

If a person lives with a family, add up the income of all family members. (Non-relatives, such as housemates, do not count.)

Jbig skrev:http://www.nccbuscc.org/cchd/povertyusa/tour2.htm

Ja jösses vad jag skrattade. Du vet kanske inte vad "nccbuscc.org" står för Jbig ?? Jo, du har just hänvisat hela forumet till United States Conference of Catholic Bishops, som äger hela denna databas.

Du är för härlig ibland. När jag skrattat klart så hittade jag massa roliga saker på deras databas, den är väl värd ett besök för alla som klurar på att bli katolska biskopar, ett smart karriärval. Man kan bli påve, och få åka i påvemobilen.

Nej, skämt åsido så har du inte så mycket att komma med Jbig. Du har massvis med saker som är obesvarade, du har fortfarande inte svarat på frågorna jag ställt och du sitter med skägget i brevlådan vad gäller dina egna källor, där jag ställt dig mot väggen och krävt direkta svar.

Jag trodde faktiskt att du hade lite innanför pannbenet, men jag kanske har överskattat dig ??

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 19 jan 2007 13:58

Jag fattar inte, ni tycks ju vara helt ense om att "utgiftsdelen" stämmer?

Återgå till "Politik och samhälle"