Jag förundras varje dag av hur otrolig kroppen faktiskt är. Jag läser nu anatomi och jag tycker att kroppens funktioner och system är förbluffande helt enkelt. Jag skulle vilja påstå att kroppen är en perfekt skapelse.
Nu till min fundering:
Kan ni komma på någon ändring på eller i kroppen som skulle kunna var till en förbättring?
Jag kan det inte..
/Skyline
Människokroppen...vad tror du?
Moderator: Moderatorgruppen
För att kunna svara på frågan om kroppen är perfekt, så måste man först bestämma utgångspunkten. Om vi utgår från just människan idag att den skulle vara perfekt är vi förstås perfekta, men om vi utgår från yttre omständigheter såsom vår allas vardag finns en mängd "förbättringar". Vi själv tycker jag att många tjejer skulle kunna förbättras till det yttre. Själv skulle jag tycka det skulle vara bekvämt med en extra hand ibland och kasnke för att lösa många av mänsklighetens problem skulle en resistans mot sjukdomar vara en förbättring.
/Niklas
/Niklas
"Whether 'tis nobler in the mind to suffer" - Hamlet
Alla mediciner är ju förbättringar i någon mening, och behovet är stort.
Vissa vitaminer vore väl trevligt om man kunde syntetisera själv... typ B12 och C?
Sen möjlighet att syntetisera glukos av fett - eller någon annan överviktsreducerande mekanism. Det tycks som om kroppen inte är anpassad för dagens födointag.
Sen har väl människor en ganska dålig rygg, många får problem med den. Det skulle säkert kunna förbättras på något sätt.
Bara några spontana tankar
Vissa vitaminer vore väl trevligt om man kunde syntetisera själv... typ B12 och C?
Sen möjlighet att syntetisera glukos av fett - eller någon annan överviktsreducerande mekanism. Det tycks som om kroppen inte är anpassad för dagens födointag.
Sen har väl människor en ganska dålig rygg, många får problem med den. Det skulle säkert kunna förbättras på något sätt.
Bara några spontana tankar
Kyano skrev:Sen har väl människor en ganska dålig rygg, många får problem med den. Det skulle säkert kunna förbättras på något sätt.
Beror inte det på att folk jämt och ständigt sitter fel, timtals vid datorn och många går och sitter med böjd rygg vilket gör att diskarna kommer i klämm och med tiden skadas?...
/Skyline
Som astmatiker skulle jag vilja föreslå en patch (eller åtminstone en hotfix) i människa version 2.0. Jag misstänker att utvecklarna har missat lite kass kod i modul: immunfrsvr.bdy. Oerhört jobbigt att manuellt behöva hålla skiten i check hela tiden med en massa tredjeparts-programvara.
La Danse Macabre