Frågade då jag fått uppfattningen att Du har en djup förståelse, även om jag ibland tycker att Du har en något hård ton; egenskaper jag vanligvis inte förknippar med varandra.
OK, jag har kanske varit lite hård ibland, jag kan hålla med om det. Jag vill dock skilja på skarpt argumenterande debatt och hård ton. Jag ser inte att jag gjort nåt fel i debatterna med JR Auk och hovnarr om det berättigade med krig eller i debatten med JR Auk om sanning. Sen är jag allergisk mot blaj, och försöker angripa dem som blajar. Jag ser inget fel i det. Däremot kanske jag var lite hård mot den där femtonåringen som ville presentera sig, jag kan hålla med om det. Jag vet inte om jag har djup förståelse; däremot har jag läst mer filosofi än de flesta här (har även 40 p praktisk).
Det är Tractatuskursen du går eller (finns en FU-kurs också)?
Jag är mycket nöjd med filosofistudierna så här långt, speciellt på teoretisk filosofi. Lärarna är överlag seriösa, pedagogiska, intelligenta och vänliga. Jag har läst en hel del olika ämnen (statssvetenskap, 100 p, strödda kurser i NEK, littvet och historia) och är klart mest nöjd med filosofistudierna. Det lilla jag hört om Lunds och Uppsalas filosofiinistitutioner är dock positivt också. Södertörn är mer inne på kontinental filosofi som jag inte är förtjust i, men om du är det så är det ett alternativ. Har dock överhuvudtaget inte så bra intryck av den skolan.
Sthlm har inget vidare studentliv, speciellt inte om man jämför med Uppsala och Lund, det är sant. Jag är dock mer intresserad av studierna. Jag tror också att du kan hitta folk att diskutera filosofi med, iaf om du läser filosofi. Annars är Gula Villan ett mysigt ställe, klart bästa utestället på universitet.
Det vore trevligt att komma på ett möte, detta är ett bra initiativ tycker jag. Har dock en del att göra och kan inte komma på onsdagar. Jag kan dock inte garantera att jag kommer även om ni flyttar, så gör som ni vill.
Mvh/Stefan