Samhället och sexualiteten

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

What Gives?

Inläggav What Gives? » 17 mar 2008 22:46

Makterna skrev:
What Gives? skrev:
Makterna skrev:Tyvärr, så engagerad har jag inte varit. Till skillnad från homolobbyn har jag ingen statlig (eller annan) finansiering i ryggen.

OK, men vad exakt baserar du din kritik på?

Att HBT-rörelsen är intolerant, menar du?

Nej, statens förevändningar för sin politik. Jag är mer intresserad av hur stora anslagen är, hur ofta dessa operationer beviljas, och så vidare. För det är väl rimligen där du menar att problemet realiseras, eller missförstår jag dig?

Makterna

Inläggav Makterna » 17 mar 2008 22:47

Skogsälvan skrev:Så vitt jag har förstått klassades Einstein som ett mindre begåvat barn i skolan.

Mindre begåvat? Eller snarare mindre disciplinerat? Skolan är ju inte bara till för att identifiera begåvning, utan snarare att få människor att bli konformister. Att vara fritänkare såsom Einstein och andra uppfinnare, är väl snarast ett handikapp om man vill få bra betyg.
Föreningen Mensa driver i motvind ett viktigt socialt arbete med att hjälpa begåvade barn uthärda tiden i de statliga fördumningsskolorna. Jag minns själv vilket helvete det var att sitta och träna på bokstäver, A A A A A a a a a a sida upp och sida ner, trots att jag redan kunde läsa och skriva sedan 4 år tillbaks. Efter den mentala tortyren i (s)tatens skolor längtade jag hem så jag äntligen kunde stimulera min hjärna.

Makterna

Inläggav Makterna » 17 mar 2008 22:51

What Gives? skrev:
Makterna skrev:
What Gives? skrev:
Makterna skrev:Tyvärr, så engagerad har jag inte varit. Till skillnad från homolobbyn har jag ingen statlig (eller annan) finansiering i ryggen.

OK, men vad exakt baserar du din kritik på?

Att HBT-rörelsen är intolerant, menar du?

Nej, statens förevändningar för sin politik. Jag är mer intresserad av hur stora anslagen är, hur ofta dessa operationer beviljas, och så vidare. För det är väl rimligen där du menar att problemet realiseras, eller missförstår jag dig?

Insider gjorde en jättebra granskning av det där för några år sen, gissar att det var 4-5 år sedan. Antar att de fick mycket kritik för det.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 17 mar 2008 22:51

Som jag har fått höra tolkades han som mindre begåvad, ja, men jag tro precis som dig. Han var nog uttråkad.

What Gives?

Inläggav What Gives? » 17 mar 2008 22:55

Makterna skrev:Insider gjorde en jättebra granskning av det där för några år sen, gissar att det var 4-5 år sedan. Antar att de fick mycket kritik för det.

Vad är insider?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 17 mar 2008 22:57

Antar att Makterna syftar på TV-programmet.

What Gives?

Inläggav What Gives? » 17 mar 2008 23:05

Och jag som knappt kollar på TV. Inte konstigt att jag inte fattar nånting här.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 17 mar 2008 23:08

:)  är det du på din avatar? Kan det väl inte vara, va? Men om det är du så är du himla fin att titta på.

What Gives?

Inläggav What Gives? » 17 mar 2008 23:10

Bikinisäsong snart vettu.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 17 mar 2008 23:12

Usch, ja  :lol:

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 18 mar 2008 08:07

What Gives? skrev:Bikinisäsong snart vettu.

Hur är det med bikinilinjen? Rakad eller ryckt?

undrar Algotezza som gillar håriga män och kvinnor... animal brutum..
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 18 mar 2008 18:28

Skogsälvan skrev:Så vitt jag har förstått klassades Einstein som ett mindre begåvat barn i skolan. Många överintelligenta har problem att tackla ex vardagslivet. Men struntsamma. Jag är deppig för att den jag vill prata med på msn aldrig loggar in. Jag är fuktansvärt ovan att bli dumpad.

Jag ångrar ingen av de gånger jag blivit dumpad.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 18 mar 2008 18:38

:lol: ... så bra.

Markus

Inläggav Markus » 05 dec 2008 00:35

Enbart Heterosexualitet  de vill säga sex mellan en vuxen man och en vuxen kvinna,som inte är nära släkt,och det är ömsesidig repsekt är friskt och naturligt,homosexualitet är onaturligt men skadar ju ingen direkt,eftersom personerna är tillräckligt gamla,inte nära släkt och är med på det,men de är onaturligt ändå,de genererar ingen avkomma,och de är emot människans natur. Trans sexualitet är onaturligt,än mer onaturligt än homosexualitet ,en förvirring av uppfattning om könen och i övrigt en stor förvirring och för -vridning . Bi sexualitet är något märkligt de också. Detta är de sexuella läggningar som finns. De där riktigt sjuka , avskyvärda ,ondskefull sexuella handlingar som de mot barn eller familjemedlemmar eller personer som ej samtycker till samlag eller annan sexuell aktivitet är ingen läggning utan riktigt sjuka  handlingar,brott mot mänskligheten och hela existensen,hån och förakt mot människans natur,de är en bespottelse mot hela universum och det mänskliga väsendet(själen ,kroppen menar jag då) även sådana handlingar med djur och lik(döda människor) är riktigt sjuka,helt sjukt,vidrigt. Låt Godheten upprättas så att allt detta sjuka som fördärvar människan bekämpas,det är ondska i sin renaste form(då ej inräknat homosexualitet,bi sexualitet-trans sexualitet ,de är inte ondska)

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 05 dec 2008 03:46

Markus skrev:De där riktigt sjuka , avskyvärda ,ondskefull sexuella handlingar som de mot barn eller familjemedlemmar eller personer som ej samtycker till samlag eller annan sexuell aktivitet är ingen läggning utan riktigt sjuka  handlingar,brott mot mänskligheten och hela existensen,hån och förakt mot människans natur,....

http://en.wikipedia.org/wiki/Adolescence

Sexuality
"The age of consent to sexual activity varies widely between international jurisdictions, ranging from 12 to 21 years."

Ledsen att göra dig besviken, gränsen 12 till 21 har globalt en kraftig överrepresentation åt det lägre hållet, vilket innebär att din syn på naturligt förmodligen är väldigt onaturlig, sett till mänskligheten totalt. :roll:

Återgå till "Politik och samhälle"