Varför hade Timbrograbben fel om fattigdomen?
Moderator: Moderatorgruppen
Hej igen...
Njae, Bobby Hogan, på vilken sida i källan menar du att jag skall hitta denna mening:
"Including global estimates of spending for food, it is estimated that about 95 percent of expenditures are covered in the Interview Survey"
P.S. Vad betyder ordet "covered" vännen? Här kan du falla tungt! :lol:
Vi väntar! :lol:
Visst kan man väl vara vidsynt, men ändå ha trista uppfattningar! Som mister Douglas! Eller?
Sedan Heather Boushey på ”Economic Policy Institut” som ju skriver att för år 1999 borde fattigdomsgränsen höjas för en familj med två vuxna och två barn. Från en inkomst på 16895 dollar per år till en inkomst 33511 dollar per år. Mister Besharov menar att år 2000 ansåg mer än två av tre amerikaner att man detta år borde ha en inkomst på minst 35 000 dollar för att klara en familj för att klara sig hyfsat. Det var mer än dubbelt så mycket som den dåvarande fattigdomsgränsen.
Sidorna 10-11 i http://www.welfareacademy.org/
Med en tolkning av Heather Boushey:s fattigdomsnivå, skulle USA-familjer i fattigdom, med ett till tre barn, öka från 9,6% till 27,6%.
Kommentering? Nu har du ju sju källor emot dig, och du kör vidare med vad en chef tror, eller dina platsannonser! Vi avvaktar svaren så länge! :wink:
MVH
jbig
Njae, Bobby Hogan, på vilken sida i källan menar du att jag skall hitta denna mening:
"Including global estimates of spending for food, it is estimated that about 95 percent of expenditures are covered in the Interview Survey"
P.S. Vad betyder ordet "covered" vännen? Här kan du falla tungt! :lol:
Vi väntar! :lol:
Visst kan man väl vara vidsynt, men ändå ha trista uppfattningar! Som mister Douglas! Eller?
Sedan Heather Boushey på ”Economic Policy Institut” som ju skriver att för år 1999 borde fattigdomsgränsen höjas för en familj med två vuxna och två barn. Från en inkomst på 16895 dollar per år till en inkomst 33511 dollar per år. Mister Besharov menar att år 2000 ansåg mer än två av tre amerikaner att man detta år borde ha en inkomst på minst 35 000 dollar för att klara en familj för att klara sig hyfsat. Det var mer än dubbelt så mycket som den dåvarande fattigdomsgränsen.
Sidorna 10-11 i http://www.welfareacademy.org/
Med en tolkning av Heather Boushey:s fattigdomsnivå, skulle USA-familjer i fattigdom, med ett till tre barn, öka från 9,6% till 27,6%.
Kommentering? Nu har du ju sju källor emot dig, och du kör vidare med vad en chef tror, eller dina platsannonser! Vi avvaktar svaren så länge! :wink:
MVH
jbig
-
suchanother
- Avstängd
-
Bobby Hogan
Jbig skrev:Njae, Bobby Hogan, på vilken sida i källan menar du att jag skall hitta denna mening:
P.S. Vad betyder ordet "covered" vännen?
Jag föreslår att du tar fram läsglasögonen och börjar läsa igenom dina egna källor. Ta fram ett lexikon också. För att vara en självutnämnd expert så har du faktiskt lite dålig koll på saker och ting.
Jbig skrev:Kommentering? Nu har du ju sju källor emot dig, och du kör vidare med vad en chef tror, eller dina platsannonser! Vi avvaktar svaren så länge
Min enda kommentar på detta är att jag tycker du är helfestlig. Man vet aldrig vilka nya påfund du kommer med, allt för att hålla liv i din speciella debattteknik.
Du kommenterar inte ett enda av mina inlägg, men du förväntar dig att jag skall hålla koll på dina. Du undviker alltid sanningen då du kräver svar på än det ena, än det andra, men smiter undan själv så fort det luktar bränt och du ställs inför ett jobbigt faktum. Du förkastar alla källor utom dina egna, som du "godkänner" och håller som alltid korrekta, oavhängigt av var du hittar dom.
Du antar att alla personliga erfarenheter är påhittade, eller ihopljugna. Du ser inga som helst logiska samband, du har inte koll på dina egna källor.
Du bestämmer dig från början hur något är, sedan skriver du ner det, sedan försöker du pracka det på andra.
Jag föreslår att du går tillbaka till trådens början och börjar titta på vad du faktiskt sagt och påstått. Därefter kan du börja jobba på din restlista.
Kommentar på detta, vännen ??
Okej vilka felaktigheter har du påvisat i Bobbys argumenet och fakta?
......vänta ska kolla igenom tråden......är det dessa förbaskade stenar och glashus nu igen.....
Jag har allt ställt lite frågor till jbigen....läs vet du la.
Tycker för övrigt Bobby sköter det bra. Hejar bara på. Har du inte varit på boxningsmatch någon gång?
......vänta ska kolla igenom tråden......är det dessa förbaskade stenar och glashus nu igen.....
Jag har allt ställt lite frågor till jbigen....läs vet du la.
Tycker för övrigt Bobby sköter det bra. Hejar bara på. Har du inte varit på boxningsmatch någon gång?
- Avantgardet
-
suchanother
- Avstängd
SUCH
Varför skulle jag bidra med något. Frågan om lönerna i USA i sig är för mig lika intressant som vilken färg kommunalhuset i Tierp har. Och om det har jag ingen aning. Men det är väl kul att se på de som bråkar om vilken färg det är.
SUCH such such. Denna gigant bland giganter. Här är vad du bidragit med i denna debatt. Nedan har vi vad SUCH presterat i denna tråd. Märk den intellektuella skärpan. Den briljanta analysförmågan.
”HÅHÅ. skärp dej Kalle”
”Men har ju sett eran amatörism, vad mer?”
”Orkade inte läsa inlägget, varför Bobby?
För att du är en struntgubbe.”
”hå hå
kom med nåt eget istället din nolla.”
”Vi stoppar in en dynamitgubbe i arslet på de.”
”Är inte så konstnärlig av mej, vill ha resultat direkt.
Dock är jag jävligt snäll i slutändan.”
”jbig, kanske en schock för dej när du mötte en riktig proletär som vill spränga skinkorna isär på borgarna!
Nå, sådan är verkligheten, vi göteborgare står rätt upp med vinden från Vinga hålllet
Men ta till vara era klena begågningsreserver vet ja!”
”Nä men Bobby, din progagandist, lägg ner.
Alla vet. varför jobbar du på saken?”
”Men helvet, lägg ner "Hogan", ditt propagandasnack imponerar inte.
Jävla punschskalle.”
”Ho ho va fan ska jag bevisa?
Kom hit era fröken så visar jag.”
”Ho ho Bob, lägg ner ditt meningslösa tuggande om oväsentligheter!”
Varför skulle jag bidra med något. Frågan om lönerna i USA i sig är för mig lika intressant som vilken färg kommunalhuset i Tierp har. Och om det har jag ingen aning. Men det är väl kul att se på de som bråkar om vilken färg det är.
SUCH such such. Denna gigant bland giganter. Här är vad du bidragit med i denna debatt. Nedan har vi vad SUCH presterat i denna tråd. Märk den intellektuella skärpan. Den briljanta analysförmågan.
”HÅHÅ. skärp dej Kalle”
”Men har ju sett eran amatörism, vad mer?”
”Orkade inte läsa inlägget, varför Bobby?
För att du är en struntgubbe.”
”hå hå
kom med nåt eget istället din nolla.”
”Vi stoppar in en dynamitgubbe i arslet på de.”
”Är inte så konstnärlig av mej, vill ha resultat direkt.
Dock är jag jävligt snäll i slutändan.”
”jbig, kanske en schock för dej när du mötte en riktig proletär som vill spränga skinkorna isär på borgarna!
Nå, sådan är verkligheten, vi göteborgare står rätt upp med vinden från Vinga hålllet
Men ta till vara era klena begågningsreserver vet ja!”
”Nä men Bobby, din progagandist, lägg ner.
Alla vet. varför jobbar du på saken?”
”Men helvet, lägg ner "Hogan", ditt propagandasnack imponerar inte.
Jävla punschskalle.”
”Ho ho va fan ska jag bevisa?
Kom hit era fröken så visar jag.”
”Ho ho Bob, lägg ner ditt meningslösa tuggande om oväsentligheter!”
-
suchanother
- Avstängd
-
Bobby Hogan
Avantgardet skrev:Vänta, får jag, får jag!? Du, Bobby, gör ju exakt samma sak som du anklagar jbig för!
Ja, det kändes lite konstigt. Ville testa hur det kändes, och det var inte min grej. Jag skall återgå till mitt sedvanliga lugna sätt igen. Så Avantgardet, du får. Den bjuder jag på.
Dessutom har jag till slut kommit på felet. För att övertyga Jbig så är det denna länk jag måste visa honom till :
http://www.travelstart.se/static.jsp?pa ... g_New_York
Gå in där, Jbig, och boka dig ett flyg till USA.
www.hotels.com
Här kan du boka hotell. Jag rekommenderar Hilton vid Times Square. Eller Pennsylvania Hotel om du vill bo centralt men lite billigare.
Det tar ca 8 timmar, beroende på om du har medvind eller motvind över Atlanten, men sedan hamnar du mitt i pudelns kärna. När du kommit förbi passkontrollen och tullkontrollen och går ut från flygplatsen, tänk då på mina ord och allt jag försökt säga till dig. Bevisen för alla mina inlägg finns där, du kommer att finna att jag inte ljugit om någonting, jag har inte överdrivet någonting och jag har inte undanhållit någonting.
Det är bara att åka. Du kommer att älska det.
(att jag inte tänkt på detta förut, jag har ju ett helt land som bevisar mina argument, Jbig kan nu kontrollera varenda ord jag sagt hur enkelt som helst)
För sjutton Jbig, jag har hur mycket bra länkar som helst. Säg bara vad du är intresserad av så hjälper jag dig direkt med all turistinformation du akn tänkas behöva. Och så får du se med egna ögon vad jag berättat om. Blir ju kanonbra.
Vad det handlar om är att jbig vill se en vedertagen accepterad källa som exakt pekar på det Bobby säger. Intill dess kommer de inte någon vart. När väl denna källa är framtagen så kommer jbig att förkasta den.
Det är ju lättare att ställa frågor i stil med vad skulle få dig att acceptera att….från vilka typ av källor....
Så kommer Bobby märka att detta inte finns i jbigs värld. Spelar ingen roll hur många tex respekterade forskare som säger något. Går det emot jbig så är det ändå fel. Propaganda eller what ever.
Såldes en från början omöjlig uppgift.
Det är just detta som är så komiskt att betrakta.
Ja jag vet AV jag skulle inte säga något men jag kunde inte låta bli.
Så detta kommer aldrig sluta innan någon av er ger er. Frågan är bara vem som sak ha sista ordet. Men kul är det.
Det är ju lättare att ställa frågor i stil med vad skulle få dig att acceptera att….från vilka typ av källor....
Så kommer Bobby märka att detta inte finns i jbigs värld. Spelar ingen roll hur många tex respekterade forskare som säger något. Går det emot jbig så är det ändå fel. Propaganda eller what ever.
Såldes en från början omöjlig uppgift.
Det är just detta som är så komiskt att betrakta.
Ja jag vet AV jag skulle inte säga något men jag kunde inte låta bli.
Så detta kommer aldrig sluta innan någon av er ger er. Frågan är bara vem som sak ha sista ordet. Men kul är det.
-
Bobby Hogan
Kallekula skrev:Vad det handlar om är att jbig vill se en vedertagen accepterad källa som exakt pekar på det Bobby säger. Intill dess kommer de inte någon vart. När väl denna källa är framtagen så kommer jbig att förkasta den.
Just det. Därför har jag insett att den enda källa som Jbig någonsin kommer att godta är honom själv. Alltså får han helt enkelt åka över till USA och se själv med egna ögon. Vips, så var problemet löst.
Han får starta en "Jbig åker till USA för att kolla upp om Bobby Hogan talar sanning"-tråd.
- Avantgardet
- Avantgardet
Återgå till "Politik och samhälle"