Anna Nicole Smith är död

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Anna Nicole Smith är död

Inläggav Grottis » 09 feb 2007 08:00

Så har hon lämnat oss, den stora skandaldrottningen, vår tids Marilyn Monroe.

Jag har alltid känt ett visst medlidande med Anna Nicole Smith. Hon förde i sanning en tragisk tillvaro och tycktes lida av grava psyko-sociala problem men fick aldrig någon verklig hjälp. Till det kan man foga hennes sons död för ett halvår sedan, bara 20 år gamma.

Den bana Anna Nicole Smith levnad tog var inte den lämpliga för henne; innerst inne förefaller hon ha varit en skör och ömtålig kvinna. Det är inte för mycket sagt att hon kom fel i detta livet, och nu krävde det sin tribut. Vila i frid, Anna Nicole.

:cry:
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus
--> Flukta in min blogg! Starkt kontroversiell, säger vissa. Vad vet jag.

What Gives?

Inläggav What Gives? » 09 feb 2007 12:42

Hur kommer det sig att allt jag hittills läst om hennes död är utsvävningar för att framställa henne som ett offer, samt moralisera över hennes liv?

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 09 feb 2007 12:46

För att hon var en HºRª kanske?

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 09 feb 2007 13:12

What Gives? skrev:Hur kommer det sig att allt jag hittills läst om hennes död är utsvävningar för att framställa henne som ett offer, samt moralisera över hennes liv?

Jag vill inte moralisera utan ser hennes död som ett offer för underdåninghet och fjäskeri.

Det märkliga är nämligen att dessa kända och rika människor tillåts leva så självdestruktivt. Finns det inga i närheten som kan sätta ner foten, eller åtminstone förmana? Professionell hjälp finns att få, om man lider av grava personliga problem, särskilt för en känd och rik människa.

Det verkar som om ingen tordes säga ifrån. Därmed blev Anna Nicole Smith beklagligt nog offer för servilitet och fjäskeri, den svassande inställning som vi så ofta ser kända personer bli föremål för.
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus

What Gives?

Inläggav What Gives? » 09 feb 2007 16:40

Grottis skrev:Jag vill inte moralisera men tycker trots detta att hon tillåtits leva självdestruktivt. Jag tycker att någon borde sattit ner foten, eller åtminstone förmana, men jag skulle aldrig moralisera. Utan att moralisera tycker jag att hon led av grava personliga problem.

Angelina

Inläggav Angelina » 09 feb 2007 16:50

Stor dramatik i det offentliga rummet, stig in.

A

Inläggav A » 09 feb 2007 16:51

Hej :) Jag heter Anton

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 09 feb 2007 20:54

Hoppsan! Aftonbladet citerar min blogg angående Anna Nicoles död:
http://www.aftonbladet.se/vss/lasarblad ... 61,00.html

:shock:

A

Inläggav A » 09 feb 2007 21:19

:)

amy

Inläggav amy » 09 feb 2007 22:23

vad är en skandaldrottning och varför var marilyn monroe det?

Tractatus

Inläggav Tractatus » 10 feb 2007 00:34

Den bana Anna Nicole Smith levnad tog var inte den lämpliga för henne; innerst inne förefaller hon ha varit en skör och ömtålig kvinna. Det är inte för mycket sagt att hon kom fel i detta livet, och nu krävde det sin tribut. Vila i frid, Anna Nicole.

Är vägen hon valde lämplig för någon människa överhuvudtaget? Sällan.
Tyck synd om alla som far illa. A-lagare, suputer, knarkare, våldsbrottslingar och mördare. Jag menar, hon valde sin egen väg. Precis som du väljer din. Hon valde att vika ut sig i playboy. Redan i detta fragment av livet begås fundamentala misstag, som ack så ofta leder till destruktiva och negativa konsekvenser. Följderna blir exempelvis; missbruk. Lägg till gränslös girghet över det hela, och du förstår att saker och ting svårligen kan sluta på ett annat sätt än mycket illa. Hon var en frukt av den demoraliserade, hämningslösa världen. Förgät inte att vi har en fri vilja. Det är synd om alla som far illa.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

ANS

Inläggav Algotezza » 12 feb 2007 16:02

Ännu en tragisk figur i mediesamhällets ikonostas...

Frid över hennes omtransformering till något annat än hon var, vem hon nu var. Det vet jag inte.

A
Algotezza aka Algotezza

Varney

Inläggav Varney » 12 feb 2007 20:53

amy, det var hon inte.
skandaldrottning betyder: så gott som allt som kunnat sälja lösnummer, från dryga tiotalet år tillbaka eller så.

Lasmanowner

Inläggav Lasmanowner » 23 mar 2007 06:47

Dom har redan börjat prata om vem som ska göra filmen om hennes liv, direkt efter hennes död. Tycker det är lite skandalöst.

Man ser hur tiderna förändras med Cyberspace, news turn old very fast.

Återgå till "Tankar och känslor"