Åkes granne skrev:FATTAR NI INTE? Den ständiga informationsöverföringen är processorn som söker efter stationer av enhetlig kärlek.
Nej inte riktigt... Söker du någonting ?
Moderator: Moderatorgruppen
sailaways skrev:Jag tycker dina (ofta symboliska) observationer är högintressanta.
Ibland pg av mina egen (o)förmåga till förståelse verkar dina observationer flummiga och kanske lite betydelselösa?
Varför är du inne på psyket för?
Angelina skrev:Hej igen.
Jag är djupt imponerad av dina tankar. Kan inte förstå att du nästan bara är 19. Kan man tänka så stort när man är så ung? Uppenbarligen.
Du är en av de lärde och du hjälper mig. Tack.
Men, varför håller ni på och springer till psyket hela tiden? Borde jag också gå dit?
Nej.
Avantgardet skrev:Det sabbar inte trippen lite att ett gäng poliser trycker upp stessar i röven på en? Det blir ju nästan automatiskt den vägen man tvingas ta för att komma fram till sköterskan, man saknar ju sjukdomsinsikt när man är psykotisk varför man sällan brukar vilja söka hjälp. Nej, man håller sig undan tills man kraschat och verkligen inte klarar längre, eller när lever och njurar pajat.
Varför är det ingen som säger vad naturens majestätiska föreställning handlar om?
Stjärntecknen är TECKEN ---------- det är religionen
Vi kan aldrig framkalla synkronisiteter själva.
Ingenting är tillfälligheter.
Är BEHOVEN allt människan är? Behovet behöver sig själv, varken mer eller mindre.
Vi vill så gärna tro att vi kan ”skapa mening” själva. Det är ett företag dömt till konkurs, en livslång kamp mot os själva. Meningen FINNS. Meningen är alltid kärlek.
FATTAR NI INTE? Den ständiga informationsöverföringen är processorn som söker efter stationer av enhetlig kärlek.
Vet ni hur jag kom på att det handlar om ljus och avståndsförhållanden? Jag kollade upp de kosmiska omständigheterna/vädret vid speciella händelser och upptäckte sambanden, upprepningarna, symmetrin.
Givetvis är stjärntecknen PÅHITTADE. Som jag sa –de är just TECKEN (”se all the signs”). Make sense?
När vi alla förstår detta kommer vi ”komma till himlen”, arketyperna kommer bli meningsfulla utfyllnadsmaterial OMKRING oss själva, vi har bara våra ROLLER. Vi kommer se sagorna, leken med evigheten.
Återgå till "Tankar och känslor"
Användare som besöker denna kategori: 214 och 0 gäster