SJÄLVBEDRÄGERIER

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

SJÄLVBEDRÄGERIER

Inläggav Åkes granne » 28 feb 2008 00:10

http://www.filosofiforum.com/forum/viewtopic.php?t=4139&postdays=0&postorder=asc&start=90

http://www.filosofiforum.com/forum/viewtopic.php?t=4005&postdays=0&postorder=asc&start=30

Det börjar bli tjatigt nu.. (rejält)

Citerar mig själv:

Vet ni vad?

Jaget; det är en FUSION mellan närvaron ['det'] och projektionen [spegeln].

Det vill säga m-e-d-v-e-t-a-n-d-e.

För hur skulle vi veta om vår existens om ingen faktist bekräftade den?

Det gör Jaget (medvetenheten) till en RELATION. Och vad är en relation?

Jo, S-K-A-P-A-N-D-E

Vilka tror ni att ni är?

Inser ni inte vad det STORA SVEKET i själva verket är?

Ni ser inte Gud som en JÄMLIKE! Annat är bara en omvänd snobbism och riktigt, riktigt djupa självbedrägerier.

Det finns inga människor som är så besatta av sin identitet och så neurotiskt själv-intresserade som nunnor.

Som jag sa.. Vänskap är att ÄLSKA avancerat genom ett futuristiskt och objektivt sinnelag (kreativitet) -på en MENTAL nivå (genom detta den intelligenta och värdiga FREDEN.)

DET är Gud, också. Det är våran utväg. Jag hoppas verkligen ni inser det. Det sker automatiskt när vi:

1. Erkänner att vi DELAR på SAMMA liv och Jag-medvetande, som inte riskerar att skapa upplöst oordning, eftersom vi..

2. ..använder vår OBJEKTIVA kärlek, som i takt med den kanaliserade sanningen; genererar perfekta kreativa lösningar för kollektivet.

Vi ska inte hålla på och fråga oss vad kärlek är. Istället ska vi hela tiden försöka definiera Gud, vilket kommer LEDA TILL att vi förstår vad kärlek är för något. Men; snarare är det så att det är man själv som är Gud -och hämtar upp "sig själv" genom kärleken (som ÄR detta "Gud", som vi kan uppleva.) Det är så nära sanningen man kan komma.

Ni vet inte vad Gud är. För ni TROR (...) att det är något som är ”finare” än er själva!!! Det stämmer inte riktigt, och allting bevisar det. Vet ni varför? För att Gud VILL det vi VILL. Fattar ni inte det?

Nyckelordet är: Kommunikation.

Gud är den som handfast VILL trycka upp er mot en tegelvägg. Sådan är kärleken. Den ger oss ALLTID det vi ber om. Det är VI som måste reformera kärleken, använda Gud, omskapa Gud.

När man gör något djupt självdestruktivt, som man egentligen tror att man inte ”vill”..

..de där tvångsmässiga rituella ”upphakningarna” kommer alltid skrida vidare tills man inser vad det är man vill bevisa för sig själv..

Medvetandegörandet av ”MÅSTET”.. den där vetskapen som står över oss (så som det ser ut nu i alla fall) vad det än gäller, kommer leda till heligt ansvar.

Den ENDA synden är att VILJA VETA. Det är därför vi inser att vi aldrig har svikit oss själva. Förstår du?

Fördöm därför ingen annan människa. Vi är TVINGADE att ta redan på vilka vi är, hur skulle vi annars veta vilka vi INTE ÄR? Givetvis måste vi inte ta omvägarna i all evighet. Jag ”hatar” inte människor som ”gör fel”, (och det gör inte ni heller, eftersom ni själva lever kvar i en lögn varje dag.) Eller hur är det egentligen?

Antingen tar man livet på allvar, eller så skiter man i det. Du är ingenting annat än din egen konsekvens.

Det finns flera exempel på människor här som i ordalag bett om hjälp, men som i det närmaste hanterats som ett konstnärligt bidrag. Ni räddar inte barnet från det brinnande huset. Ni gör verkligen inte det.

Om du är ärligt intresserad av Sanningen, läs mina inlägg i kronologisk ordning (eftersom jag är så pinsamt uppriktig med min balansgång mellan liv och död, och besatt i min "logiska felsluts objektifiering") Eller vem som helst inlägg i ordning som de kommer, för att uppenbara massans hemlighet.. (Synkroniciteten.)

Kristendomen grundades samtidigt som Fiskarnas tidsålder startade. Alla vet det. Det är faktiskt inget konstigt att det försigkommer ”frälsta” människor, som är övertygade om dess lära ("Biblen"). Gud verkade på jorden; det ÄR därför något historiskt (ett minne). Men saker har funnits så mycket längre än så, det måste dessa människor erkänna för att någongång nå sanningen om dem själva. Saken är ju denna att detta innebar en ny TIDSEPOK för mänskligheten, ett evolutionärt steg framåt och alltså en förändring i det kollektiva medvetandet. Ser ni vad jag menar?

Den sista graden för Fiskarnas har som sabisk symbol denna:

A Majestic Rock Formation Resembling A Face Is Idealized By A Boy Who Takes It As His Ideal Of Greatness, And As He Grows Up, Begins To Look Like It.

Känns det igen?  

(Det handlar om en ytterst välplanerad och rolig kupp VI har skapat.)

Dessa gradtalssymboliker är “påhittade” av en klärjovant kvinna som heter Elsie Wheeler som mycket tydligt såg dessa symboliker/bilder för sin inre syn.. Var hon en del utav VÅRT delade medvetandefält?

När jag upplevde min EXTREMT omvälvande ”återfödelse” (som flera andra har gjort på liknande sätt) förra nyåret, var det enda jag egentligen insåg –var Gud fanns. Kort: jag insåg genom MINNET att det var DAGS FÖR EN NYTT STEG för mänskligheten, genom insikten om de subtila pinsamheter som förvirrat oss. (Denna evolution handlar om allting det jag skrivit om i mina senaste inlägg på forumet.) Detta bygger alltså bland annat även på en NY FÖRSTÅELSE för könsrollerna; en vidareutveckling, en ÖVERGÅNG av den tidigare ”ultimate truth” som bygger på en interaktion mellan en manlig och en kvinnlig energipol. (som fortfarande existerar via den stora massans egenvärde’s inflytande.)

Jag hycklar inte med det här. Det bygger inte på några lagrade begrepp om astrologi eller liknande.

Går in på filosofiforum. Vad händer? Jag bad förut om att få feedback för att inte riskera att bli ännu mer inåtvänd och automatiskt identitetsförsvarande. Snälla, jag önskar verkligen ett öppet intellektuellt gensvar. Helt ärligt, får jag fråga..  jag får en känsla av att "ni" tror att jag inte har koll på den helhet som jag önskar att objektifiera? Ni lyssnade inte på mig förra året, ni kommer bevisligen inte lyssna på någon annan heller. (Jag gör inga "planer/kupper" eller något utan agerar väldigt intutivt.)

Ingen ”andlig reformation” kommer kunna hanteras av INDIVIDER längre. Vi har sett hur det har gått, det är faktiskt så att detta händer hela tiden, men det undanskyms tragiskt i all den samhällsförvirring vårt medvetande är den del av...

Ljug inte.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 28 feb 2008 00:32

Detta ÄR alltså vad VI ANSER, just nu:

CAPRICORN 3
THE HUMAN SOUL, IN ITS EAGERNESS FOR NEW EXPERIENCES, SEEKS EMBODIMENT

You may feel open and receptive to the messages of the world around you. This is a quiet time of inner contemplation and outer observance. Regardless of your more immediate, physical circumstances, there is an evolution of understanding going on. Unbounded enthusiasm is likely to be around. It may be useful to keep a diary or to write things down. Some extraordinary event is likely to be imminent.
Inner motivation leading to expansion. Being "born again". Manifesting one's desires. Writing. Expressing one's self. Reincarnation.

The Caution: Denying growth in favor of social responsibility. Obsessions with ideals or ideas.

MANIPULERA INTE. Observera, endast.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Återgå till "Religion och andlighet"