Du har helt rätt attityd!
Jag ska bara guida dig lite eftersom du gjort en och annan missbedömning som vi ska rätta till.
* Om du är fri ifrån minnen och inte ens minns var toaletten står, uträttar du då dina behov i sängen?
Du har fortfarande praktiska minnen, men inga psykologiska begränsningar.
Tänk dig att du är i följande följande scenario:
Ska jag sitta och spela dataspel fem minuter till eller ska jag ta tag i matteläxan jag har? ÄH skit i läxan jag spelar dataspel i fem miunter till tar matteläxan sen....
(Fem timmar senare)
Fan! Det var inte värt att spela dataspel i fem timmar, jag borde gjort matteläxan först, och sedan spelat spelet. Fan att jag aldrig kan lära mig att balansera kortsiktiga planer med långsiktiga planer.
När du är fri från dualistiska psykoligiska begär så kan du använda HELA din hjärna och acceptera ALLA utmaningar du någonsin möter, du skjuter inte längre upp utmaningar. Att skjuta på utmaningar är att skapa lidande.
Du går INTE runt och funderar på praktiska färdigheter. Praktiska färdigheter ANVÄNDER du när du stöter på ett problem.
* Om du är fri från dualism hur vet du då när ditt barn behöver mat eller när det har fått för mycket mat?
Detta är fortfarande bara praktisk värdering. Ingen psykologisk värdering. Du acceperar helt enkelt din förmånga att ge barnet mat. Det dåliga psykologiska motsvarigheten är att HELA tiden vara nojjig att du gett barnet för mycket, eller för lite mat. Att du är konstant orolig och stressad.
* Varför göra något alls åt något alls när allting ändå är fulländad perfektion?
När du upplever detta tillstånd skrattar du bara. Du accepterar ALLT som händer. Du gör naturligtvis det bästa av situationen. Det bästa i situationen är inte att sitta hemma på en kudde och meditera tillskroppen faller i bitar av näringsbrist. En människa kan bara leva i relation till andra människor. Alltså accepterar man detta som upplyst människa. Man accepterar alla saker som händer i livet och förstår alla människors förvirring och försöker hjälpa människor ur deras förvirring.
Att bli upplyst är inte att sitta och mumla i ett hörn hela livet. Att bli upplyst är att acceptera ALLT i hela ens liv och bara möta livet fullt ut med hela ens kapacitet.
* Hur skall du kunna behålla ditt sinne blankt som en spegel när du inte kan behålla något alls?
Detta är ett missförstånd du gjort. Detta är bara en metafor för sanningen. blankt som en spegel = tomhet. Detta är bara ORD inse detta. Ett ord är aldrig sannignen, ett ord försöker PEKA på sanningen. När du ser detta ord: BIL, så är det en symbol för ett fordon fyra däck.
PopJimmy my man, jag hör dig när du säger att du har varit med om ett tillstånd du vill bevara eller återgå till. Tydligaste tecknet på att du inte längre är där utan går straight to hell as an arrow!
Jag går inte till hell, eftersom jag vet att hell är när man skapar konflikter. Inre och yttre konflikter. Jag skapar inte konflikter, jag upplöser konflikter. Jag är lycklig.
Om du inte aktar dig kommer du att utvecklas till självgod snubbe som pratar om den "magiska veckan" år 2004, då du "fattade allt" och därför numera kan berätta för alla andra "hur allting är" och hur "man skall leva".
Det är bra att du tar upp detta för mig, eftersom jag kanske råkat slå in mitt huvud i en vägg och glömt detta. Men nej just ja! Jag har inte fått minnesförlust: Alltså är jag TOTALT medveten om detta själv. Det är klart att jag är medveten om detta. Jag är medveten om allt som händer i mitt liv.
Förstår du inte att jag är medveten om min förvirring när jag är förvirrad?
Varje gång jag är förvirrad så ÄR jag totalt medveten om det.
Skit oödmjukt och verkligen totalt långt ifrån allt som har med allt du vill uppnå gissar jag?!
Många negationer i denna mening. Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt.
The only way to keep it up man; get over it dude!
Det här håller jag verkligen med om! Jag ska komma över det så att jag kan uppleva det igen.
Jag är mycket nyfiken på vad du tänker/tycker om det jag skrev, så jag checkar in härlite senare för att förhoppningsvis se om jag kan få lära mig något mer av dig!
Det är alltid interessant med dialog! Hoppas du kommer tillbaka så att vi kan skapa lite sanning - kärlek!
Vi är universum - sanningen - helheten - kärlek!