Skära sig på armarna?
Moderator: Moderatorgruppen
-
diamantfrid
- Kontakt:
Re: Skära sig på armarna?
Man kan säga att det är en uppdelning i två grupper.
1. De som gör det för att de mår såpass dåligt psykiskt att de vill få någonting annat att tänka på (dvs fysisk smärta). Eller så kan man vilja straffa sig själv. Alltså om man känner att man gjort någonting fel så kan det kännas bättre om man gör illa sig själv, då har man fått straff. Det kan även bero på mer saker.
2. De som gör det för att de vill ha uppmärksamhet av olika anledningar. Kanske mår de lite dåligt, kanske vill de vara coola, kanske har de ingen egen vilja och gör som sina kompisar.
1. De som gör det för att de mår såpass dåligt psykiskt att de vill få någonting annat att tänka på (dvs fysisk smärta). Eller så kan man vilja straffa sig själv. Alltså om man känner att man gjort någonting fel så kan det kännas bättre om man gör illa sig själv, då har man fått straff. Det kan även bero på mer saker.
2. De som gör det för att de vill ha uppmärksamhet av olika anledningar. Kanske mår de lite dåligt, kanske vill de vara coola, kanske har de ingen egen vilja och gör som sina kompisar.
Jag är inte normal
Jag är bara mig själv
Jag är bara mig själv
- german.timofejev
- Kontakt:
- german.timofejev
- Kontakt:
-
Tony The Pony
diamantfrid skrev:
-
Tony The Pony
- german.timofejev
- Kontakt:
german.timofejev skrev:Sceptisk
Har du nånsin prata med folk som skär sig? Dom är inte så lyckligaa vet du. Det är inget att skämta om.
Ja, att skära sig är dels ett sätt att visa hur dåligt man mår, dels ett sätt att lindra smärtan. Ett rop på NÅGOT, NÅGON, hjälp om man så vill... Men innan man är redo för hjälp vill man att NÅGON skall fatta...
A
Algotezza aka Algotezza
- german.timofejev
- Kontakt:
german.timofejev skrev:Algotezza
En ska är ganska interesant. Dom flesta som skär sig för att dom mår dåligt gömmer det.
Ja, de skäms för vad det gör (det är ju inte allmänt accepterat) - vilket väl inte behöver hindra att det kan vara ett rop på hjälp? Få visar stolt upp sina skärsår - men jag har sett vissa som gör det.
A
Algotezza aka Algotezza
-
diamantfrid
- Kontakt:
Tony The Pony skrev:diamantfrid skrev:
Det finns faktiskt de som gör det av den anledningen. Kanske har de en viss ''emo/metal'' style och gör det för att passa in.
Jag är inte normal
Jag är bara mig själv
Jag är bara mig själv
- german.timofejev
- Kontakt:
Håller med diamantfrid.
Dett finns folk som skär sig för att vara annorlunda. Jag har till exempel sett en tjej som en del kallar för emo på bussen. Hon hade en kortaramde troja och hennes aramar var fulla med skär sår.
Sedan så finns dom som värkligen mår dåligt och genom att skära sig försöker dom minska den innersta smärta.
Dett finns folk som skär sig för att vara annorlunda. Jag har till exempel sett en tjej som en del kallar för emo på bussen. Hon hade en kortaramde troja och hennes aramar var fulla med skär sår.
Sedan så finns dom som värkligen mår dåligt och genom att skära sig försöker dom minska den innersta smärta.
Återgå till "Tankar och känslor"