Homoadoption.

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 19 maj 2007 14:12

Jörgen skrev:Dessutom förstår jag inte den här tråden -
varför skulle någon vilja adoptera homosexuella?

.. :?:  ..... :shock:

Är det jag eller Jörgen som missuppfattat denna tråd? Den handlar väl om det är rätt att homosexuella par skall få adoptera barn? Och inte om det rätt att få adoptera homosexuella barn?.... :?

/Skyline

J R Auk

Inläggav J R Auk » 19 maj 2007 14:19

Homosexuella barn som adopterar har jag svårt att se någon godkänna....
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 19 maj 2007 14:40

Du är så stel och tråkig Skyline och har inte alls Jörgens humor.

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 19 maj 2007 17:03

suchanother skrev:Du är så stel och tråkig Skyline och har inte alls Jörgens humor.

Haha, jag hade aningar om att fallet kunde vara så. Jag tror Jörgen är ganska ensam med sin humor..  :D

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 19 maj 2007 20:47

Läste Angelinas trådar, inget nytt för mig dock, vet att djur kan vara he-ho-bisexuella. Men tråden handlar ju om det är rätt att homosexuella skall få adoptera barn?
Barnen som växer upp i en homosexuell familj, "regnbågsbarnen" beskriver ju att de blir mobbade i skolan och ute. Att folk stirrar på dem när de rör sig i offentliga miljöer. De säger också att omgivningen får en större förståelse ju närmare relation till familjen de får.
Men,
de lider faktiskt av detta. Jag är ingen utbildad psykolog, men efter att studerat deras rörelser, mimik, sätt att tala kan jag efter mina 15 år som pedagog läsa ganska bra mellan raderna. De lider.

Frågan är om det är rätt att utsätta barn för lidande?
Samhället verkar inte vara tillräckligt moget fullt ut för att hantera detta.
Är dessa barnen de första som får ta smällen i hopp om att detta skall bli mer vanligt förekommande och därmed mindre känsligt? :roll:

Angelina

Inläggav Angelina » 20 maj 2007 17:15

Zokrates skrev:Är dessa barnen de första som får ta smällen i hopp om att detta skall bli mer vanligt förekommande och därmed mindre känsligt?

Ja, det är väl så det är. Man ska också ta lidandet i perspektiv, hur hemskt är det egentligen? Kärnfamiljen garanterar ingen lycklig barndom hursomhelst. Hur många här har haft en lycklig barndom? Jag ställde frågan förut och fick inga svar. Hur många här har växt upp med homosexuella föräldrar? Vad var skillnaden, vem hade det bättre, och varför?

Användarvisningsbild
Fromm

Inläggav Fromm » 20 maj 2007 17:39

Angelina skrev:
Zokrates skrev:Är dessa barnen de första som får ta smällen i hopp om att detta skall bli mer vanligt förekommande och därmed mindre känsligt?

Ja, det är väl så det är. Man ska också ta lidandet i perspektiv, hur hemskt är det egentligen? Kärnfamiljen garanterar ingen lycklig barndom hursomhelst. Hur många här har haft en lycklig barndom? Jag ställde frågan förut och fick inga svar. Hur många här har växt upp med homosexuella föräldrar? Vad var skillnaden, vem hade det bättre, och varför?

Hej Angelina
Tack för länkarna och ett bra svar :)

J R Auk

Inläggav J R Auk » 21 maj 2007 04:12

Angelina skrev:

När då när jag växte upp eller nu?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Fication
Kontakt:

Re: Homoadoption.

Inläggav Fication » 21 maj 2007 12:33

Tractatus skrev:Vad tycker Ni om homoadpotioner? Rätt eller fel?

Jag skulle i alla fall inte vilja adoptera ett homosexuellt barn! Men det är ju bara min åsikt...

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 21 maj 2007 22:28

Fication skrev:
Tractatus skrev:Vad tycker Ni om homoadpotioner? Rätt eller fel?

Jag skulle i alla fall inte vilja adoptera ett homosexuellt barn! Men det är ju bara min åsikt...

Varför inte?

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 22 maj 2007 00:01

Skyline skrev:
Fication skrev:Jag skulle i alla fall inte vilja adoptera ett homosexuellt barn! Men det är ju bara min åsikt...

Varför inte?

Jag skulle nog bli mobbad då.

Återgå till "Politik och samhälle"