Kapad - Behind the scenes.

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 22 jun 2007 11:52

Damien skrev:...

Hördu vad elakt att gå totalt off-topic i min presentationstråd utan att ens säga hej och välkommen till mig. Det tyckte jag helt ärligt var dålig stil. Om jag vore moderator hade jag moddat bort dig.

Användarvisningsbild
Damien

Inläggav Damien » 22 jun 2007 12:01

Jag ber helt ärligt om ursäkt.
Min avsikt var absolut inte att verka otrevlig eller avogt inställd mot ditt inträde i detta forum.
Snarare handlar det om att även om jag registrerade mig redan i slutet av mars, så var jag en "läsare" fram till helt nyligen. Därav tyckte jag att det skulle vara lite märkligt om JAG som är lika ny här som du, skulle ta på mig att välkomna dig.

Men än en gång ber jag om ursäkt för min bristande respekt och önskar dig härmed välkommen hit  :)
Bättre sent än aldrig.....eller?
Varför nöja sig med ETT inlägg, när man lika gärna kan skriva två?

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 22 jun 2007 12:05

Damien skrev:Jag ber helt ärligt om ursäkt.
Min avsikt var absolut inte att verka otrevlig eller avogt inställd mot ditt inträde i detta forum.
Snarare handlar det om att även om jag registrerade mig redan i slutet av mars, så var jag en "läsare" fram till helt nyligen. Därav tyckte jag att det skulle vara lite märkligt om JAG som är lika ny här som du, skulle ta på mig att välkomna dig.

Men än en gång ber jag om ursäkt för min bristande respekt och önskar dig härmed välkommen hit  :)
Bättre sent än aldrig.....eller?

Hehe. Tack ska du ha. Det är ingen fara.

Användarvisningsbild
Damien

Inläggav Damien » 22 jun 2007 12:11

För övrigt måste jag säga att jag är glad att se att jag inte är ensam här om att inte känna till alla gamla (och ännu äldre) filosofer, och vad dessa har tänkt, tyckt och skrivit.
Filosofi för mig handlar om ett sätt att tänka, och inte om kunskaper i vad andra har tänkt.
Men vad vet jag egentligen om vad filosofi handlar om?
Jag saknar ju filosofisk utbildning.
:)

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 22 jun 2007 12:13

Damien skrev:För övrigt måste jag säga att jag är glad att se att jag inte är ensam här om att inte känna till alla gamla (och ännu äldre) filosofer, och vad dessa har tänkt, tyckt och skrivit.
Filosofi för mig handlar om ett sätt att tänka, och inte om kunskaper i vad andra har tänkt.
Men vad vet jag egentligen om vad filosofi handlar om?
Jag saknar ju filosofisk utbildning.
:)

Jag skriver under på din definition av filosofi. Jag ser det som sagt inte som en svaghet att inte ha läst gamla döda greker, utan snarare tvärtom. Har man egna och intressanta tankespår så känns ett behov av att läsa andras tankar överflödigt; för att inte tala om ett störningsmoment. Jag upplever att jag blir störd i mitt eget tänkande ifall andras tankar blandas med dem. Det försämrar min kvalitet. Nåja, ska försöka hålla det här till en presentationstråd och inget annat.

Användarvisningsbild
Damien

Inläggav Damien » 22 jun 2007 12:18

Jag fick en gång en hint om att jag kanske bara skulle göra bort mig ifall jag skulle beblanda mig med alla andra här, sånna som faktiskt "vet" någonting om filosofi, till skillnad från mig.

Jag är glad på sätt och vis för att jag inte lyckades följa det rådet.

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 22 jun 2007 12:47

Damien skrev:Jag fick en gång en hint om att jag kanske bara skulle göra bort mig ifall jag skulle beblanda mig med alla andra här, sånna som faktiskt "vet" någonting om filosofi, till skillnad från mig.

Jag är glad på sätt och vis för att jag inte lyckades följa det rådet.

Ja, såna råd är bara destruktiva.

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 22 jun 2007 15:48

Seriöst. Jag kanske är överkänslig men det får ni ta. Kan ni ta bort Damiens och Miss X:s diskussion på sida 1? Jag vill hålla min presentationstråd plain and simple och självcentrerad. Tack.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 22 jun 2007 15:55

Är det inte bättre att den får vara kvar, fastän den är off topic? Du besvarar ju själv valda delar av miss x inlägg bl.a., så man kanske förlorar sammanhanget tänker jag. Även dialogen här i tråden säger ju något om dig - inte minst senaste inlägget - så det kanske är mer värt att bevara den? Fundera en gång till och hör av dig!

-narr-

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 22 jun 2007 16:05

hovnarr skrev:Är det inte bättre att den får vara kvar, fastän den är off topic? Du besvarar ju själv valda delar av miss x inlägg bl.a., så man kanske förlorar sammanhanget tänker jag. Även dialogen här i tråden säger ju något om dig - inte minst senaste inlägget - så det kanske är mer värt att bevara den? Fundera en gång till och hör av dig!

-narr-

Jag skall fundera, min kära hovnarr.

Angelina

Inläggav Angelina » 22 jun 2007 18:08

Hej Kapad.

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 22 jun 2007 18:35

Angelina skrev:Hej Kapad.

Tjaba. Angelina.

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 22 jun 2007 19:38

Testing testing.
Kapad - Filosofiforum 1-0

Användarvisningsbild
Kapad

Inläggav Kapad » 22 jun 2007 19:39

Sådärja.
Kapad - Filosofiforum 1-0

Användarvisningsbild
miss x

Inläggav miss x » 22 jun 2007 21:03

Kapad skrev:Seriöst. Jag kanske är överkänslig men det får ni ta. Kan ni ta bort Damiens och Miss X:s diskussion på sida 1? Jag vill hålla min presentationstråd plain and simple och självcentrerad. Tack.

He,he! Gillar din ton. Älskar egoistiska människor. Du tycks vara one of a kind. Intressant.

Återgå till "Mötesplatsen"