Problemet med HELIGA SKRIFTER

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 18 jul 2008 23:46

Eftersom Åkes granne har bett mig om att jag ska låta henne vara ifred så kommenterar jag inte hennes inlägg.

Religionsvetare är vanligtvis ense om att det är svårt att översätta ett språk till ett annat på ett täckande vis. Bibeln skrevs för så länge sedan att man måste ha det i kontexten. Det bör bokstavstrogna ha i åtanke.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 20 jul 2008 14:36

suchanother skrev:Du är inte korkad Algotezza och jag gillar det du skriver.
Du träffar ofta problemets kärna med dina anekdoter och gör oss övriga, som redan "vet", oroliga.

Fortsätt med ditt jobb Algotezza, uppskattas av många här på FF.

De e la gôtt - då fortsätter jag träla här ett tag till, försöker förena onytta med missnöje och tvärtom...

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Morningstar

Inläggav Morningstar » 08 sep 2008 21:39

----

Morningstar

Inläggav Morningstar » 08 sep 2008 22:06

-----

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Re: Problemet med HELIGA SKRIFTER

Inläggav Åkes granne » 19 okt 2008 20:59

Åkes granne skrev:allting LYSER IGENOM, hur man än gör. Det är detta skapandet av heliga skrifter medvetet bygger på.

Det är att "stava sexualiteten."

Åkes granne skrev:Samtidigt bevaras alltid den röda tråden genom historian, det finns en mening med den betydelse "lekar" fått -syftet som strålade mot oss i den form vi föddes in i. Det fanns bara syftet -och den behövde en "historia" för att uttryckas/integreras återförenande genom olika evolutionära "områden".

Jag har observerat att vi uttrycker dessa myter-i-utveckling när vi omedvetet förmedlar oss, det följer vårt kännetecken. Brukade skriva löjliga "skämt" och utagera ett apigt beteende på sidor som gav utrymme för detta förut, och observerade sedan hur uttrycken förmedlade ett slags "tema" av det värde/betydelse döden och det förlutna har för oss, som symboliserar det "rum" som vi fortfarande bär som vår impuls för möjliggörandet, och ÄR oss. En slags kod för den metodik som äger vår livsrörelse.

Vi kan förstå vår natur genom att göra en estetisk analys av vår fysiska image-i-rörelse; levande "spår" av metodiken/koden som vi centreras inom.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Återgå till "Religion och andlighet"