var JESUS verkligen GUDs Son?
Moderator: Moderatorgruppen
Vitt liv, det fanns en mening med att du skrev det. För att se sanningen och ljuset måste man ta in hela färgspektrat , inklusive det mörkaste mörker, men dit vågar ingen kristen gå och därför får de aldrig se hela sanningen...förrän den dagen då de tar mod till sig och öppnar sina sinnen och tar av sig den vita tvångströjan och går ut ur den vita vadderade cellen och möter det riktiga livet, helvetet. Då.
Har du blivt Sedd av Satan? Han som du och dina gelikar skapat?
Har du blivt Sedd av Satan? Han som du och dina gelikar skapat?
Angelina, tro inte att jag är dum! Jag låter mig inte bli övertygad så lätt, jag tror på Gud uppriktigt och personligt. Och varför skulle kristna inte vara vanliga människor med vardagens små eller större bekymmer? Jag har minsann sett mörker!! Och många kristna bröder och systrar jag träffat har varit satanister/alkoholister/dödssjuka eller haft andra verkligt djupa problem innan Jesus talat till dem och de blivit frälsta. Hur skulle jag kunna skapa djävulen, vad grundar du dina ord på? Jag ser nog minsann hur skit världen är, men jag ser också Guds outgrundliga kärlek.
Lyssna och se.
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- Uppmaning till Tractatus!
Bästa (-e ) skrivarkollega! Jag som startat just den här tråden i syfte att diskutera viktiga ting med respekt, vore tacksam om du inte - som ovan här i tråden...i din kommentar till sign amy - uttryckte dig som du gör. Den typen av resonemang hör inte hemma på den här sajten; åtminstone inte enligt:
(artige 8) KYREUS
(artige 8) KYREUS
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
Gud s syfte i människan Kyreus ! Inte ens Du en Hans tjänare kan styra över hans val och väg för sitt slutliga mål . Ingen tillåts binda Herren!
Men AMY blir ifrågasatt och det med rätta! Tractatus följer hennes tanke som han tror hon tänker och därefter drar en sin slutsats.
Inget fasaväckande i det?
Eller?
BENJIE
Men AMY blir ifrågasatt och det med rätta! Tractatus följer hennes tanke som han tror hon tänker och därefter drar en sin slutsats.
Inget fasaväckande i det?
Eller?
BENJIE
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- Svar till Beenjie!
Om det verkligen är som du skriver, kanske man inte kan kalla det - fasaväckande. Med vänlig hälsning,
(
) KYREUS
(
Tro inte; sök!
Skyline skrev:Hm.. Varför tror du att detta kommer att ske? Jag bara undrar vad som fått sig in på dessa tankebanor. Är det Hinduismen?
det är helt ologiskt att man skulle kunna sluta existera. om jag kunde försvinna skulle jag inte finnas nu heller. om jag inte fanns innan min kropp föddes så gick jag från ingenting till någonting. och då har det ingen betydelse om jag blir ingenting när min kropp dör... jag kommer bli någonting igen. allt kan inte bara försvinna.
amy skrev:..om jag inte fanns innan min kropp föddes så gick jag från ingenting till någonting.
Intressanta tankar Amy.
Något annat som är intressant: Du tror på ett fortsatt liv efter detta men ingen ifragasätter det. Men om någon tror på ett fortsatt liv där man kan komma till en speciell plats till en speciell person så blir den ständigt ifrågasatt. Jag pratar om Himmelen och Gud. Att vara kristen. Är det när någon kallar sig kristen som gör att det väcks så mycket motstånd? Är det kanske inte så att det är tron som ifrågasätts utan märkelsen "Kristen"?
/Hm..
Jag noterar att det är länge sedan du efterfrågade ett svar på din fråga, finns jag? Likaså undrar du hur det förhåller sig med Gud Och Jesus?
Du är präst, är det ett kall eller ett arbete som alla andra?
Jesus skydde prästerna i templet, de såg enbart till sig själva. Som sann altruist ser man till andras behov före sina egna. Vilka tjänar på din upplysning, du eller din församling?
Om du växer som människa växer din församling?
Svaret är att Gud, sonen och den heliga anden är ett och samma väsen.
Väsen är det ord jag ger dig för att inte sammanblanda det med något som annars förekommer på vår jord. För att förstå var väsendet hör hemma måste du ha en förståelse för dimensioner. De som först började få insikt om detta var de antika grekiska filosoferna. Tankar kan öppna dörrar som ej är synliga för det mänskliga ögat. Därmed gav de namnet åt vår Gud.
Vi filosoferar om det vi anar finns men ej förstår, en teori närmar oss sanningen en annan fjärmar oss. Det finns ett universum, en Gud, en Jord,
men lika många möjligheter som det finns människor. Välj din väg.
Du är präst, är det ett kall eller ett arbete som alla andra?
Jesus skydde prästerna i templet, de såg enbart till sig själva. Som sann altruist ser man till andras behov före sina egna. Vilka tjänar på din upplysning, du eller din församling?
Om du växer som människa växer din församling?
Svaret är att Gud, sonen och den heliga anden är ett och samma väsen.
Väsen är det ord jag ger dig för att inte sammanblanda det med något som annars förekommer på vår jord. För att förstå var väsendet hör hemma måste du ha en förståelse för dimensioner. De som först började få insikt om detta var de antika grekiska filosoferna. Tankar kan öppna dörrar som ej är synliga för det mänskliga ögat. Därmed gav de namnet åt vår Gud.
Vi filosoferar om det vi anar finns men ej förstår, en teori närmar oss sanningen en annan fjärmar oss. Det finns ett universum, en Gud, en Jord,
men lika många möjligheter som det finns människor. Välj din väg.
Återgå till "Religion och andlighet"