Mer skamligt för en kvinna ha många sex partners?

Moderator: Moderatorgruppen

Är det mer skamligt för en kvinna att ha många sexpartners, än det är för en man?

Ja
12
43%
Nej
16
57%

Antal röster: 28

amy

Inläggav amy » 07 jun 2008 19:56

Ling skrev:En fråga; kan en man anses slampig?

män blir inte slampiga hur många de än har sex med, för att de är annorlunda. folk idag vill gärna tro att män och kvinnor är likadana... att skillnader mellan kön är något som vi bara har hittat på, men det är fel.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 07 jun 2008 19:57

Jag fattar inget. Det är väl bara trevligt med lättflörtande damer på kogen. Det är väl dem man söker en lördagskväll. Har bara positivt att säga om lättfotade tjejer. Mumma.  :)

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 07 jun 2008 20:01

Bra sagt Älvan! Kan inte annat än hålla med.

Faktum är, min 16-åriga dotter och hennes kompisar anser att en kille som har sex med många olika tjejer, är "slampig" i deras ögon. Inte så att de ser ner på honom, utan det är mer ett uttryck för ett beteende. Dessutom anser de att han i dagsläget inte är något att satsa på när det gäller pojkvän, vilket jag nog kan förstå. De upplever att han inte går att lita på, jag antar ju att det gäller åt båda håll. Men som sagt, de är bara 16 år, fast ändå intressanta att lyssna på.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 07 jun 2008 20:01

amy skrev:
Ling skrev:En fråga; kan en man anses slampig?

män blir inte slampiga hur många de än har sex med, för att de är annorlunda. folk idag vill gärna tro att män och kvinnor är likadana... att skillnader mellan kön är något som vi bara har hittat på, men det är fel.

"Annorlunda"? Jaså? Hur tänkte du då?

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 07 jun 2008 20:05

Kallekula skrev:Jag fattar inget. Det är väl bara trevligt med lättflörtande damer på kogen. Det är väl dem man söker en lördagskväll. Har bara positivt att säga om lättfotade tjejer. Mumma.  :)

Ännu ett uttryck, "lättfotade" tjejer!! Gör det dig till en "lättfotad" kille om du gillar dessa tjejer?  :wink:

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 07 jun 2008 20:07

Visst kör på!

Jag skämms inte. Varför skulle då sängkammaraktiva tjejer göra det. Nej skit i den där skulden och skammen. Gör vad du vill.

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 07 jun 2008 20:08

Kallekula skrev:Visst kör på! Jag skämms inte. Varför skulle då sängkammaraktiva tjejer göra det. Nej skit i den där skulden och skammen. Gör vad du vill.

Haha, låter bra Kalle  :D

amy

Inläggav amy » 07 jun 2008 20:44

Stifler: When a girl tells you how many guys she's slept with, multiply it by three and that's the real number. Didn't you fuckers learn anything in college?

Jessica: If a guy tells you how many girls he's hooked up with, it's not even close to that. You take that number and divide it by three, then you get the real total. OK, so if Kevin is saying it's been three girls it's more like one or none.
Vicky: None?
Jessica: The rule of three. It's an exact science. Consistent as gravity.

-- American Pie 2

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 07 jun 2008 20:47

Låter ju ännu bättre

Om matten stämmer så finns det ett antal tjejer som verkligen har kul. Konsten är att finna dem och ha kondomen på. Det är en härlig värld full av möjligheter. Gäller bara att kunna ta vara på dem.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Fri sexualitet - problem?

Inläggav Algotezza » 07 jun 2008 22:13

Problem med fri sexualitet idag uppstår om man drar på sig sexuellt relaterade sjukdomar, förutsatt att man menar att detta är något man vill undvika (och vem vill det?)  - drar man inte på sig sådana sjukdomar, vari består problemet? Jo, då är problemet idag att människor ofta, både i längre och kortare relationer, vill på något sätt "äga" motparten, om inte hans/hennes själ, så könet.

Om man insett att man inte kan "äga" en medmänniska, vare sig man lever i par eller fler, är "lagvigda" eller ej, hetero-/homo-/bi-/trans-/ eller a-sexuell, vari består problemet?

Den fysiska kroppens helighet, "Guds tempel" som ej sklall "missbrukas"? I så fall är hela kroppen helig, ett heligt själens verktyg, och inte bara könet skall "hållas högt" (och styvt/fuktigt) utan även resten av yttre och inre delar av detta "andens verktyg". Om "huvudhåren på vår hjässa äro räknade", vem skall då gå och klippa sig utan att drabbas av Nemesis Divina?

Varför skulle vad vi gör med könsorganen vara heligare än det vi gör med resten av kroppen? Är det därför att de skänker den största njutningen att idka friktion med, dess "särskilda smekningsorgan" (som Martinus kallar dem)? Sanningen är att sexualiteten utgör den största konkurrenten till Gudstron. Men så knulla till Guds ära, vet jag! Kombinera eros och agape! Men skaffa inga sexuellt relaterade sjukdomar, det är onödigt och korkat!

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

henryt
Kontakt:

Inläggav henryt » 09 jun 2008 01:52

Jaja skogsalven m.m. ni kan ju tycka eller tycka att saker ska vara hur de vill.
Jag tror varjefall att det är såhär.
En man vill ha en kvinna han respekterar, han vill inte att han t.ex. går på stan men sin kvinna när det springer förbi ett gäng killar hälsar på henne och han känner på sig att dom snackar om hur det var att knulla henne.

Sen kan man ha inställningen som J.AUK håller "jag bryr mig inte".
Nå kan vi ju undra varför SKA man bry sig:
Om en kvinna inte respekterar sin egen kropp och låter vad som doppa sig där, varför skulle hon respektera nåt annat? Om hon ger det dyraste hon har för köttets lustar kan ju ett förhållande inte vara värt nåt, om hon skulle TJÄNA tillräckligt att förstöra det?

Så Auk vare sig du vill eller inte bryr du dig vad en människa gjort innan du träffat henne/honom. Det återspeglar ju hennes karaktär/personlighet.

Om man träffar någon som t.ex. snackar skit om sina vänner kan man ju tänka sig att personen gör det om en också (om man är vän med honom/henne)

Om du nu kan hålla med så långt.
Om vi ändrar frågan till:
- spelar det nån roll alls vad en människa gjort innan hon träffat en? Om han /hon har mördat, våldtagit, misshandlat, lurat m.m? Hade det spelat någon roll? Svaret här är väl SJÄLVKLART, så varför skulle det inte spela roll vad hon gjort med sin kropp.
För att sanningen är jobbig att se i vitögat eller har du nåt annat föslag?

Är detta så svårt att inse eller är det lättare skapa livslögner helatiden. INGENTING MAN GJORT SPELAR NÅGON ROLL?? Vem spelar man för?

J R Auk

Inläggav J R Auk » 09 jun 2008 04:50

Haha Henryt förlåt om jag inleder med en liten salva av skratt i varje inlägg. Det är inte något ogint i det. Jag roas bara av att man kan ha så diametralt olika åsikter.

Nej det spelar mig ingen roll vad någon har gjort innan. Vad skulle det spela för någon roll? Du säger att det återspeglar hennes/hans karaktär. Jag vill gärna se dig bevisa det. Och det räcker om du klarar det semantiskt.

Jag vill nämligen säga att det speglar hur karaktären var. Och alltså inte har någon som helst tvungen relation med det som är. Och här ser du anledningen till min öppenhet. Jag bryr mig enbart om det som är. Epistemiska spöken hör en själv till och inte vederbörande man tillskriver dem.

Tänker du så där om dig själv också? Känns det inte lite stramt i sådana bojjor.

Jag är det jag var, jag är det jag var, jag är det jag var.

Jag föddes som barn, talar det om hur jag är nu? Talar det om hur jag kommer vara?
Jag föddes utan kunskap, talar det om vad jag vet nu? Talar det om vad jag kommer veta?
Jag erfor mina känslor starkt när jag var ung, talar det om hur jag erfar dem nu? Hur jag kommer erfara dem?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 09 jun 2008 04:53

Om någon talar om hur det är att knulla någon jag knullar så har vi något att tala om.

Att jag är den som knullar nu betyder att jag blivit vald.

Att jag blivit vald betyder att jag är värderad mer, om valet fanns vill säga, annars får vi stanna vid värderad.

Enbart om du börjar med absoluta storheter har sådana triviala frågor någon mening.

Det är som;
-Är jag den bästa älskaren du haft? Som om inte uppleverser är subjektiva, och inte bara människan utan den kontext hon verkar i. Och minen med sina tendeser att förstora sig eller förminska sig allt för att passa vår världsbild.

-Har jag störst kuk av alla du varit med? Som om större än skulle göra något mindre, som om du skulle krympa av någon annans storhet. (och kanske har vi där pudelns kärna) :)
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Xinea

Inläggav Xinea » 09 jun 2008 08:08

Det verkar inte finnas någon koppling mellan sex och kärlek när jag läser detta inlägg, bara man blir utvald för sex är problemet löst. Så enkelt är det inte...inte i min värld.
Ab igne ignem.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 09 jun 2008 08:42

Xinea skrev:Det verkar inte finnas någon koppling mellan sex och kärlek när jag läser detta inlägg, bara man blir utvald för sex är problemet löst. Så enkelt är det inte...inte i min värld.

Vilken är koppling mellan sexualitet och kärlek?

Vad menas med sexualitet? Befruktning, havandeskap och födelse av nya individer? Eller: det fräsmta vuxennöjet?

Eller förkortat till sex - bara en fråga om friktion och dess för åtminstone ena parten lustfyllda resultat?

Vad menas med kärlek? Nära band mellan två, tre... (med eller utan sexualitet)...

Har du hört talas om agape (Guds obetingade föräldrakärlek) och eros (människans betingade, egoistiska kärlek)? Kan dessa begrepp belysa frågan?

Agape behöver inte bara handla om Gud, det kan vara den osjälviska kärleken öht.

Eros kan tolkas som sexulitet, erotik...

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Filosofi"