The real idiocrazy

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

The real idiocrazy

Inläggav Zokrates » 19 jun 2007 02:13

The Real Idiocracy

I slutet av 1800 talet hade nya samhällssystem intagit maktens boningar i väst. De före detta adliga och förmögna ledarna fick dra till reträtt och fortsättningsvis ägna sig åt andra ledarskapsroller, företagandets. Genom handel och commerce skulle man återta de verkliga positionerna i samhället. Det må vara att länder styrdes av demokratiska ledare och dess byråkrater, men vi skall styra folken, var deras motto.

Deras största hot var i början demokratin. Alltmedan 1900 talet närmade sig insåg de att det enda som kunde göras var att kontrollera systemet inifrån dess svagaste punkter, individen. världskrig kom och gick, FN bildades och de mänskliga rättigheterna definierades på svart och vitt. Ett nytt hot var skapat. Upplysta människor!

Åter insåg företagsmännen att ett nytt hot uppenbarat sig på deras front. Inifrån hade man insett att det som förenade inte var titlar och i takt med att kungahusen hade decimerats var det istället enbart kapital, ett stort sådant som förenade deras visioner. Förmögna ur alla stånd var nu välkomna, men endast om förmögenheten var tillräckligt stor. De andra mindre förmögna utgjorde den fasad som behövdes för att inte utsättas för risken att upptäckas.

De samlades och bildade ett hemliga sällskap. De utnyttjade gamla  ordnar i ett enda mål, slutgiltlig kontroll över massorna. Gamla ordnar som funnits i flera århundraden fick nu nya medlemmar som snart hade skapat de nya förutsättningarna för eliten. Budskapet var enkelt.

Människan skulle individualiseras ut i minsta detalj, egoismen vara vars och ens självförverkligande. De lägre medlemmarna i dessa ordnar var lika vilseledda som folket i övrigt,
ty inte ens de visste vad som verkligen styrde. En hemlig elit med enormt kapital.

Man bestämde att en gång för alltid eliminera inte demokratin som sådan, utan folks förmåga att utnyttja sina rättigheter.
Mänsklig okunskap var deras nya paroll.
Genom att fördumma mänskligheten skulle det snart inte spela någon som helst roll om länderna var demokratiskt styrda eller ej. Små diktaturer inom systemet skulle på nytt flöda och de nya eliterna styra. Metoden var lika enkel som genial.

I korthet gick den ut på att göra människor så dumma att de helt enkelt inte begrepp vilka rättigheter de hade. Om de inte förstod dessa så skulle de ej hellre kunna kräva någonting i gengäld. Därmed skulle folket på nytt vara förslavat och i deras våld. Var man skulle satsa någonstans var lika givet, utbildningssystemen. De demokratiska skolsystemen. Genom att styra vilken kunskap som skulle förmedlas samt vilka som skulle förmedla denna kunskapen var det övergripande målet fastställt.

Genom att hindra folk från att lära sig att kritiskt ifrågasätta, hindra folk att ta del av historien samt hindra folk från att koppla historiska samband, skulle de snart vara lika dumma som små barn, därmed lättmanipulerade, därmed ofria till egen vilja och tanke. Alla skulle bli offer för sin egen dumhet.

Alla val som de därefter gjorde, var förutbestämda och dikterade av de som ägde kapitalet, de verkliga makthavarna. Regeringar och statsmän skulle inte vara annat än marionetter i ett spel, lika välregisserat  som en opera av Mozart. Planen var smart och de skred till verket 1950.

De bestämde att USA fick bli det land där avkunskapsifieringen skulle utprövas till en i praktiken fungerande skola för all jordens demokratiska länder. Ganska snart insåg de att man inte längre kunde importera duktiga genier från Ungern, Tyskland, Japan och Indien osv.
Genom att förändra immigrantlagarna lyckades de till slut stoppa detta.
Intellektuella var och är det största hotet mot hela planens realisering.

Ganska snart hade idéen fått fäste och som ringar på vattnet började andra länder att anamma skolsystemet i USA. Fördumningen var påbörjad och i och med detta planen omsatt i verklighet. Folk började nu öppet visa prov på att begripa allt mindre och mindre. Lärare i USA år 2006 som fick frågan om när Columbus upptäckte Amerika kunde nu utan problem svara 1959, trots att svaret stred emot det faktum att deras föräldrar var födda och levde i USA innan detta årtal.

Logiken var därmed satt ur spel och vinsten ett faktum. Genom att inte känna till sina rättigheter, kan inte heller folket ställa krav, därmed är de ingenting annat än en massa som skall se till att de med verklig makt, ekonomisk rikedom, kan styra ohämmat och fritt från kritik samt hot.
Den nya idiocrazyn var född.   Kommentarer?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 19 jun 2007 17:00

Oj, det finns tydligen en annan tråd om en David Icke, med liknande resonemang. Signaturen "fri" har här summerat Davids idéer.

fri skrev:Hejsan, googlade efter David Icke och hittade denna sida och var bara tvungen att registrera konto för att lägga in mina tankar om denna författare. (Jag är i övrigt intresserad av filosofi med så det var värt besväret endå.)

Jag har läst 3 av hans böcker och sett ett otal dokumentärer så jag anser mig kunna uttala mig med någolunda aktoritet om vad det är för budskap han för fram. Och jag skall försöka sammanfatta vad han pratar om i sina föreläsningar och böcker.

Enligt David Icke:

Man kan överallt i samhället och i historien se spår och bevis för att världen sedan babylon har manipulerats av hemliga brödraskap som har en kontiunuerlig närvaro och agenda igenom alla tider.

Detta brödraskap arbetar igenom att infiltrera och omvandla alla delar av samhället till pyramidliknande maktstrukturer där order delas ut i toppen och sedan sprider sig ner igenom hela samhället. Varje skikt i pyramiderna försöker hålla så mycket som möjligt hemligt för skikten under för att på det viset kunna hålla så många som möjligt i ovisshet om den riktiga agendan. Systemet är så fulländat vid det här laget att världen styrs av en handfull personer som alla är nära bekanta.

De officiella makthavarna är relativt långt ner i maktpyramiderna och är med andra ord marionetter.

En facistisk världsstat är ett av brödraskapets mest viktiga mål med absolut kontroll över befolkningen.

De viktigaste verktygen för att få denna "new world order" till stånd är:
*"Tip toe", att ta små steg mot ett mål för att undvika att målet bli för uppenbart och att folk gör uppror.
*"Action Reaction", att få folk att själva kräva "Tip toe" förändringarna igenom att skapa katastrofer som krig och terroratentat.
*Att distrahera och fördumma folk igenom att göra det svårt att överleva, kontrollera media, förgifta mat och miljö, uppmuntra till egoistiskt och materialistiskt tänkande med mera.

Vi tror att vi lever i frihet men igentligen så tillåts inga avvikande uppfattningar om hur världen ser ut och hur den styrs. Detta blir tydligt för var och en som ställer sig upp och försöker leva på ett sätt som samhället inte uppmuntrar eller som säger att dom inte tror på den officella versionen av historien eller vetenskapen. Och det behövs inte ens någon organiserad åsiktspolis utan det är alla människor runt omkring en som direkt kommer att träda fram och attackera ens åsikter om dom inte stämmer med den officiella versionen.

Allt är ett, det finns ingen början och slut på någonting och uppfattningen om separata  händelser, tid, föremål och personer är därför en illusion. Brödraskapet vill förstärka illusionen. När varelserna i illusionen blir rädda så focuserar dom på sig själva och sina "fiender" som separata individer. Detta skapar polarisering i världen och förstärker illusionen. Därför är ett av brödraskapets viktigaste mål att skapa så mycket rädsla som möjligt.

Icke tror därför att världens ledare är satanister som offrar människor, för att det är en stark symbol för att skapa rädsla.

Han menar också på att det vi kan uppfatta med våra ögon är en bråkdel av universum och att det kan finnas andra dimensioner som vi inte kan se. Precis som att hundratals tv-kanaler går igenom din kropp i denna sekund utan att du kan se dom på olika våglängder. Icke tror att anledningen till alla gudahistorier och flitig förekkomst av drakar och ormar i mytologi som källan till ondska plus ormar och drakar i brödraskapens byggnaders arkitektur med mera tyder på att det finns reptila varelser som påverkat brödraskapets och världens utveckling. Dessa tror han har förmågan att förflytta sig mellan vår dimension/frekvens och en närliggande frekvens.

För dessa reptila varelser är rädsla föda och det är därför dom har instiftat brödraskapet i vår värld för att skapa optimala förutsättningar för att generera så mycket rädsla som möjligt.

Icke tror att våra kroppar är biologiska datorer vars viktigaste uppgift är att fungera som mottagare och sändare av illusionen/the matrix. Tillsammans fungerar alla levande varelser som ett trådlöst nätverk som genererar illusionen. Den viktigaste komponenten i levande varelser som fungerar som motagare och sändare av illusionen är DNA. Det är därför brödraskapet är extra noga med att bevara deras blodslinjer för deras DNA är på något sätt anpassat till att kunna stå i kontakt med reptilerna lättare i den andra dimensionen. Det därför man kan spåra i princip alla rika och mäktiga familjer tillbaka till kungahus och tillbaka till babylon.
Och på samma sätt är det därför som brödraskapen pumpar ut DNA förstörande kemikalier som PCB, FLOR, ASPARTAM med mera för det förstör funktionaliteten hos den enskilde individens DNA och gör den mindre förmögen att påverka illusionen.

Kärlek i dess icke materialistiska form är den egenskap som kan med ens sudda ut en mängd rädsla. Därför menar David Icke att i och med att alla är en sändare motagare av illusione så kan man (och det är det enda sättet) igenom att känna kärlek och enhet med allt påverka hela världen i en positiv riktning och ju fler som gör det ju lättare blir det för andra att haka på och till slut kommer man till en kritisk punkt där fängelset av rädsla som byggts upp av brödraskapet under tusentals år faller sönder på ett ögonblick.

...

Sådär det var väll merparten av hans världsbild så som jag uppfattat den.

Kan sammanfattas så här:
Det börjar som en banbrytande och intressant förklaring till globaliseringsprocessen och varför maktens högsta koridorer verkar så hemliga och omöjliga att påverka och varför krig hela tiden bryter ut men går sedan över till en långsökt skrämmande anklagelse om utomjordingar och satanistisk multidiminsionell påverkan till att hamna i ett sött, enkelt och hoppfullt budskap om att vara kärleksfulla.

Rekomenderad läsning om inte annat för att se vart konspirationsteoriernas störste man i dag pratar om:
Senaste boken "Infinite Love Is the Only Truth: Everything Else Is Illusion"
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0953881067

Eller så kan man titta på hans föreläsningar igenom att söka på hans namn på någon av torrent sidorna. Eller yotube eller google video.

Hoppas det blev lite klarare nu. :)

Kramar

PS Ursäkta stavning jag är dålig på sånt och orkar inte köra det i word.

Ja, vilket bevisar att endast knäppgökar och tokstollar kan nå ut med sina budskap. Orsaken att jag själv skapade en tråd, i ett tydligen liknande tema är att jag själv inte tidigare har hört talas om Icke, eller hans teorier. Sanningshalten bakom det jag skrev är 0, men som en teori om den massiva dumhet som spridit sig lavinartat i samhället förtjänar den att filosofiskt uppmärksammas. Inte så mycket teorin i sig, utan vilka orsaker som kan ligga bakom denna mänskliga fördumning.

Det hela faller tyvärr på det faktum, att ni är själva alla offer för denna idiotiseringsprocess, i mer eller mindre grad, vilket innebär att jag inte kan förvänta mig några som helst vettiga svar eller idéer.
Jag har kommit till en liten by, som endast innebos av byfånar och tokar,
frågar efter en vägbeskrivning därifrån. Det absurda är ju just att om de hade haft ett svar, så hade byn inte haft några innevånare. :wink:

J R Auk

Inläggav J R Auk » 19 jun 2007 17:14

Nä nu förstår jag då inte alls vad du menar. Kan du ta det igen?

Jag måste ha glömt att lyssna!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 19 jun 2007 17:40

Hade det funnits en smart person i byn befolkad av dårar så hade han stuckit därifrån, hade alla varit smarta så hade byn varit öde.

Tydligen gör David Icke helt rätt när han ersätter satan, en bibliskt välkänd och etablerad symbol för ondskan, med ödleliknande varelser. Han ger folk en möjlighet att förstå verkligheten utifrån en saga. Hade jag varit lika smart, hade jag behövt prata om utomjordlingar som i hemlighet konspirerat med maktens elit, vilket förmodligen hade resulterat i fler svar.

Ser ibland på Jay Leno på femman. Han har ett inslag som han kallar för Jaywalking. Han frågar folk på gatan om allt möjligt och svaren vittnar om en dumhet så obota stor att jag häpnar. Man kan nästan inbilla sig att det går 99 idioter på 100 människor. Döm om min förvåning när jag sedan upptäcker att denna dumhet även ökar här i sverige i en vansinnig takt.
Folk är halvt medvetslösa och saknar den mest grundläggande kunskap om allt  som är värt eller nyttigt att veta.

Det är bara att inse att denna dumhet har kommit för att stanna. Jag kan inte få en blind att se eller en döv att höra, och att prata med människor som saknar dessa handikapp, men ändå agerar som om de vore just blinda och döva är meningslöst. Därav följer att jag inte kan förvänta mig ett vettigt svar från en majoritet av de som orkar läsa detta, som sagt de som är kloka är så få att de inte vågar riskera att kommentera för att inte uppfattas som en knäppgök i de övrigas ögon. De övriga som kommenterar är så sanslöst väck att svaren liknar ditt J R Auk. :lol:

Användarvisningsbild
Sökande

Inläggav Sökande » 19 jun 2007 17:51

Zokrates....
Man brukar säga att för att avgöra om en konstnär är bra krävs en sämre konstnär....
För att avgöra exakt hur bra konstnären är krävs en ännu bättre konstnär...

Man skulle kunna säga att för att du ska kunna avgöra hur pass dumma människor är måste du vara dummare än dem...

Jag kan backa upp detta påstående med följande citat:
Zokrates skrev:
Ser ibland på Jay Leno på femman

Fy skämms!

Jag undrar också vad du menar med det här
Hade det funnits en smart person i byn befolkad av dårar så hade han stuckit därifrån, hade alla varit smarta så hade byn varit öde.

Om jag hade varit den enda smarta i byna hade jag stannat och manipulerat dårarna till att göra som jag ville tills jag tröttnade på dem. När jag tröttnade på deras idioti skulle jag helt enkelt döda dem.
Men det är jag det.[/i]
Quod nihil illi deerat ad regnadum praeter regnum...

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 19 jun 2007 18:02

Pablo Picasso skrev:La pintura no se ha inventado para adornar las habitaciones. La pintura es un arma ofensiva, en la defensa contra el enemigo.

(Konsten är inte gjord för att dekorera hemmen. Den är ett offensivt och defensivt vapen mot fienden.)
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 19 jun 2007 18:22

Nu när ni spinner vidare har ni fokuserat på konst och inte dumheten som ett utbredande samhällsfenomen i sig. Men, den som spelar falskt på ett musikinstrument brukar ofta skylla på instrumentet, inte sin egen okunskap.
Således kan man applicera vilken fras som helst för att rättfärdiga och skyla över sin egen dumhet, men det innebär inte att just du, inte skulle vara en i den beskrivna mängden av utbredd ökad mänsklig okunskap.

Man behöver inte vara speciellt smart för att inse att folk i gemen blir mer egoistiska och individualistiska dag för dag. I samband med detta tycks just allmänkunskapen drastiskt sjunka. Vad beror detta på?

Enligt er kanske det är mitt fel, eftersom jag uppmärksammar problemet. Enligt Sökande är jag till och med dummare än folk i allmänhet, just för detta.
Ha ha ha, kul. Om det krävs en idiot för att upplysa de kloka, så okej då.
Se mig som dum och nyfiken. Jag ställer en fråga. Varför ökar dumheten i samhället? Vilka risker innebär detta?
Exempel.
Enligt svenska avtal har alla rätt till ersättning vid sjukskrivningar upp till full lön. Av alla svenskar som sjukskrivit sig hittills har endast 5%
utnyttjat denna rättighet. Orsak?

Sceptisk

Inläggav Sceptisk » 19 jun 2007 19:28

Det är intressanta frågor du ställer Zokrates, som vanligt när man ställer intressanta frågor så får man hela kopplet med hundar på sig på en gång. Detta kanske för att intressanta frågor tar tag i en och ruskar om en. Nämnda hundar kan inte förstå vad som pågår och intar därför försvarsställning.

Nå, till saken. På ytan verkar det som att det sker en fördumning av människor, åtminstone i media så porträtteras människor som dumma och okunniga. Det finns expertpaneler till allt och alla som har levt hela sitt liv under en sten. Men det verkar också finnas ett behov av dumhet. Om vi kollar på shower som Jackass och Dirty Sanches och så vidare så visar det ungefär vad människor idag tycker är roligt. Det är roligt med människor som gör bort sig och gör dumma saker. Ju dummare desto bättre.

Så det kanske kan vara så också att shower som Jay Leno, David Letterman och andra helt enkelt väljer att presentera sådant som uppfattas som korkat - för det är ju kul. Det är roligt att förfäras över hur dumma människor är. Det är inne, eller har varit inne ett bra tag. Det är ett säljande koncept helt enkelt. Istället för dåtidens freakshows har vi en snällare variant; Förnedrings-TV.

Då kan man ju istället fråga sig vilken slags människa som sitter och tittar på dessa program, är det en ung eller gammal, mogen eller omogen, seriös eller oseriös. Troligtvis är det främst unga, omogna och oseriösa människor som driver på den här trenden.

Men det kan ju också vara en slags katarsis att se på korkade människor. I ett samhälle som kräver perfektion och oberoende från födseln så är det befriande att titta på dumheter.

Men David Ickes sätt att skapa moderna konspirationssagor för vuxna är inte sunt alls. Där kan vi börja snacka mental sjukdom. Människor som lever i konspirationstänkandet har tappat greppet som sina verkliga behov och är helt fixerade vid tanken om att någon någonannanstans gör något som dom själva skulle vilja göra. Moralism. Det liknar schizofreni genom att de inte har en aning om vad de själva vill göra men de vet precis vad alla andra ska göra. Konspirationstänkande leder bara till en förvärrad schizofreni och inte alls till något sunt samhälle.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 19 jun 2007 20:05

Auktoritetsförskjutning. Avpersonifiering. Styrandemystifiering. Vetenskapsdogmatism. Individuell anpassning.

Ne jag föstå fortfarande inte.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 20 jun 2007 00:01

Bra svar Sceptisk, än finns det hopp. JR Auk, du börjar närma dig.

Det finns otaliga exempel på dumhet i sverige, fakta och bevis, t.ex
i form av att ett starkt intresseparti som riktar sig till en minoritet i samhället, nu sitter vid makten. Om inte detta beror på dumhet hos väljarna, så vette fasiken?

Därefter har vi den allt stadigt sjunkande kunskapsnivån i skolan,
som bevisligen genom att jämföra betyg från förr gentemot idag,
har sjunkit.
Slutligen har vi det enorma intresset för banaliteter i massmedia som uppvisar ett förakt för alla med tendens till att vilja ha en gnutta av intelligens i innehållet.
Självklart kan det även finnas ett behov av verklighetsflykt som förklaringsmodell till att de tv-serier som är populärast är så ytliga till sin natur.

Trots allt, parallellen jag drog inledningsvis, med att vara för dum för att förstå sina egna rättigheter och därmed inte utnyttja dessa, är inte helt borta med vinden. Sammanfattningsvis är jag böjd att tro schizofren eller ej, att det kan finnas ett medvetet mål med att sänka människans medvetandenivå. Tänker på HC. Andersens,
Kejsaren utan kläder, det kanske krävs ett barns ärliga uppriktighet för att se sanningen, då vi alla är förblindade av vår kuvade livserfarenhet.

Men, den underförstådda huvudfrågan borde kunna besvaras;
Vad lär vi våra barn och varför?  
Vad är kunskap och för vem, med andra ord. :roll:

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 20 jun 2007 00:44

Fler frågor  i min tråd utan läsare, är konstaterande och av retorisk art.

Jag kan gå ut på stan och fråga vem som helst, -Är miljöförstöring bra?
Svaret borde bli med 99 procentig säkerhet ett nej!
Varför går det då inte att omvandla denna erfarenhet till ett praktiskt nyttigt resultat i form av åtgärder?
Varför tror alla att de saknar förmågan att förändra samhället till att bli mer funktionsdugligt ur alla aspekter? Varför ger flertalet upp så lätt?
Varifrån kommer den svenska passiviteten?
Denna sanslösa förmåga att störtdyka och lägga sig platt ned,
eller rulla upp i soffan,
eller bara tyst knyta näven i byxfickan.
Vad i historien utplånade svenskens förmåga att säga NEJ!
Var det skotten i Ådalen?
Var det fasan för att spärras in på mentalsjukhus?
Eller ligger denna feghet djupt medfödd i den svenska personligheten?
En samling patetiska kräk, som efter att ryssarna bränt och härjat östersjökusterna för 200 år sedan, därefter aldrig mer skulle våga ta sig ton.

Svenskar som gömde sig bakom neutralitetsflagg  Kvinnor som var nöjda så länge de fick vara ifred, män som sökte lyckan i botten på flaskan, gapade och svor, fick på käften,
kröp hem och idkade incest med barna under den grava alkoholförgiftningens rus i hopp om att bara dö.
Är vi alla offer för genetiska alkoholskador under  1800 talet?
Vi är ett löjligt och svagt folk. Dumheten har bredit ut sig och lagt sig som ett betungande täcke över oss. Ingenting kan försvaras, rättigheter kränks på löpande band.

Skatter tas från de fattiga och ges till de rika.
Barn blir utan fäder genom domstolars försorg.
I skolan råder anarki,
barnen är de enda som vågar protestera innan de fyllt 15 och blivit straffmyndiga.
Vuxna diskuterar kungabesök och prinsessors tilltänkta och nyheten att Ann Nichole Smith var död blev årets mentala händelse. :arrow: :lol:

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 20 jun 2007 06:30

Ja, allt är åt helvete och helvetet fördjupas. Om man menar att det synsättet ger ett slags paradoxal tillfredsställelse. Människan har "utvecklats" från Homo Sapiens Sapiens till Homo Sapiens Querulantis.

Gammal historia

- Vi lever i den bästa av världar, säger optimisten.
- Tyvärr är det  så, håller pessimisten med.

---

Stoppa korven! menar både köttätare och vegetarianer.

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 20 jun 2007 23:35

Algotezza skrev:
Stoppa korven! menar både köttätare och vegetarianer.

A

Ja, gemene man har kastat in handduken och gett upp. Kvar finns bara ytterligheterna som kämpar mot varann. :wink:

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 jun 2007 09:37

Zokrates skrev:Fler frågor i min tråd utan läsare, är konstaterande och av retorisk art.
Jag kan gå ut på stan och fråga vem som helst, -Är miljöförstöring bra?
Svaret borde bli med 99 procentig säkerhet ett nej!

Närmast en retorisk fråga. Varför 99% ? Har själv en bättre gissning, 100%.

Zokrates skrev:Varför tror alla att de saknar förmågan att förändra samhället till att bli mer funktionsdugligt ur alla aspekter?

Hatar funktionalismen, platt, intetsägande. Kan vara ett bra recept när man krafsar ihop till livets nödtorftigheter.

Zokrates skrev:Är vi alla offer för genetiska alkoholskador under 1800 talet?

Vi bor i brännvinsbältet. Generationers bitterhet ger utslag i DNA och vi tar lätt till flaskan vid minsta motgång. Varför? Under vinterhalvåret är det mörkt och vi ser inte varandra utan pratar gärna istället med bastuväggen. Erhåller svar som är tidstypiska. Detta självångande, självreflekterande ekorrhjul är av onda.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 21 jun 2007 09:47

Voi vitto, tänk att du kan vara så klarsynt! Brännvinsbälte och bastu, fan får nog skapa en tråd om dess skadliga effekter på förnuftet. Satana perkele, glömde ju att du tar alla komplimanger bakvänt. :lol:

Återgå till "Politik och samhälle"