In behov av hjälp från de lärde
Moderator: Moderatorgruppen
- Åkes granne
- Kontakt:
sailaways skrev:Åkes granne skrev:Den psykopati du upplever genom andra i din närhet, speglar något mycket djupare HOS DIG SJÄLV. Du har tydligt dragits ner i födelsetraumat, som fångar dig och beruserar dig omedvetet med hat.. Du har en djupt dunkel kontakt med andra (deras avsiker/plan) - (dessa, vilka själva befinner sig i ett dåraktigt försvarande).. vilket gör dig hjälplös, eftersom Sanningen blir brutalt exkluderad, s a s. Det är en paradox.
Det finns INGEN människa som "är" psykopat, det är en ytlig/fragmenterad "synvilla".. men du verkar leva väldigt nära ett skäl där det yttersta ursprunget går förlorat genom ett val, en motvilja till att landa i kroppen, och du motarbetar det du söker att förstå..
Jag är i stor obalans, och vet att psykopati/narcissism (etc) inte är en människas identitet/essens. Jag är uppmärksam och medveten i kommunikation med andra, upptäcker/tolkar in ibland via "altereringar" i receptorer;- från tidigare relationer och händelser (korrekt); men att det huvudsakliga skälet till vissas oförmåga till att spegla och förstå andra emotionellt (empati...) har att göra med mitt eget födelsetrauma, stämmer överhuvudtaget inte (det kommer inte ifrån mig själv, andra skulle t o m kunna bekräfta de teser jag här nu har).
Allt detta är någonting jag i min oskuld tvingats att inse för att överleva (och vägen funkar).
Det verkar sticka i många mskors ögon när man påstår att folk kan ha ha en empatistörning (anti-social störning), jag har haft intimt umgänge med 3 stycker sådana på löpande band hela mitt liv...
(hoppas jag uppfattade det du sa rätt)
Jag har inte tid att svara ordentligt nu, men..
Jag vill mena att "födelsetraumat" är något man oftast inte är medveten om. Vad handlar din "relation" till din mor om?
- Åkes granne
- Kontakt:
Åkes granne skrev:sailaways skrev:Läser du mycket?
Du kanske skulle ha utbyte av Alice Miller litteratur ("det självutplånande barnet").
I dina tidigare inlägg har det låtit lite som om du lidit av depersonalisation; hur allt ter sig som ett skådespel och du har förglömt ditt barndoms "jag".
Hej! Nja, jag har börjat läsa lite mer nu. Upplevde mig förut ha "fattat" hela verkligheten, och kände mig helt inlåst i att inte kunna få nya intryck från något. Tack för tipset!
Nej, jag led knappast av någon "depersonalisation", har inte varit i kontankt med begreppet med kollade upp vad man menar. Jag har förlorat mitt "barndoms jag" genom att identifiera mig med själva "fällan". Jag upplevde "flykten från fängelset" när det gick upp för mig vad jag egentligen höll på med, och att min fragmenterade "identitet" aldrig varit mitt ursprungsjag.
Apropå det. "Sann" identitet (om man kan säga så) -innebär att man MINNS helheten. "Fattar man", tror man bara att man vet vem man är, eftersom det är så "självklart" är det en inlärd tvångstanke, som bl.a. bygger på att man inte klarat av att "översätta" "modern" och "fadern" fullt ut till nya/uppdaterade genuina källor, bilder.
När man MINNS är man alltså DÄR IGEN. Man minns hur det är att FÖRSTÅ, när man blickar ut över en utsikt.
Man skulle ju alltså kunna vara "vaken i 40 dagar" om man var i himlen/tidlösheten.
Hmm.. jag var obehagligt otydlig där.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation
Detta, som du hela tiden nämner, saliaways, ÄR det jag mellan raderna fixerar i mina inlägg om "buddhism". Det är att vara fast i tillståndet innan "namnet" på den NYA livsrörelsen tagit form, och inget annat.
Har upplevt detta två gånger, fast på olika sätt, eftersom det sista tillståndet utslöstes av högdoser av neuroleptika (som "plockade bort" minnet/vetandet.) Jag vet att jag nämde det lite vagt tidigare i denna tråden, om bibliska myter (som jag tror är väldigt vanligt som ett "minnes-epok") manifesterade i materian/verkligheten. (En annan tjej vars pappa var död blev väldigt illa behandlad på psyket när jag var där. Hon "blev gud" genom förnedringen, men drogades ner därpå och förlorade hela sin själs medvetenhet. Ganska intressant när hon sedan går runt som en zombie och tror/"leker" att männen är hennes far. Kosmisk referens: Hon hade Pluto i konjunktion till Solen, som symboliserar daddy.)
Föresten.. det som kan hända om man blir "nerdrogad" när man är väldigt "själslig" -är att man är medveten om sin påtvingade död (eftersom man har såpass stor kontroll.)
Erfor detta förra vintern, vilket har det vidrigaste jag varit med om ever (utan att jag riktigt landande öht, "accepterade" inte förlusten helt enkelt, utan blev kvar i helvetet.)
I alla fall, DÅ -gick jag smärtsamt runt medveten om att jag var levande begravd -ett spöke. All information jag möttes av relaterade direkt till min verkligaste identitet -eller "det liv jag hade levt", vilket var en fullkomligt galen upplevelse. På tal om skådespel... (Tänk ut detta!)
(Obs! Jag tror de flesta tror att de kan relatera till detta, men det är ett väldigt speciellt tillstånd och oerhört långt från bensoflummande, etc.) Beror mycket på vilket stadie i den själsliga utvecklingen man befinner sig på i studen.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
- Åkes granne
- Kontakt:
Sailaways,
Jag tycker dina begrepp är intressanta, jag är jävligt praktiskt ostrukturerad så jag har inte haft tid att sätta mig och läsa igenom din tråd "att vara perceptuell". Jag har ett behov av att relatera allt detta till mina egna filosofiska referenser. Jag tänker ganska mycket inom samma frågor som du, men ser saker mer i tids-perspektiv. Initialt. Till att börja med.
Den mänskliga sexualiteten har jag besatt analyserat i evigheter. Din föklaringsmodell där är ganska spännande, och jag tror jag förstår. Jag tycker dock att den faller lite då du bara använder personliga tecken, och inte MEDVETET arbeterar med kollektiva strukturer. Men alltså, det är bra egentligen, men det blir lite "svimfärdigt" efter ett tag.
Men vi vill ju att alla ska förstå, och på alla STADIER i medvetandet:
Homosexualitet är en självprojektion och vilja av att bli beundrad (för sin INDIVIDUALITET.)
Spegeln, första reflektionen; "-åh titta där är någon som JAG!"
(Syftet med individualiteten = att LYSA UPP andra ("Jesus") = livsglädjen)
Har ni hört talas om "hyllningen och dyrkan till solen" ifrån andra kulturer, etc?
(Det är detta du kallar "självet", sailaways?)
En sak som jag skulle tipsa er att undersöka är de första minnena av er mor resp. far, för att se vad ni kommer fram till.
Inser ni att det är GENOM minnet/tryggheten ifrån moderslivet som SEDAN den andre/pappan kan BJUDAS IN? Detta är viktigt.
Jag är med i dina begrepp, men jag tror inte att det är allt (faktiskt!) Allt detta måste först och främst konkret struktureras upp i levande fragment, för att seriöst kunna MEDVETANDEGÖRAS. Andligheten tillintetetgörs annars.
Jag tycker dina begrepp är intressanta, jag är jävligt praktiskt ostrukturerad så jag har inte haft tid att sätta mig och läsa igenom din tråd "att vara perceptuell". Jag har ett behov av att relatera allt detta till mina egna filosofiska referenser. Jag tänker ganska mycket inom samma frågor som du, men ser saker mer i tids-perspektiv. Initialt. Till att börja med.
Den mänskliga sexualiteten har jag besatt analyserat i evigheter. Din föklaringsmodell där är ganska spännande, och jag tror jag förstår. Jag tycker dock att den faller lite då du bara använder personliga tecken, och inte MEDVETET arbeterar med kollektiva strukturer. Men alltså, det är bra egentligen, men det blir lite "svimfärdigt" efter ett tag.
Men vi vill ju att alla ska förstå, och på alla STADIER i medvetandet:
Homosexualitet är en självprojektion och vilja av att bli beundrad (för sin INDIVIDUALITET.)
Spegeln, första reflektionen; "-åh titta där är någon som JAG!"
(Syftet med individualiteten = att LYSA UPP andra ("Jesus") = livsglädjen)
Har ni hört talas om "hyllningen och dyrkan till solen" ifrån andra kulturer, etc?
(Det är detta du kallar "självet", sailaways?)
En sak som jag skulle tipsa er att undersöka är de första minnena av er mor resp. far, för att se vad ni kommer fram till.
Inser ni att det är GENOM minnet/tryggheten ifrån moderslivet som SEDAN den andre/pappan kan BJUDAS IN? Detta är viktigt.
Jag är med i dina begrepp, men jag tror inte att det är allt (faktiskt!) Allt detta måste först och främst konkret struktureras upp i levande fragment, för att seriöst kunna MEDVETANDEGÖRAS. Andligheten tillintetetgörs annars.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
- Åkes granne
- Kontakt:
Ibland undrar jag om inte homosexualitet är den sanna gen-mutationen av mänsklighetens genetiska samvävnad och "inom-med-kännande intelligens"; att Vilja återförenas med Fadern, med Drömmen, innan Skötet (Modern)... att Familjen Blir Komplett, treenighetens cirkel sluts; och allt blir i balans
Du tror alltså inte att ALLA har denna vilja? Bara att det tar sig i uttryck individuellt, beroende på människans minne/begreppsvärld.
Homosexualitet är en IDENTIFIKATION med Fadern (stolthet!)
- Åkes granne
- Kontakt:
De älskar Kvinnan, Kärleken (det största av allt), eftersom det innebär Födelsen och skapandet av Fusionen - Evighetens energi; så mycket att de vill bli den; de tror sig vara Jesus; Att den extrema Viljan ska "föda" den Heliga Ande, Kärleken, Modern...
Jag har som sagt, erfarit detta. Mannen är URSPRUNGET till Födelsen, det vet du väl?
Jag upplevde en ur-uppgång i både Mannen och Kvinnan; men jag ÄLSKADE Mannen/Döden först; och tog rollen av "Modern"(överlevandet/livet); genom att ge upphov till mig själv. Kvinnan ÄR Mannen.
Det högsta var att nå den ultimata VETSKAPEN, före min egen födelse. Det är ultimat balans. Det är Tao. Den totala identifikationen med örnen (historisk RENHET/SANNING - frihet.)
- Åkes granne
- Kontakt:
Den Tao som kan beträdas
är inte den eviga Tao
Det namn som kan nämnas
är inte det eviga namnet
Det namnlösa är himmelens och jordens begynnelse
Det nämnda är de tiotusen tingens moder -Vi "erkänner" (dör) att allting redan har hänt
Därför:
Den som är fri från begär ser mysteriet -Alla vägarna
Den som är fylld av begär ser manifestationerna
Dessa två har samma ursprung men skiljer i namn
Där är hemligheten
hemligheternas hemlighet
porten till alla mysterier.
är inte den eviga Tao
Det namn som kan nämnas
är inte det eviga namnet
Det namnlösa är himmelens och jordens begynnelse
Det nämnda är de tiotusen tingens moder -Vi "erkänner" (dör) att allting redan har hänt
Därför:
Den som är fri från begär ser mysteriet -Alla vägarna
Den som är fylld av begär ser manifestationerna
Dessa två har samma ursprung men skiljer i namn
Där är hemligheten
hemligheternas hemlighet
porten till alla mysterier.
- Åkes granne
- Kontakt:
Avantgardet skrev:Det sabbar inte trippen lite att ett gäng poliser trycker upp stessar i röven på en? Det blir ju nästan automatiskt den vägen man tvingas ta för att komma fram till sköterskan, man saknar ju sjukdomsinsikt när man är psykotisk varför man sällan brukar vilja söka hjälp. Nej, man håller sig undan tills man kraschat och verkligen inte klarar längre, eller när lever och njurar pajat.
1.Hot mot medmänniska: http://debatt.passagen.se/show.fcgi?cat ... 0004969874
NEJ, NEJ vänta nu!! Give me 18 -DållY Parton!! Heh?
Kommentarer?
Återgå till "Tankar och känslor"