In behov av hjälp från de lärde

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Bz

Inläggav Bz » 05 dec 2007 18:11

Åkes granne skrev:FATTAR NI INTE? Den ständiga informationsöverföringen är processorn som söker efter stationer av enhetlig kärlek.

Nej inte riktigt... Söker du någonting ?

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 06 dec 2007 01:30

Spännande, spännande. Upptäckte precis att Jupiter resp. Pluto transiterade i stort sett den exakta punkten för det galaktiska centret [26°'55 Skytten] igår onsdag och den 28e december 06; förra gången jag var här och predikade.

http://en.wikipedia.org/wiki/Galactic_center
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Morningstar

Inläggav Morningstar » 06 dec 2007 01:37

-----

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 06 dec 2007 01:48

sailaways skrev:Jag tycker dina (ofta symboliska) observationer är högintressanta.
Ibland pg av mina egen (o)förmåga till förståelse verkar dina observationer flummiga och kanske lite betydelselösa?

Varför är du inne på psyket för?

Jag är ingen inneliggare. Du, jag är inte riktigt klar över det än..
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Angelina

Inläggav Angelina » 06 dec 2007 08:02

Hej igen.

Jag är djupt imponerad av dina tankar. Kan inte förstå att du nästan bara är 19. Kan man tänka så stort när man är så ung? Uppenbarligen.
Du är en av de lärde och du hjälper mig. Tack.

Men, varför håller ni på och springer till psyket hela tiden? Borde jag också gå dit?

Nej.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 06 dec 2007 20:22

Angelina skrev:Hej igen.

Jag är djupt imponerad av dina tankar. Kan inte förstå att du nästan bara är 19. Kan man tänka så stort när man är så ung? Uppenbarligen.
Du är en av de lärde och du hjälper mig. Tack.

Men, varför håller ni på och springer till psyket hela tiden? Borde jag också gå dit?

Nej.

Hej.

Roligt att du uppskattar det jag skirver, Angelina.

Jag har alltså blivit tvångsintagen på psyket, av anledningar som är svåra att förstå. (Förutom en gång när la in mig frivilligt 5 dagar förra våren, bara för att se om de hade något att säga), blev jag intagen första gången vid årskiftet för att de ville göra en "stor utredning", när jag hade "rymt" hemifrå osv. (Jag var i princip vuxen liksom.) Nu då senast när jag var inlåst i 2 ½ månader, förstår du kanske, om du läser mina inlägg tidigare i tråden. Det är helt galet alltihopa.

Jag vet inte hur jag hantera att mitt förflutna ständigt hotar att komma ikapp mig. Jag får komma på något. En grej som jag tror är väldigt förgörande är att vi alltid till varje pris försöker "förklara" verkligheten för oss själva. Vi ska bra observera den, och vänta på att vi VET... Man ska inte fråga "varför?" DÄRFÖR! Helt enkelt. Fatta det.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 20 feb 2008 04:16

Avantgardet skrev:Det sabbar inte trippen lite att ett gäng poliser trycker upp stessar i röven på en? Det blir ju nästan automatiskt den vägen man tvingas ta för att komma fram till sköterskan, man saknar ju sjukdomsinsikt när man är psykotisk varför man sällan brukar vilja söka hjälp. Nej, man håller sig undan tills man kraschat och verkligen inte klarar längre, eller när lever och njurar pajat.

Jag blir lite ledsen över den bilden då målar upp, den kan på många sätt vara väldigt förvirrande. Uppskattningsvis får denna "behandling" en katastrofal effekt i 50% av fallen, när den identifierade psykpatienten inte var psykotisk.

Jag tycker faktiskt detta är mycket viktigare är fokusera på.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 20 feb 2008 05:10

-----

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 20 feb 2008 05:34

Herregud.

Det är självklart jättebra att du visar upp detta drama för offentligheten. Ett tips är att vara extremt koncis och ärlig med detaljerna och sammanhanget, och inte använda känslomässiga associationer (min "kära" psykopatiska..) där man själv tror att man har "räknat ut saken", vilket kan ge ett oseriöst intryck, inte för mig nu kanske, men många kommer att se det så.

Nu har jag har inte alls satt mig in i din situation, utan bara flyktigt läst igenom en del av det du har skrivit på forumet den senaste tiden. Men jag måste gå och lägga mig nu..

Ta hand om dig.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 20 feb 2008 05:41

---

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 21 feb 2008 07:59

Den psykopati du upplever genom andra i din närhet, speglar något mycket djupare HOS DIG SJÄLV. Du har tydligt dragits ner i födelsetraumat, som fångar dig och beruserar dig omedvetet med hat.. Du har en djupt dunkel kontakt med andra (deras avsiker/plan) - (dessa, vilka själva befinner sig i ett dåraktigt försvarande).. vilket gör dig hjälplös, eftersom Sanningen blir brutalt exkluderad, s a s. Det är en paradox.

Det finns INGEN människa som "är" psykopat, det är en ytlig/fragmenterad "synvilla".. men du verkar leva väldigt nära ett skäl där det yttersta ursprunget går förlorat genom ett val, en motvilja till att landa i kroppen, och du motarbetar det du söker att förstå..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 24 feb 2008 00:31

Alltså..

Varför är det ingen som säger vad naturens majestätiska föreställning handlar om?

Stjärntecknen är TECKEN    ---------- det är religionen

Vi kan aldrig framkalla synkronisiteter själva.

Ingenting är tillfälligheter.

Är BEHOVEN allt människan är? Behovet behöver sig själv, varken mer eller mindre.

Vi vill så gärna tro att vi kan ”skapa mening” själva. Det är ett företag dömt till konkurs, en livslång kamp mot os själva. Meningen FINNS. Meningen är alltid kärlek.

FATTAR NI INTE? Den ständiga informationsöverföringen är processorn som söker efter stationer av enhetlig kärlek.

Vet ni hur jag kom på att det handlar om ljus och avståndsförhållanden? Jag kollade upp de kosmiska omständigheterna/vädret vid speciella händelser och upptäckte sambanden, upprepningarna, symmetrin.

Givetvis är stjärntecknen PÅHITTADE. Som jag sa –de är just TECKEN (”se all the signs”). Make sense?

När vi alla förstår detta kommer vi ”komma till himlen”, arketyperna kommer bli meningsfulla utfyllnadsmaterial OMKRING oss själva, vi har bara våra ROLLER. Vi kommer se sagorna, leken med evigheten.

"Tecken" är Plutos samband, s a s. Det djupaste minnet, själen som innehåller den "personliga" själen.

Stjärntecken handlar snarare om ARKETYPER -vilka vi kommer se i naturen, när vi har urkristallierat och genomskådat våra förflutna betingelser. Stjärntecken-identifikation upprättshålls av KARMAN. Och när det gäller den processen, lurar ofta våra teckenbetingelser oss.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 24 feb 2008 00:37

Just nu står husaxlarna IC/MC (var vi kommer ifrån och var vi är påväg)

-exakt på noderna ("norra"/"södra") som just nu befinner sig i slutet av Vattumannen/Lejonet.

Vattumannen: Astrologi (stjärntecken) --- se alltså detta som ett påminnande om vårt LIVSSYFTE (Solen) -Kärleken (Lejonet!)

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 24 feb 2008 00:45

Detta går imot mångas personliga värderingar, men ta det för vad det egentligen är; astrologin ---> ett medvetandegörande av den FRIA VILJAN, varken mer eller mindre.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 24 feb 2008 03:46

Hur då?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Återgå till "Tankar och känslor"