Ett ondskans Internet!
Moderator: Moderatorgruppen
Ett ondskans Internet!
Det går åt helvete med Internet, för det är onekligen en hel del som lägger ner väldigt mycket möda och besvär att sabotera, djävlas med så mycket som möjligt vad det gäller det här med Internet, där det största nöjet för många snarare tycks vara just detta, men varför? Varför, är det så många idag som onekligen satt i system att sabotera så mycket på nätet idag, för attityden är ju skrämmande vad det gäller dess trovärdighet hos många. Ha, säger man, där är det bara skit att hämta och detta samtidigt som man kalla det för den nya kommunikations teknologi. Frågan är vad det blir för slags kommunikation med sådan uppfattning hos folk i allmänhet. För vad som skulle kunna ges stora möjligheter görs ju istället till enda stort skämt, där det absolut största nöjet för folk där tycks vara att hyckla varandra och hålla på med diverse ränksmiderier. Ja, tala om omognad, för något annat kan det väll knappast vara. Eller visar det rent ut av vår sanna natur, för det ges ju onekligen möjlighet att vara hatisk mot sin nästa här igenom. Men åter igen, varför, varför, varför……
Den som säger han vet allt är lyckligt omedvetande hur dum han är!
Ondskans barn
Tractatus skrev:Dagens samhälle är demoraliserat. Folk gillar att jävlas. Internet är en perfekt plats för såna typer. Fegisarna kan sitta bakom skärmen och tuffa sig. Ingen ser de. Ingen kan göra något. Bara att jävlas på.
Men det är just det som du säger som är felet. För bara för att någon annan gör något orätt, dvs. något som man själv skulle bli sårad för om man blev drabbad. Så behöver ju detta inte betyda att jag själv ska behöva vara sådan. Nej, allt bara för att jag KÄNNER det är så fel. Fan kan ingen annan känna såsom jag gör. För jag menar att det var nog just detta våra föräldrar, ja åtminstone mina, tydligt fick lära sig känna och veta skillnaden mellan, dvs. vad som var skillnaden mellan rätt och fel. För något som man vet sårar en själv visste man glasklart att det gör man bara inte någon annan.
Den som säger han vet allt är lyckligt omedvetande hur dum han är!
-
Tony The Pony
Tony The Pony skrev:Tractatus skrev:Dagens samhälle är demoraliserat.
Är detta något dåligt?
Jag tänker; släpp fångarna fria; ta ut de tvångsintagna!
Livet är ett skådespel - spela tills Du dör!
Hela jordklotet är en anarkistisk mentalanstalt för dem som inte passar på normalplaneterna. Vi de kosmiska snedtändarna... Till jordklotet skickas vi för att rasa ut, bli av med de mörka vibbarna, bli andligt renade. Vi lever på kosmiskt avfall som andra ratat.
A
Algotezza aka Algotezza
-
Tony The Pony
Algotezza skrev:
Hela jordklotet är en anarkistisk mentalanstalt för dem som inte passar på normalplaneterna. Vi de kosmiska snedtändarna... Till jordklotet skickas vi för att rasa ut, bli av med de mörka vibbarna, bli andligt renade. Vi lever på kosmiskt avfall som andra ratat.
A
Och åh! så vackert just det, är. Just nu känner jag det sköna. Och jag rår inte för det, jag är kär, i världens fulaste planet.
Tony The Pony skrev:Algotezza skrev:
A
Och åh! så vackert just det, är. Just nu känner jag det sköna. Och jag rår inte för det, jag är kär, i världens fulaste planet.
Avfallsvärlden - Tellus - tell us - full av en massa berättelser...
A
Algotezza aka Algotezza
-
Tony The Pony
Tony The Pony skrev:
Livet är ett skådespel - spela tills Du dör!
Det här är egentligen vad hela min livsåskådningen går ut på, förut gav det mig ångest men egentligen handlar väl det hela om acceptans. Visst, min existens är totalt jävla absurd och främmande för mig. Men nu gäller det att acceptera det absurda främlingskapet, och skapa något vackert av att delta i det här gigantiska skådespelet. ´
Dags att ta sig i kragen och bli en vettig skådespelare!
The Game of Life !!
Vad är livet?
Ett skådespel!
Och dess mening?
Spela tills Du dör!
-
Tony The Pony
-
Tony The Pony
Re: Ett ondskans Internet!
Tell us :D haha
Här var då alla nötter samlade i en och samma tråd.
Känner likadant !!! ibland. :twisted:
Kan vi ta nästa etapp nu i erkänslans stund ? bort från ondskan....
P.s på internet ser vi människans fultrynen som inte får synas irl.
Internet är inte riktigt verkligt.
Här var då alla nötter samlade i en och samma tråd.
Känner likadant !!! ibland. :twisted:
Kan vi ta nästa etapp nu i erkänslans stund ? bort från ondskan....
P.s på internet ser vi människans fultrynen som inte får synas irl.
Internet är inte riktigt verkligt.
Irländare är trevliga. Írl. De som jag stött på i alla fall.
Men det är väl lättare att djävlas här på webben än på Irland antar jag.
Men det är väl lättare att djävlas här på webben än på Irland antar jag.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Återgå till "Tankar och känslor"