Hemligheten om sk. SADISM

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Hemligheten om sk. SADISM

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 14:47

Lägg ihop:

NJUTNING för EGET nytt VÄRDE

kombinerat med:

ältandet av förlustens och olyckans INRE KONST (Konst = Venus/Oxen)

Jag har Ascendenten i Skorpionen och Descendenten i Oxen. Vad händer när jag inser att det är TVÄRTOM; och börjar känna den PERSONLIGA (Oxen) närvaron (Ascendenten) av mitt tidigare/"gamla" SANNA djupförstående JAG (Anna Sara som 17åring i genomlidandets förståelse för att de andra INTE KAN förstå; inåt i den esoteriska VERKLIGA [mentala GENUINA strukturer] spiralen...... )

Vidrörande mig själv (Gud - upplevelsen - Gud) - genom den fulla förståelsens PORT: till själslinjen/kanalen -och dedikerandet av ENERGITILLSTÅNDENS föräldling ("fenixprocessen"/nytt liv)... (AKUT uppenbarelse dec 06)

_

Jag har de senaste året PROJICERAT MIN EGODÖD på min egen RELATIONSBILD -detta är två POLER.

ÄLTANDE är Oxens princip = dvs. ÖVERLEVNAD; och djupt PERSONLIGA VÄRDERINGAR. Ägodelar/köttets och blodets kärlek -djuprotade (renad destruktion / RELATERING till LIVET) inre/yttre syntespassion av KÄLLANS hemliga "fysiologi"... (="urmodern")

Oxen är fysiskt sex och KÄRLEK. Skorpionen ÄR sex; och BLIR kärlek. Oxen TRIXAR ALDRIG; utan följer den PRAKTISKA linjen av sunt förnuft.

"-Rör mig"

"-RÖR MIG INTE!"

(Här kan det skapas egoperversioner, när man befinner sig i verkliga bekymmer och svårigheter; genom etikens AMBIVALENS.)

Oxen TAR TILLBAKA det Skorpionen DÖDAT. Smyckar sig (Venus) med "trofén" (Skorpionen MÅSTE vara DOLD; och slingrar sig i former genom att DELA UT sig själv; utanför sig själv -genom en själslig (död) innebörd...) Och detta ÄR "triumfen".

Tänk nu. Som jag sa. Vad tror ni "sadism" egentligen är?

Har aldrig känt mig sadistisk. MEN; sen för några timmar sen, när jag blev gråtfärdig på en oversize-ironisk tragedi; manifesterad i meningskaosets rättegång; där jag ÄR DET IDENTIFIERADE (Pluto) (det djupast emotionella minnet av krossad identitet; för 1 ½ år sen -men MENINGEN [förståelsen] kvar -förstås) -så börjar jag känna hur jag NJUTER (Oxen) av att GE DEM FÖRSTÅELSE ("hur jag än gör"; bara boostar dem med sanningen om mänskligeheten)..

Mänskligheten/dela ut förståelse = Venus i Vattumannen.

Detta registrerades som "sadismer" -men det är ju inte det. Hur skulle det kunna vara?

Men var försiktiga. Vi VET om HÄMDENS EGNA KLYVNA/"RETADE" SPRIAL-RÖRELSE/liv.

Att "vända på det": allting är LIKA MYCKET VÄRT. Detta börjar med värderingar -vilket är "uteslutande". Som egentligen är rening.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 15:24

Hade en egen privat "relation" till denna astrolog, som en "mästare-resurs"; men jag har TVÅ GÅNGER förstått hur jag förstod MER än honom. Hoppas ni ser FELET (avd: gränser!)

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?cat ... 0003408371

Här kommer artikeln om Ascendenten igen, som verkar svår för vissa att hitta:

(den är skriven på ett sätt som aktiverar er högra hjärnhalva, och ska därför inledningsvis inte analyseras.)

ASCENDENTEN   Skrivet av 'excellent-lizard', 27.jan.2006, kl.19:28
För er som inte gillar långa metafysiska utläggningar utan snarare vill ha enkla definitioner: se slutet av detta inlägg!

Ascendenten är som en energetisk bubbla inom vilken vi upplever och navigerar genom livet. Den ger oss en nödvändig ”push” eller stöt framåt och utåt. Den inleder en ny cykel; en cykel som i sin totalitet är beskrivet genom de Tolv Husen.

Den har inget att göra med det som ”SharpMissy” nämner som självmedvetenhet och självupptagenhet; speciellt inte det senare. ”Medvetenhet om ens själv”? Kanske, efter mycket reflektion och studier i bland annat astrologi, men troligtvis inte. Om så är fallet är det snarare så att Ascendenten blir till EN del eller ETT fragment av många i hur vi definierar och blir medvetna om oss själva. Men självmedvetenhet i sig själv? Tveksamt; snarare tvärtom!

Den har heller inget att göra med det som ”meme” kallar för ”vår image”; eller ”vem vi utger oss för att vara”!

”Image” kan tolkas på många olika sätt och jag känner att termen snarare fördunklar än definierar; alltså med avsikt att klargöra. ”Image” är en hyfsat korrekt definition men som tyvärr lämnar många frågor obesvarade. ”Vem vi utger oss för att vara” är helt fel. Detta tillhör snarare Descendenten.

All denna förvirring har sin källa i att så många astrologistuderanden inte verkar förstå att livet är i en ständig, cyklisk rörelse eller process. Nyckelordet här är CYKLICITET!

Ascendenten inleder ju Hus nummer Ett! Okej, vad innebär det? Det måste ju innebära att de Elva efterkommande Husen bygger på det som inleds i Ascendenten, eller hur? Och Tolfte Huset, det är det sista eftersom det bara finns Tolv Hus. Tar livets processer slut i samma stund som vi engagerar oss i Tolfte Husets aktiviteter?

Nej, just det! Det fortsätter enligt samma strukturella principer, men denna gång, förhoppningsvis, med förnyat innehåll, ny substans och med de tidigare erfarenheterna i bagaget att bygga på. En ny cykel inleds. Och om vi lyckas aktivera den ”push” eller stöt utåt som potentiellt finns genom Ascendenten, då blir den nya cykeln början på en spiral; alltså ett progressivt ut-vecklande av de potentialer som ligger och väntar i efterkommande Hus.

Ascendenten symboliserar alltså något nytt. Och precis som allting annat som är nytt och oprövat symboliserar Ascendenten något bräckligt och sårbart. Den gamla, föregående cykeln har en naturlig tröghet i sig. En tröghet som hotar att hålla tillbaka livsrörelsen från att sjuda nytt liv i detta gamla. Men eftersom livsimpulsen är den relativt starkare av de två är Universum konstruerad på ett sådant sätt att den förser varje inkörsport till en ny cykel – Ascendenten – med en naturlig ”push” framåt.

Ascendenten kan ses som en av de mest självklara funktionerna som vår personlighet består av. Den ligger oss så nära att vi inte ser den! Men Ascendenten har också en stor mystik runt sig. Vad är det för något som inte har någon existens, och som söker existens? Det är det vi pratar om här, inte sant?

Om Ascendenten bygger på det som avslutades i Tolfte huset, då måste vi ju fråga oss vad det är som finns kvar av livsrörelsen i de sista och avslutande graderna i Tolfte Huset.

Tolfte Huset symboliserar bl a de livsfragment som har genererats men som inte integrerats; processerats; assimilerats. Tankar tänkta utan uppföljning. Drömmar och visioner utan form. Emotioner uttryckta utan personligt ansvarstagande. Det visar på allt det vi avvisat hos oss själva och andra, och som nu tvingar oss och förföljer oss genom våra drömmar och våra rädslor. Bara för att vi inte integrerar dem, innebär det inte att de ”försvinner”.

Det som vi har avvisat, är tankeformer och energier vi kände oss besvärade av tidigare, beskrivet av de första Elva Husen. Det var tankar/emotioner/energier vi själva var med att skapa men som vi just då inte kände att vi kunde ta ansvar för. Det är vårt ”karma”; slaggprodukterna vi inte ville kännas vid men som var nödvändig i byggandet av den identitet/personlighet/ego vi kände var så viktig vid den tiden då vi befann oss på en tidigare fas av cirkeln, och även de föregående spiralerna. Dessa gamla, ointegrerade livsfragment ”hänger nu löst” i de mer subtila dimensionerna, men nära nog för att kunna påvisa sin existens, och därmed besvära oss…men även inspirera oss.

Spöket och Ängeln står här sida vid sida, och bjuder förföriskt in oss med hopp om befrielse från dualismens utmaningar och vardagens slit; vi skönjar här något stort, omslutande och förlåtande. Vi iklär dessa intryck i ultimata ideal, som ses som lösningen till allt. Men Spökets närvaro påminner oss med likvärdig styrka om vårt oupplösta förflutna. I vårt inre tar sig dessa negativa emotioner och tankar groteska former, som vi alltför oftast tillskriver oberoende och självständig status; de förefaller existera utanför oss. De är oss själva utan personlig tid/substans, och kan därför ta sig den form de behöver för att väcka gensvar hos personen. Rädslan och fruktan som dessa groteska, förvrängda livsformer består av är inget annat än vårt eget förflutna och dess tankar/emotioner, nu fria att forma sig efter smak och tycke; de är inte lika begränsade av materians tröghet som vi är.

Vi möter här också våra gamla avlidna mor/farföräldrar, och andra avlidna själar, som oroligt påminner oss om vikten av att vi förvaltar arvet rätt; att vi fortsätter bära hennes gamla ring; och ömt vårda gamla fotografier på dem när de var i livet. På detta sätt försäkrar de sig om sin egen illusoriska odödlighet och besvärar samtidigt deras ”frälsare”[efterkommande, nu levande släktingar/vänner] från riktig odödlighet; vilket skulle innebära temporär död för de ”döda levande”!

Tolfte Huset är naturligtvis meditation; tystnad; eftertanke; och drömmar. Genom att skruva ner volymen på våra sinnen, ivrigt och frenetiskt sökande efter mer och mer stimuli, så sänder vi ut en ton/vibration, som gör det möjligt för oss att se och kontakta de ”döda levande” och andra personliga och kollektiva karmafragment som ”hänger löst”. Genom att bjuda in dem i vår tid/medvetande ger vi dem förankring och substans. Genom ”andlig teknologi” kan vi sedan modulera energin och kontaktpunkten till önskvärd frekvens, och hjälpa dessa förvirrade lösa fragment till deras rätta plats. Det är detta vi kallar för att lösa upp; att befria; att frigöra.

De ”döda levande”inser att de endast finns som en potential, och måste invänta DERAS signal till ny inkarnation [och ny Ascendent] istället för att interferera med de ”levande dödas” tid och vältra sig i andlig illusorisk glamour, och den maktutövning detta innebär. Tolfte Huset har kallats ”dolda fiender”, och nu förstår vi vad dessa fiender är.

För våra syften här med att försöka komma underfund med vad Ascendenten är, och att vi gör detta genom ett betraktande av livets cykliska natur, så behöver vi inte gå in på att Tolfte Huset också är förknippat med ”potentiell framtid”. Jag vill bara nämna att det i-mellan-tid är så.

Så frågan är alltså nu vad det är som finns kvar på de sista graderna i Tolfte Huset? Där det gamla möter det nya?

När vi löser upp de löst hängande fragmenten från den gamla cykeln, öppnar vi samtidigt upp en kommunikationslinje eller port till ”andra sidan”, genom vilken inspiration och nyvunnet löfte om något nytt kan göra sig bemärkt i all stillhet. Det är en tid av förväntan och spänning, inte helt olikt den känsla vi har inför en kommande födelse. Födelsen är Ascendenten.

De fragment vi behöver återintegrera blir vårt medium till det okända. Genom att ge dessa fragment substans/kropp/tid genom att välkomna dem in i vårt medvetande står dörren eller porten öppen till det okända. Men Tolfte Huset är också produkterna och frukterna av alla våra ansträngningar. Vi kan nu dela med oss av dessa frukter till andra, och i denna process ”belönar” oss det okända med visioner om en ny kommande existenscykel. Vi förnimmer ett löfte; en inspiration; och en törst efter nytt liv. Vi har kommit ansikte mot ansikte mot det okända och reslutatet av detta är att den ger oss en ny chans till existens. Inte som straff; utan snarare som möjlighet till större; bättre; mer intressanta; och avancerade livsuttryck.. Experimentet fortgår!

Den sista graden i Tolfte Huset – den 359:e graden – är den grad då det okändas influens är som starkast. I teorin åtminstone, är det där som vi kan återvända fullt ut till Källan. Men den energi/intelligens/medvetandefragment som möter det okända här är alltför oftast, för att inte säga alltid, inte redo att fullt ut återvända. Energin är inte tillräckligt raffinerad och i samklang med detta ultimata okända. Följaktligen ger det okända detta fragment en push framåt nu med en vision om både det totala (genom dess kontakt med det okända), OCH med en vision om det som behövs göras; vad det är för typ av livserfarenheter som måste göras för att möjliggöra en bättre och starkare kontakt med Källan vid slutet av denna nya cykel.

Ascendenten är den punkt som är minst av allt ”själv”. Den har inget själv till att börja med! Hur kan man då säga att Asendenten är ”självmedvetenhet” och ”självupptagenhet”?

Hur kan Ascendenten symbolisera ”hur vi utger oss att vara”? Jag har läst många astrologer som menar att Ascendenten är den mask vi tar på oss i vårt möte med vår omgivning. Hur kan vi konstruera en mask när det inte finns ”någon där” till att börja med?

Att sätta på sig en mask är ett medvetet val, oftast av inspiration eller tryck genom sociala situationer. Denna mask underlättar möte och interaktion med allmänheten och även interpersonella kontakter. Och vilket Hus är förknippat med detta? Just det, Sjunde Huset!

Sjunde Huset/Descendenten visar vilken mask vi konstruerar för att på bästa sätt kunna navigera sociala situationer och möte med offentligheten.Inte Ascendenten! Descendenten är i opposition med Ascendenten. Och vad är en oppositions natur? Svar: medvetenhet. Det är genom fullmånen vi ser det löfte som Solen befruktade Månen med vid nymånen. Samma sak är det med Ascendenten: VI BLIR MEDVETNA OM ASCENDENTEN GENOM ATT ANDRA (DESCENDENTEN) BERÄTTAR OM DEN FÖR OSS. En person med Kräftascendent är inte medveten om dessa kvaliteter förrän andra pekar ut de för oss. Och inte ens då känner vi att vi kan identifiera oss med det; det är en mental efterkonstruktion vi astrologer går vilse i när vi säger att det är vår ”identitet”.

Om det är något ”själv” som Ascendenten kan förknippas med så är det i så fall ”Självet” med stort S. Detta ”Ursprungliga Själv” är inget vi normalt har någon större kontakt med, även om jag personligen tror att det är möjligt. Vår relation till Ascendenten är snarare en STARK KÄNSLA ELLER IMPULS AV ATT VI MÅSTE AGERA OCH ”STÖTA FRAMÅT OCH UTÅT”! Ascendenten är INSTINKTIVT och SPONTANT lösgörande av energi för att genom detta lösgörande förvissa oss om att en ”energetisk bubbla” skapas genom vilken vi kan stå emot det förflutnas negativa dragning på oss; dvs Tolfte Huset. Alltså är Ascendenten – och Första Huset – behovet att värna om och kämpa för de kvaliteter som vår Ascendent symboliserar. Men detta görs INSTINKTIVT, dvs utan förtanke och plan, och även DEFENSIVT eftersom denna energetiska bubbla är det som MÖJLIGGÖR utagerandet och förverkligandet av den nya cykeln beskrivet genom alla Husen.

Alla de andra planeterna och Husen uttrycks genom Ascendenten och Första Huset. Denna energetiska bubbla som vi kämpar med för att göra starkare och starkare, är den inom och genom allt annat uttrycks. Vi bär den med oss hela tiden. Men vi identifierar oss inte med den!

Ascendenten är därför, enkelt uttryckt: hur vi PROJICERAR vår personlighet! Så enkelt är det. Varken mer eller mindre! Den är också vår fysiska kropp och därför fokuspunkt för vår hälsa.

När vi involverar oss i relationer [Sjunde Huset]; med vänner[Elfte Huset]; med våra barn [Femte Huset] osv måste vi alltid förr eller senare se till att vi har möjlighet att distansera oss för att inte ”sväljas” av omgivningens krav och förväntningar. Att gå tillbaka till möjligheten att stå på egna ben; att kunna generera handlingar som stärker vår totala personlighet; att förvissa oss om vår styrka och förmåga till oberoende osv; det är Ascendenten!

Jag vill också avsluta med att säga att Ascendenten växer sig starkare och starkare ju äldre vi blir. ”Bubblan” blir mer och mer DISTINKT; som är just den främsta evolutionära avsikten och funktionen som Ascendenten har! Varken mer eller mindre!

/excellent-lizard

Descendenten/Masken, uppfattar vår omgivning när vi aktivt relaterar till dem. Men ”bakom”, eller snarare, INOM denna mask – medvetet konstruerad relationsprofilering – finns vår NÄRVARO. Denna närvaro är vår Ascendent. Omgivningen uppfattar den främst då vi inte aktivt relaterar till dem, även om influensen finns där hela tiden. Den är ju vår kropp och utgör också till stor del vårt utseende.

När vi aktivt relaterar till andra, antingen i en –mot-en situationer, eller mer generellt i vår relation till allmänheten [Sjunde Huset] då är det Descendenten vi aktiverar eller uttrycker. Och det som ”trycks-utåt” är samma sak som det som vi ger och PRESENTERAR av oss själva till andra. Det är med andra ord dessa energier/kvaliteter som de andra måste upprätta en relation med. Vi bjuder in de andra genom vår Descendent och detta är detsamma som att säga att de andra måste kontakta oss genom vår Descendent. Visst, de kan slå oss på vår axel och säga ”du!!” och beröra vår Ascendent/kropp och väcka vår uppmärksamhet (som är vår Ascendent) men i samma ögonblick relaterandet inleds då är vi inne på Descendenten.

Ascendenten som identitet verkar alla astrologer skriva under på. Inte jag. Frågan är: vems identitet? Vi kan identifiera mannen ”där borta” med den röda kepsen som han som snodde väskan. Vi kan identifiera hon som sitter där inne näst längst till höger, som hon som vi såg tidigare när vi var nere vid stranden. Vi identifierar alltså en annan genom DERAS Ascendent; men vi identifierar INTE oss själva genom vår Ascendent!

Jag misstänker att allt detta prat om olika identiteter – Asc vår ”personliga” identitet; MC vår ”offentliga” identitet osv - bygger på det faktum att vi vet att Desc är ”de andra”, och då sluter vi oss till att det som ligger i opposition med Desc är ”vi själva”dvs Ascendenten. Det är sant att Ascendenten symboliserar förmågan att värna om vår oberoendehet; självständighet; och även förmågan och nödvändigheten att försvara våra gränser. Det är genom den som vi bryter ny mark. Vi måste hävda oss; mejsla fram en stark och distinkt ”energetisk bubbla”/aura genom vilken alla våra andra behov kan uttryckas och förverkligas.
Men allt detta gör instinktivt; dvs utan förtanke och plan.

Frågan är då vad vi menar med att värna om ”vår” oberoendehet; ”vår” rätt att ta plats; vara en del av det existerande rummet; finnas till osv? Vår=oss=vi=jag; vem är jag? Vem är min medvetna ”identitet”? Detta är alla planeterna tillsammans och de faktorer de uttrycker sig igenom (hus, tecken, aspekter..). Men det är framförallt Solen och Månen. Och speciellt Solen. Vad detta innebär är att Ascendenten=rätten att ta plats; rätten till influens och existens; TJÄNAR Solen!!! Ascendenten ska UNDERORDNA sig Solens rätt till genererandet; skapandet; uttryckandet; förverkligandet; realiserandet av vår INNERSTA KÄRNNATUR=SOLEN!!!

Solen i sin tur behöver ett medium, en form, för att inse och förverkliga denna ”gnista av ljus/medvetande”, och det gör den genom Månen, som distribuerar och gradvis fördelar Solens råa överväldigande energi. Månen är Modern, och genom henne portionerar vi ut och realiserar Solens medvetande. Solen uttrycks GENOM Månen. Precis som vi inte kan se på Solen en längre stund utan någon form av lins/skydd, så kan vi inte heller upprätta en relation med vår Sol utan med hjälp av Månen, som fungerar som en lins eller ett skydd som modulerar och trappar ner Solens energi till en frekvens som går att assimilera, processa, och integrera. Månen är närande och att tillgodogöra sig närandet. Och för det krävs bearbetning och smältande av den råa födan som Solen symboliserar.

Så Solen behöver Månen för att kunna se sin natur genom de former hon genererar. Men Ascendenten är extremt viktig då den ger oss existensberättigandet och förmågan att realisera Sol-Måne medvetandet på våra egna (Ascendenten) villkor. Alltså: Ascendenten öppnar upp ett rum inom och genom vilket vårt potentiella medvetande kan realiseras. Den ska ses som en ”push” eller stöt utåt!

Vad händer om vi har en svag Ascendent, dvs om vi inte har mejslat fram denna distinkta personligt karakteristiska influens/bubbla?

Då kan vi endast realisera och förverkliga vårt potentiella mevetande [Sol-Måne, primärt] på ANDRAS villkor. Yttre situationer och andra människor spelar nu på vår svaghet och tvingar oss att hitta mening, syfte, och medvetande [Solen] på deras premisser. I längden leder detta till utnyttjande, utmattning, och brist på perspektiv. Kom ihåg: Ascendenten är styrka och genererandet av personliga gränser och prioriteter. Att den är i opposition med Descendenten informerar oss om vikten att balansera personlig styrka och oberoende med öppenhet till andra [Descendenten].

Som jag skrev i mitt första inlägg så symboliserar Ascendenten de kvaliteter som nyligen genomgått upplösning och raffinering i mötet med det okända i Tolfte Huset. Detta okända gjorde bedömningen att dessa kvaliteter inte var tillräckligt kvalificerade till att helt ut få kontakt med det okända. Alltså gav det okända dessa medvetandefragment/kvaliteter en vision om vad som behövs göras för att den nästa gång när den kommer i kontakt med det okända, ska kunna upprätta en stark och medveten kontakt med den. Vi blir alltså ett med Källan återigen; cirkeln sluts – även om spiralen fortsätter.

Alltså är Ascendenten extremt svag och bräcklig då dessa kvaliteter för första gången på mycket länge återigen måste involvera sig med det fysiska och det materiella. Dessa kvaliteter har nu som uppgift eller som mission att inleda en helt ny cykel. Minnet av den vision Källan gav den på den sista graden i Tolfte Huset finns där, men omedvetet för de flesta av oss. Vad denna vision och mission är kan vi se genom de kvaliteter som är sammankopplad med det tecken som är på Ascendenten, och den Sabianska symbolen. Den planet som styr Ascendenten – exoteriskt eller esoteriskt - arbetar nu ut denna vision INSTINKTIVT/OMEDVETET [exoteriskt] eller med INSPIRATION/MISSION [esoteriskt].

Inledningsvis måste Ascendenten hörsamma Solens ”röst” och anpassa sig därefter. Ascendenten blir ett redskap för Solen, precis som Månen blir ett medium för Solen. Om vi integrerar dessa faktorer – dvs om vi lyckas uppnå förverkligandet av vår Sol genom ledarskap och dynamisk kreativitet, då kommer Källans röst och den vision den upprätthåller genom Ascendenten, att mer och mer ge sig till känna genom vårt medvetande.

Vad som sker nu är att Solen måste underordna sig Ascendenten och den vision som uttrycks genom den, och mobilisera sin förmåga att aktualisera och realisera denna vision. Ascendenten bli nu en rot-impuls som genomsyrar varje medvetandefragment/planetfunktion.

Den Sabianska symbolen på Ascendenten ändras var fjärde minut, vilket gör den till den mest specifika variabeln vi har i astrologin. Solens grad, och dess Sabiska symbol, ändras endast en gång per dygn. Alltså är Ascendenten ett stort mysterium sett utifrån den metafysik jag skisserar på här; dvs att den följer som ett naturligt evolutionärt steg på det okända i Tolfte Huset.

Frågan om identitet får nu en ny innebörd: Ascendenten är hur andra identifierar oss, men den är också vårt Ursprungliga Självs identitet, som vi gradvis kan börja identifiera oss med, om och när, vi börjar känna visionen inom oss!

En ganska intressant sak händer då vi mediterar på den punkt som vi kallar Ascendenten. Det är som om de primära negativa och positiva energierna tar ut varandra och lockar fram en neutral energi. Denna neutrala energi är den som också är aktivt närvarande vid Solstånden och Dagjämningspunkterna då Yin och Yang når sin största balans, eller extremer. Och Ascendenten delar naturligtvis symbolik med Vårdagjämningspunkten, inte sant?

Denna neutrala energi är den pol runt vilket vårt polariserade medvetande har sitt varande. Och det är allas vår evolutionära uppgift att integrera varande med icke-varande!

/excellent-lizard
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 15:29

De tror att jag är psykotisk. De rör sig monotont fram och tillbaka i korridorerna och vill tjäna pengar. Jag har ett obefläckat syfte med mitt liv.

http://supraphysical-finale.blogspot.co ... -illa.html

+
Advokaten är en själslig människa. (Han har Solen på min Pluto, och Mars i exakt konj till min Venus -och jag inser på rättegången det djupa sårets känsla av krossat Jag; genom det som hände nyår 06/07 -när jag fick nytt liv, och blev nedrrogad; men hade resurser i andra INRE kunskaper -som var mycket djupare, trots att de var unika, då.) Den NYA üråldriga VÄRDERINGEN jag hade var det ANTIPSYKIATRISKA; samt motstånd mot droger/medicin -förstås. Äntligen ett GENUINT liv, var det som väckte mig för en vecka sen. Med stora anspråk och nästan fullständig ORÄDSLA.

( www.birthday.se ) -känner lite skuldkänslor för sådant ibland, men jag vet att de godkänner mig min kontroll; för dramat. Är extremt samvetsgrann och sann -bara det att min inre syntes mellan transcendens och struktur inte är REN i TIDEN, s.a.s. -genom min ursorgs bortträngda LIV; som blivit mitt "Jagmissbruk" som jag brukade kalla det.. i våras när jag ÄLTADE min EGODÖD ständigt...

Grejen ÄR: att min MOR (som är här på psyk i närheten) ICSENSÄTTER:

SANNINGSMANIFESTATION

men inte ens är TACKSAM.. eftersom hon är extremt MANISK i en egen inre ego-relation MED sig SJÄLV; låtsasfilosoferande och fjantig -rättshaverism och förälskad i allt hon gör..

LYSSNAR ALDRIG

DET: är DET som alltid gör mig RÄDD -på riktigt.

Hade precis, för en vecka sen, som sagt -börjat förstå DNA/medvetenhet; genom mina föräldrars OFÖRENLIGA "RELATION"; och återupprepade befruktionsritual där mina föräldrar springer åt var sitt håll -så är det ju alltid; men var helt totalty tydlig i mina ord; och började förstå GRÄNSBRYTANDET.

Jag är ledsen. Hur kan det gå såhär dåligt? Det "ofokuserade" var förstås RELATIONER som var påväg att FÖRDJUPAS; bara det att jag var för ivrig. Fan. Hur? Detta är oversize.

Finner njutning i att dela ut förståelse annars.. jag vidrörde läkarens missuppfattning; känner hur hon försöker manipulera mig, genom hennes egen lättare vanföreställning, "-det är du visst det.."

Det känns som om vi är samma människor nästan på grunden; jag är mer mänsklig dock, hon jordiskt privat och "side-lidande"; jag har enorma behov av bekräftelse av Gud, osv.

Inga människor är dåliga.

Satt en SADIST och SKRATTADE/smålog typiskt oljesadistiskt och sinnessjukt, på andra sidan bordet.

Mina syskon var med, ville att de skulle se samhället och växa upp från pappas hotfulla nedrtryckande över deras KREATIVA JAG; -Lejon vill faktiskt inte SPELA.

Den kvinnliga LÄKAREN som tar makt genom att agera en PÅHITTAD (sanning) AUKTORITÄR (mental tidlöshet).. för att kunna relatera till min "överdrivenhet" som jag visade upp. Hon ser dominant RÄDD ut i ögonen, och uppfattade min "MANIPULATIONS-förmåga" (ingenting här / ingenting där) -och skapar själv en fantasi om min "psykos". Har verkligen aldrig varit psykotiskt -vet alltid vad det handlar om; och nu var jag ju inte ens förvirrad; utan MORALISKT FÖRÄLSKAD i teorier om verklighet och GRÄNSBRYTANDET! Äntligen ett början på ett liv (som försvann, nu igen.)

Började medvetetet använda min energi när det var åska ute, och började känna mina Plutospårs dödsönskan -men tog kontroll ÖVER kärleken; genom att "vara" kärleken, och dubbelband den i mig själv -och fastnande, s a s.

Fick healing på avstånd av en enormt själslig sensibel människa (Med Pluto exakt på min södra nod, bl.a).. igårkväll kl. 22.00

Men depotinjektionerna är värst. En kompis, äldre, som tidigare drogats med det -känner igen minnet, av att känna sig kemiskt lobotomerad -och säger att det tar ca 3-5 år att fullt ut vitalisera sig (?)

Går i cirklar -genom rädslan; och gestaltar mina farhågor, för att ackulumera förståelse för framtida totalistisk själsdöd. Jag ÄR detta, inget annat, jag är ORD och SIGNS och PRAKTISKA KÄNSLOR; och dessa delar ligger ointegrerade utanför mig själv -genom Plutos sorg.

Slarvigt skrivet:

Från KulKille:

Inser nu
att många av dina underliga tankegångar och tvång är inlärda beetenden från din mor - från första början när allt du fick var villkorat av ett visst uppträdande.

Så klart fick du nog av att tyda något så dysfunktionellt - men det var ändå något tvunget att leva sig genom - så fantasin blev räddningen.

Men du har ett valmöjlighet nu (opposition) - att ta eller inte ta första steget (Pluto i hus 1 som styr asc) - med opposition Mars i Hus7 (agressiv konflikt).

Nu kan du se konsekvenserna av att välja att tycka eller inte tycka om andra - välja att värdera eller inte värdera andra (Mars kvadratur Venus) och tvinga på dom ett färdigt alterntativ (din) - för konsekvenserna blir (Venus Kvadratur Pluto) som styr isolering genom Venus i hus3 av jaget (Pluto i hus1/asc) till sjukhus (hus12) pga. din skapade konflikt som svarade (Venus styr oxe på desc).

Så när får du besked?

Jag:

Minns att du skrev det.. att lösa upp mig. Utspridd är jag NU; och jag började faktiskt integrera -men var för SJÄLVISK.

Men du.. det första mötet på psyk; är att jag ser de där ÖGONEN som jag känner samvaron med; "Jesus". Väduren / Fiskens själsdöd och känsla av JAG.

Det första han sa till mig var "-Jag vill lösa upp mig i molekyler.."

Och visade sin SORG; hans identitetsmysterium och ständiga krossande -men han ÄR redan själsdöden; och leker med en MASSIV ackulumerande av FÖRSTÅELSE i spontan signs-form, osv.

13 nov 1953 -04.14 Sthlm -Kolla. (Ulf Lundells ögon; Skorpionjaget -det var Ulf Lundell annars som kände min SJÄL när jag "var gud" nyår 06/07. Hmm?)

fan. Fattade allt det där med JAGET och SKORPIONEN; GUD är ju JAGET. Men det var detaljicerat och ytterst MEDVETET; om det "dedikterade energi-tillstånd" det eg. är.

Jag hade FÖRSTÅELSEN som 17åring. Hur ska jag kunna HITTA DEN DÄR INRE KÄNSLAN/det PERSONLIGA behovet/genuina VÄRDERINGARNA... som var mycket mer MOGNA då (jag lovar, verkligen, jag var som 28 år då)..

Att förstå ATT de andra INTE KAN förstå..

Sen jag blev vräkt med Cisordinol i mars-april 07; började jag bara agera med mina RÅRESURSER; när sorgen förträngts.

Ska prova regressionsterapi - holotropisk andning -när jag kommer hem och får TID att HEALA mig; när min inneboende framtids/dåtids-fantasi (sanningssjälslighet/-två tider i EN; genom min mors brist på empati i barndommen som utsga om "dålig tidsuppfattning" i syntes till HENNES egobehov av mig som "uppassande behagande"..) börjar FÅ PLATS i personliga vrår av verkligheten.

KulKille: Har du en aningh om hur lång tid processen kan ta om jag går in för att söka det GENUINA i min SORG; som fötryckts, och är en ständig fysisk VÄRK i HJÄRTAT; taggen själv.

Det där med 3-5 år? Är det verkligen så "illa"?

Ja, oh ja.

Om min "hjärna" är en GENUIN upprepning av min fars ANDROGYNA matematiker-utsaga (det han gör..)

Han letar efter sin ANDEL och är EXTREMT DRAMATISK (som jag) i en DÖTT SÖKANDE; bara att han är praktisk och min förståelse går djupare..

Min rädsla är MANNEN (omedvetet) som vill DÖDA MIG SJÄLV; för att bli medveten om det yttersta ursprunget och skapa jämlikheten; är rädd för kvinnan i mig själv, "skönheten"..

Detta är RITUALEN.

Mina föräldrar är ju min IDENIFIKATION; och deras oförenliga relation där mamma kallar min far för "onåbar asperger" (honom förstår jag helt)

Alltstå.. jag visste allt. Hur man DELADE samma "vana"/känsla/ritual.

Ken Wilbers ramar är den kliniska KREATIVA BILDEN; av den dubbeldualistiska EVOLUTIONEN; vilket är det Lizard försöker "hjälpa till med"..

Att återskapa sig som ALLTING som vet vad ALLTING -och; INGENTING är; som sig själv.. unik.

Jag finner detta -teoretiskt, tills vidare, i mitt förfall; i fördjupning av den inre emotionella intima relationen med livet själv; i en förening/transcendens av KÖNSROLLERNAS inre unika "program"/värderingar/hemligheter.

Du hade fan DÖTT av ett IRONISK KALAS; om du såg rättegången.

Alla hade det som är vuxna sanningsmänniskor.

De missförstår kontexten jag talar i -men hur ska jag vara latjordisk (Oxe) när detta är mitt GAMLA "osynligt levande" SJÄLV -som utvinner allting det goda; där det inte FINNS; för att BLI de utmejslade funktionerna/talangerna -I FRAMTIDEN?

Jag blir ju sjuk av att av VANA låta mina föräldrar "sköta mig". Känner ALLTID: VIBBAR i närvaron; av DESTRUKTION; när min mesiga far "pysslar om och kommer med nötter till mig"; och mamma som ej går att "fånga in"; eftersom HON INTE ÄR BILDAD. Det är ej heller min far; han BARA ÄR DET; han är intellektuell och värdig -bara totalt UTMATTAD i sitt ritualistiska konstverk; som nästan är lika abstrakt som mitt.

Han sitter som "söker kontakt" med mig; i sina abstrakta formler -samt i skönlitteratur. Han är HELT ISOLERAD; som Jag.

Och mamma å andra sidan.. herrejävlar. Detta är ju som jag sa BEFRUKTNINGSDRAMAT; och jag gick BORTOM/innan livet själv när jag var 17, den där gången.

Det djupaste emotionella minnet är ju det som redan har hänt. Att bli bortsliten (drogerna/meds, förföljer mig, just därför..)

INOM 3 veckor, ska jag överklaga till kammarrätten. Advokaten var SNÄLL. VILL att han hjälper mig; men vet ej om det går.

Jag är typ "Väduren"..

...när jag var 17, sommaren med den djupa PASSIONEN (största sorgen som går att känna i teori -underbart lidande och jordiska föreställningar)

Jag är egentligen "VÄDUREN".. började ÖVERGÅ i den TANKEN; en gång som 17 -när jag experimenterade GENUINT; och kom på hur man genom "hjärnan" kan stanna hjärtat (_avbryta_ livet); och blev livrädd -och STOD UTANFÖR LIVET själv; genom min enorma Saturnus-ansamling, vid den tiden -genom RELATION till MINNEN av GAMLA TIDER (Abba, 70talet, osv): i kombination till _andlig_ svältföda.

Längtar tillbaka så: det var den kärleken till henne, mitt SANNA JAG (höst 06), sittandes på golvet varje dag, genomlidandes ALLTET..

BLODET

Och jag tappade henne igen; jag insåg t o m (lyssna nu); att det var JAG (här och nu, för en dryg vecka sen) som genom VIDRÖRANDET av det gamla och nya jaget; föregående varandra i "själslinje/kanal"; som SA -med SJÄLENs TANKAR (Pluto/Gud) att jag skulle "gå ut ikväll" (uppenbarelsen 29 dec 06)

Kände mig själv "sägandes det"; genom förståelsen.. osv.

Det är VI SJÄLVA; allting. Det är mycket mer nära -när konsten är vänd ut och in och projicerar rakt ut.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 15:47

Alltstå. Detta är som min far.

Jag blir tokig. ("Du är forcerad.." HAHAHA. OCh?)

Det är inte det. Jag vill förstå EXAKT VAD SOM HÄNDE. Varför? Jag ser ju medvetandekonstruktioner GENOM ILLUSION (som Skogsälvan; en av 12.e hus-partnerna i den ILLALUKTANDE BÅTEN..)..

Mitt liv är jättetraumatiskt, och jag försöker STÄNDIGT reda ut FAKTA.

Jag har ALDRIG haft någon att gå in i dialog med ang. mitt HOROSKOP. Jag LJUGER FÖR MIG SJÄLV; eftersom jag har en mycket bra TOLKNINGS och FÖRESTÄLLNINGSFÖRMÅGA: och fattar "rörelsen"; samtidigt som denna tvångsupprepning av FILOSOFI (mammainflytande: se Måne)... ÄR det som ÄR mitt ego..

Ni är helt enkelt för rädda för VERKLIGHETEN. Det är aldrig jag. TA MIG; vem bryr sig? Frukterna räcker väl till alla. Drömde t.o.m. om det. Eller är jag osammanhängande nu kanske? :)

Jävla nedvärderare.. varför har ni GLÖMT: människan? Det klingar liksom lite ILLA. Se er själva. Titta. Här! HÄR!

Astrologen jag pratade med i två timamr i telefonen och ÄLTADE tvångsmässigt i julas.. var rädd för att jag "var kär.. eller "kåt på" honom.." Såhär är det alltid.

Jag är TEORETISKT övermänskligt TRANSCENDENTAL; och min kärlek är tidens renhet genom historian.

Astrologen mässade typ 3 ggr det första han sa när jag "hörde av mig".. "-jag är som sagt hos min flickvän nu.."

Jag har t.o.m TILLFÄLLIGVIS offrat min feminina skönhet (fult hår, bl.a) för att man ska KAPA rädslan och BÖRJA PRATA ALLVAR.

Jag leker upplöst vattenpojke för att ni ska BJUDAS IN i dialogvärlden och börja SKAPA RESULTAT.

Jaha? Lycka till guuuJs. Vem är det? Vem är det? Åh. Faaaaaan.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 15:53

Jag är typ "Väduren"..

http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... 78&start=0

Jag är "ständig".

Jag är "boderlinern" som inte KAN NÅ sitt eget kött och sitter med den konkreta bilden = tiden/det konkreta tänkandet; det kroniska ANSVARET över kärleken; som är "det oföränderliga föränderliga".

Jag är "egentligen" skelettet.

Min BUR.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 15:57

Ge mig lidandet. Släng det på mig.

Det är mitt.

Det är att titta SOM IN I sina egna ögon; för att se LJUSET från sanningens TEORI; genom den VARAKTIGA sökandeformen av Sanningen. Vår rättighet.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 16:22

Jag ÄR INTE "psykotisk" -jag följer verkligen linjerna i verkligheten, utan att flumma.

Anledningen till mitt "missbruk av mig själv"; var att jag hade en pågående kärleksrelation till en kompis från min gamla skola -en tjej. Vet inte ens skillnad mellan kärlek och vänskap; för jag är en BRA människa. Bland annat. Och började närmast känna mig KLONAD -eller snarare vice versa. Och nu är jag mycket skuldmedveten och vill GE; trots att min personlighet och hälsotillstånd är en ruin. Det är jobbigt -inte speciellt kul att tappa inre ägodelar och fina tillstånd, mental klarhet osv, att få dåligt minne, osv.

Det är ORON som skadar mig; min Mars i Taurus. Hans (astrologen) inflytande över mig är en skrattretande fantasi; men SAMTIDIGT tror han att jag har en LABIL sexualitet -vilket är helt fel; jag är så jävla ansvarsfull som man kan vara JUST EFTERSOM jag vet att det inte finns några gränser. Jag är människa:

Skickade detta mail till astrologe den 19e juli:

Hmm.. är rädd att du inte ens öppnar mailet, pga. av den bild (eller inställning) du har av mig.

Du minns mig antar jag. Jobbigt -känner en akut blockering av mitt medvetande igen nu precis, som alltid när jag ska koncentrera mig, eftersom inspirationen-informationen blir för kompakt, och rinner ut till "ingenting". Jag ska försöka anstränga mig (i mitt "ständiga umgänge med mig själv" flödar förståelse, annars.) Okej. Vad var det jag tänkte nu då? Om det är så att du har viljan att hjälpa med med astrologisk kunskap -i mitt arbete med att reda ut mitt liv, vore jag djupt tacksam. Detta baseras inte på de former av desperation och ickekonstruktiv självprojektion (i sökandet efter att befria sig från den förflutna familjära indragningen i min egen natur; överbevisad sig själv..) Jag menar det; jag är verkligen seriös med mitt intellekt.

Alltså. Vad handlar det om? Jo de virrvarr av HÄNDELSER som mitt liv KRETSAR KRING -vilka jag dock ständigt varit mån om att hålla reda på i detaljistisk ANALYS; för djup/komplicerad/personlig (för andra) -för att kunna "gå in på" i vanlig ytlig dialog.. Det är en frustration, och jag ser detta knappt själv. Min existensiella bekräftelse är så undanskuffad som den bara kan bli. --> Anledningen till min omedvetena tendens till att läcka ut pinsama, löjliga religiösa/historiska imitationer; i min isolerade upplösta självprojektion. Fattar du vad jag menar?

Så vad inser jag är det enda jag kan göra nu? Jo -jag känner för att medvetet GÅ IN FÖR att STUDERA mitt HOROSKOP. Jag har inte alls gjort det, på djupet konkret, på 1½ typ -beteendet/sysselättningen ledde till en djupare KRIS. Men jag vill förstå det här igen; jag själv döljer mig själv där vill jag nästan säga -jag är så pass konkret och upplöst, verkligen. (Krisen var att centrera lidandet som en existens utanför mig själv -i en djup förståelse förklarat i ett personligt språk/synonymer; "för djupt för att förstå", och alltså "våldta" denna metafysiska kropp, genom förlusten av identitet.) Det skulle inte skapa samma helvete nu, utan istället en FÖRSTÅELSE för vad som HÄNT mig genom mitt liv; och vad detta "verkligen/faktiskt BETYDER".

Solen på det galaktiska centret = "ser sanningen" ?!

(Jag är oft rädd för att människor misstänker mig för att "vara i en förvirring"; de censurerar ofta bort mina helt medvetna uttryck och liknande i antaganden om att jag "inte vet vad jag säger" eller annat "psykotiskt". Detta är jättejobbigt, med den enrgi det kräver/slösar bort.)

Ja.. vad finns att säga. Om du skulle ge mig VERKTYGEN till mitt eget arbete/fördjupning -av mitt horoskop, skulle jag vara tacksam. Ja, givetvis skulle jag "betala" för det här förstås (när jag får pengar.) Skulle kunna tänka mig att med dessa analys-verktyg, kunna avsätta en stilla tid framför mig att intensivt begrunda detta.

Saken är att jag verkligen fått en större förståelse för "astrologi" (i relation till min förståelse för filosofi/psykologi, osv -mig själv, livet) så har jag inte alls tittat på mitt horoskop -inser nu att det egentligen inte behövs någon oro, för sanningen FINNS ju DÄR -bara jag FOKUSERAR mig. Som sagt; jag ser alla dessa arketyper och tidsförhållanden och grejer "lösa" utanför mig själv -lite överväldigande faktiskt.

Som sagt.. paniken börjar eftersom INGEN -registrerar de livsviktiga/sanna komplexa trådar av händelser som är mitt jag och mitt liv (speciellt sorgligt är det när det involverar relationer; dessa med den typiska "defekten" som jag alltid drar till mig, blir halvt kära i onåbara människor som visar sig vara narkomaner, råkar förvirra folk, etc, etc..) Lägg sedan till förståelsen/INNEBÖRDEN [mitten/det intimit verkliga/historien] -som jag STÖPER detta i.. -för hur ska jag få förståelse/eller kunna ens FÖRKLARA detta för någon/människor/massan, etc. -det är för STORT. Men jag tror du är så van vid denna NATURLIGA INFORMATION, att du skulle kunna hjälpa mig konkret intellektuellt.

Med din Sols placering, menar jag -en människa som är själv är SVARET på Guds mening; men samtidigt förstår sanningen om sitt skapande -och aktivt uppmuntrar till vetenskaplig moral.

Givetvis lyckas aldrig människan med att lyckas, om hon/han har t.ex. Neptunus (i linje med tidens lagar -historiskt förankrat) styrande Femte Huset -och inser att den djupintellektuella attraheringen till Droger (och den världen med en halvt förlorad vän/kärlek) är en Romantisk estetisk-komplex "överblick" av: DET SKAPADE (i Fiskarnas tecken) -sanningen är ju BÅDE OCH; men vad gör jag åt det, åt mig själv?

Är genomskinlig för mig själv, det jag har alltid varit, förståelsen aktualiseras bara, och blir AKUT. Har länge haft en kronisk känsla av att "vilja be om hjälp" -men jag har inget "att säga", för "jag vet redan allt".

Förstår du ungefär situationen? Om du anser att du kan respektera mig, jag menar.. om du inte tycker jag betett mig orespektabelt/kränkande, eller om du anser mig ha "psykiska sjukdom" eller liknande -hör gärna av dig i ett mail tillbaka, och skriv om du kan erbjuda mig en konkret astrologisk förståelse att tillhandahålla. Föresten; anledningen till att jag betett mig oresonligt formlös-kreativt känslomässigt/uppgivet i mina anspråk -är för att jag upplever, eller är rädd för, att andra (som du t.ex.) ska vara låst i att "agera lärare" åt mig, och inte SE det jag FÖRSTÅR, och fortsätta med att relatera till mig som allt annat än en människa -precis som alla andra, i helhet.

Tacksam för svar,

Mvh -Anna Sara

Vad jag VILL (alla frågar ju ständigt "-ja men vad vill du göra då, jobba, var vill du bo, vill du reda, bada, chilla, ha en pojkvän, modella... ? "-då måste ju vilja något.." Samtidigt som de tror att man inte förstår andligheten.)

Skrev tidigare på forumet

"Jag försöker bli "REAL". Får en subtil vision om en framtida raffinerad intelligent livsform; ett överskridande odödlig ett med massan. Att ha nått den ultimata självinsikten och aldrig mer behöva prata om det, utan bara se estetiken -utan utmejslade konturer; vilket jag förstått är upphovet till min existensiella ångest och underordning. Ur ett evolutionärt perspektiv finns det inga "fel vinklar", och jag känner istället en vördnad för de vägar jag sett som "tvång". Jag har besegrat den relativistiska tortyrkammaren."

Det enda jag gör är att beskriva känslor. Jag inser att min djupa filosofiska förståelse och min kunskap är den INTUTION; "förutsägelse" -jag jag hela tiden söker att UPPMÄRKSAMMA. Men "ingen bryr sig"....

Men hemliga dröm, innersta vision och -DRÖM, är att BLI FISK.

Typ: http://youtube.com/watch?v=wVyggTKDcOE&feature=related'

(Bortom den "romantiska fysiken"; som inte var det jag menade; men jag inser i efterhand att jag valde videon som identifikationsparalell till min transcendentala ursprungsteoretiska närvaro -för att han skulle FATTA att jag hela tiden "ser mig själv"; genom att han vet var Mischa Bartons och James Blunts planeter står; dvs. hur jag BLOCKERAD I tortyrkammaren; ser mitt eget JAG kärlekslidande -på ANDRA sidan; samtididigt som jag "lever i illusionen".. och inte vattnet (Fiskarna.))

Vad ska jag "säga" till folk.. hur ska jag möta samhället/vuxenvärlden, etc. -allt ser ju förjävligt ut? Nej, jag tycker inte synd om varken mig själv eller andra, och ser andra för dem och det allting är -och behandlar dem så. Fisken (inser jag det handla om; och även personligt älskar jag den romantiska transcendensen; jag kan "känna andra människors kärlek/naturer" -som om Gud Känner ÅT mig -jag är dessutom lätt telepatisk/just genom självprojektionen): som sagt; det är detta jag ständigt FÖRSÖKER UPPNÅ HELA TIDEN -men inte kan, pga. att jag inte "fått mitt erkännande" [TIDEN] -för att förstå mig själv.

Detta är det enda jag sysslar med; mitt "kärleksmissbruk" -ser allting tydligt framför mig, och vill helt inte "bjuda ut" mig själv som ett OBEJKT. Jag vet att jag hela tiden "menar exakt det jag säger", genom min förståelse för kronologin i kombination med kaoset/pinciplösheten: det är total meningslöshet, men jag ser "meningen" i allting -för jag förstår vad allting handlar om. Det enda jag ens intresserar -sitter HELA TIDEN och "planerar och förstår" -och kan aldrig "få detta", samtidigt VET jag att jag är detta -den LIVET, "mitt", är ALLT ANNAT. (Men detta är ju vad alla är och känner: jag vill sammansmälta mig med den erkända verkligheten -att inte finnas och finnas på samma gång; och "få se allt" i den NOMAD-FORM jag vill leva; att få vara hemlig: med hela mitt MINNE (resa) healat/erkänt för mig själv. Att "komma ihåg allt" -återväcka det naturligt "hela tiden". (I framtiden kommer vi ju "nå jaget/himmelen" GENOM: BEHOVET.)

Jag har enorm inlevelse och kan "gråta jättelätt" -men detta är STRUKTURERAT, detta är utanför/alienerat; jag förstår allting.. vilket är min ständiga "astrologi-experiment-sökande-efter-svar"... (sen jag började titta på astrologi, har jag analyserat det nästan omedvetet, hela tiden -vilket gett en gjort min verklighetsbild som en "självklarhet"; som är OERHÖRT svrårt att själsdö ifrån.

Jag har inga personliga värderingar: för allting är personliga värderingar -och förtrycker/förstör mig själv konstant genom min ständiga självrelatering till "sanningen"/rakt i ansiktet och en slags "ständig onani". Jag har tappat kontaktet med min kropp totalt, eftersom allt som inte är sanning rapellerar mig -sensuellt för mig är saker utanför mig, vilket jag omedvetet vill kontrollera: t.ex. "hela världen".. "alinenerade plutokänslor".. Jag "får" inte vara "Sanningen", och därför fötryckts jag.. jag känner mig hela tiden "kritiserad" och ljugen för.

Jag är helt OPERSONLIG -och det är FÖR att jag förstår! Vem ska jag "bry mig om" -jag hade en neuros som barn, över varför jag inte "grät" för "svältiga barn i Afrika" (typisk grej som man hört och fått gränsöverskridande skuld för..) Jag ska alltså ha sympati FÖR MIG SJÄLV? Som om jag inte vet vad jag gör. Fattar du inte att Jesus (alla människor/mänskligheten) bara vill SE SIG SJÄLV LIDA; för att få bekräftelse och KÄNNA SIG ÄLSKAD.. (sann).. ?

Allt engagerar ju mig som du förstår.. tar ANSVAR för precis allting, men riktar det inåt i mig själv.. Jag lever i ständig personlig ORO; eftersom människor inte är TYDLIGA med om jag förstår dem, eller inte gör det.. Jag har hela tiden försökt förstå, varför du inte "varit delaktig i dialog" med mig på forumet, eftersom jag gjort sådana enorma anspråk.. men endå inte fått någon delaktighet. Jag har även verkligen oroat mig och nästan blivit skrämd av hur oförstående och inbilskt du verkar "realtera" till "Astrologifanatiker" -är det så du ser mig också, föreställer dig något "jättesubjektivt" ifrån kartorna? Vilket sedan visar sig "överensstämma precis med verkligheten".. hmm.

Nej med du. Varför går det så dåligt för mig? Jag pressar mig stenhårt till jag nästan går sönder (i privata oskyldiga utforskanden för att närma mig sanningen om DUALISMEN; och vända mig mot den blanka pappret och bli Två i En; bevisa att jag är sann för mig själv..)

Jag har inga missförstånd om andligheten, om religionen, om "filosofin" alls. Jag har studerat Gud djupare/bredare än de flesta har.

Nu fick du en verkligare bild av mina AMBITIONER och verkliga väsen.

Hejdå Lizard! Jag ser GÄRNA att jag får ett svar om hur du kan hjälpa med att ANVÄNDA astrologin i kombination till mitt medvetande -i tiden.

/Anna Sara

Igår:

Du är MEDMÄNSKLIG, eller hur? En fråga -för jag vet ingen att fråga, som känner till LIVETS BIOLOGI.

Frågan: Jag har blivit massivt nedrogad av neuroleptika (+ en depot, idag) -Cisordinol.

Vet du hur detta påverkar mig? Och: hur man -genom vilka processer; man HEALAR SIG från detta; opch hur lång tid det kan ta???

Snälla. Jag oroar ihjäl mig omedvetet -till döds nästan; och skapar onda cirklar; sen första gången jag blev nedrogad. Dessutom är det instinktivt en av mina personliga VÄRDERINGAR; anti - psykiatrisk medicin.

Hoppas du ser den genuina rörelsen i detta; och inte bortcensurerar mig som definitiv förstörelelse. Detta är mycket jobbigt för mig, hade precis börjat kunna "ta ner energin"; och medvetetet dedikera -insåg VEM det var jag hade DELAT mitt ursprung till -en nästan klonad person till mig; som är född 1 ½ år sen efter mig -när mitt jagmedvetande skapades. Jag tog tyvärr KONTROLL ÖVER Kärleken, trots dess enorma intensiva liv...

Så tragiskt.

(Är hela tiden "rädd" för att andra ska tro att jag "ljuger" när jag är SNÄLL; att jag "bedrar" -men jag är extremt samvetsgrann, i kombination med förfallet, bortträngningen och identitetsförlusten.)

Kan du svara mig Anders? Ang. medicinens fysiologiska verkan/process. och VAD som är LÄKNINGEN.

NÄRMAST _B  E  R dig_; jag är orolig -det är jobbigt.

Hejdå, lycka till.. /Anna Sara

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 16:25

Lidandet i att "aldrig klaga":

Jag är en människa som MÅSTE säga "dra åt helvete" HELA TIDEN; men samtidigt INTE KAN; eftersom förståelsen är relationen. Och det är ett offerarbete ÅT sitt eget HJÄLPANDE.

Någon som känner likadant?

Man gör fel på något allvarligt sätt, definitivt. Står bara för nära och FÖRDUMMAS, och känner mig som en dålig människa "permanent"; och har absolut inget att "njuta över"; för man njuter inte av sig själv -utan för och INOM: konsten. Det stora i livet. "Kul" -så att säga.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 16:35

Jag är i himmlen. Det är därför jag inte ser mig själv.

Jag vet inte vad jag gör här. Det är ett helvete.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 31 jul 2008 17:15

Du är så frågvis att det blir svårt att ta fasta på något specifikt. I korthet måste sägas att jag ser en utvecklingstendens i ditt skrivande, eller snarare ditt formulerande. När du är såhär tydlig, eller ännu mer tydlig, så fångar du ju också mitt intresse som läsare. En hel del intressanta funderingar också. Du hade kunnat fokusera på vissa frågor och analysera dem djupare.

Till exempel gör du en semi-nietzscheansk tolkning av empatin: "Fattar du inte att Jesus (alla människor/mänskligheten) bara vill SE SIG SJÄLV LIDA; för att få bekräftelse och KÄNNA SIG ÄLSKAD.. (sann).. ?" Men du går längre än ett Nietzsche skulle ha gjort, du beträder redan freudiansk mark här också ("...för att få bekräftelse och KÄNNA SIG...", och en del annat i din utsaga går att tolka i samma riktning). Jag skulle erkänna att iakttagelsen i mångt och mycket de facto är riktig, men att den inte går att formulera på det sätt du formulerar den. Inget språkligt fel, nej, inte alls. Problemet är främst detta att du presenterar påståendet som en retorisk fråga, till att börja med. Du inleder den, med andra ord, med orden "Fattar du inte att...". Det är så klart problematiskt att det är en riktad fråga också, mot en speciell mottagare, istället för ett enkelt påstående. Sen blandar du in "Jesus", antagligen mest som en stilistisk effekt, vilket bara fördunklar, och har egentligen inget estetiskt värde här heller. Bättre att säga klart, enkelt, tydligt, och rakt på sak vad som avses - och det är inte Jesus, eller hur. Sen går din utsaga att bryta ned i (främst) två delar: 1) "Människor vill se sig själva lida", och 2) "människor vill få bekräftelse och känna sig älskade", och utöver det finns där kopplingen, härledningen, att den senare följer på den förra. Dessa (egentligen tre) komponenter kan behöva elaboreras på var för sig, och det skulle bli hemskt intressant att läsa. Bäst görs det ju så klart med en undersökande attityd, och inte en deklarerande attityd, såväl i läsandet som skrivandet. Jag finner fler sådana här uttalande från dig, som visar att du besitter en hel del visdom. I själva verket är dina texter i denna tråd, om än mycket ojämna sett till kvalitet, på sina ställen oerhört täta. Det är helt enkelt synd att du bara rusar förbi alla dessa intressanta anhalter, och jag förstår inte riktigt din brådska(?).

Så långt ett ytligt plan. Vad som egentligen intresserar mig i det du sysslar med, den verksamhet du här bedriver, och jag har nämnt det förr, är varför du är så fruktansvärt självcentrerad?

Hur känns det med medicineringen? Fick du inte stessar också, eller nåt annat benso?

(Fast jag vet inte vad nåt har med sadism att göra, jo det finns en sadistisk tråd att plocka upp i det jag citerade av dig, och som kan vara intressant...)
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 17:51

Dessa (egentligen tre) komponenter kan behöva elaboreras på var för sig, och det skulle bli hemskt intressant att läsa. Bäst görs det ju så klart med en undersökande attityd, och inte en deklarerande attityd, såväl i läsandet som skrivandet. Jag finner fler sådana här uttalande från dig, som visar att du besitter en hel del visdom.

Jag tappade den här innebörden, vilken är den viktigaste -vilken blir en deklarering av "kravet" på tillvarons bebyggelse. Ser du formen jag försöker framställa; och avsaknaden av syftets inneboende reformpotential? (Vilket är meningen: kreativitet, och inte "slutgiltig observation" -vilket är skådespelet som försöker väcka uppmärksamheten [innebörden i uttryck/närvarande skapelse]; som jag ofta undertrycker av viss rädsla/oro för "misstankar"; men dessa är livgivande -och det bör man tänka på, i kontexten.)

Med Jesus pratar jag om en närvarande/levande innebörd av SANNINGEN; den inre historians "osynliga" -rollgestalning. Och detta är det verkligaste som finns. En ursprunglig "plattform"/naturligt healande av att vara i transcendentalt samklang med visdommens TID/resa av kontaktband till "struktur"/lärande mening. Vilket vi snabbt assimilerar i poesin, och andra andliga (utanpå religionen) mentala sammanhang. Det kollektiva medvetandets historiska evolvering; genom vår gemensamma ursprungs-attack. Det föreligger judt DÄRFÖR en "mystik".

Känns urholkande med Cisordinolen -kommer inte få mer depot (det värsta) utan smält-Risperdal, vilka jag kommer försökta spotta ut så mycket jag kan av. Har blivit mycket starkare i min "asexuella sexualitet" (finns inget annat ord att använda) -vilket gett mig mina mentala råresurser, att snabbt börja "arbeta igen", trots abrupta förfall.

Ingen Stetsolid mer nu: tål inte det; har testat förr, och får märkliga tillstånd.

Försöker hitta männniskor med kunskap inom "healandet", för att få hjälp med levande referenser ang. återbyggelse av vitala delar / att utvinna sin potental från lidandets närvaro -inuti. (Droger/medicin, spelar den andra sidan av "meditationsguruns" förståelse: som blockeringen -som mentaliserar djupa fack i arkiviet för framtida BEHOV av EXPERIMENT med "hjärnan" inom det "sensuella/sexuella rummet".)

Astrologen som skulle läsa det där. besitter en "perfekt filosofisk förståelse" men missförstår mänsklighetens inre önsking, vilket lyser igenom, i alla hans "tips" på "bejakande" av den "naturliga sexualiteten"; genom ständiga "signaler" om "evolutionen" -vilken han gravt förlöjligar till apnivå; för att han tror att alla vill leka det glada goda Skyttlivet i den totala "ohämmade svären" -och DÄRFÖR SER HAN INTE SANNINGEN.

(Nedan text kan utvinnas i meningsbetydelse genom alturistisk objektivitet.)

Min far kom hit nu -jag har inte bett honom. Vårt "svär-beteende", är djupt förstörande, och när jag såg vad han hade gjort (när jag kom ut från toaletten och var uppe i tankar om min Descendent på 5e graden Oxen, vilken är hans Venus!) -så sa jag det till honom; att han kan sitta där. Jag har aldrig varit i fred i hela mitt liv; mina SINNEN MINNS sina sexuella "ritualer" vilket skapar en karikatyr av filosofin; just pga. av att jag levt i TVÅNG i hela mitt liv: och vill medvetet SKAKA AV MIG missförstånd, vilket är kjolens felinriktade budskap som mina grannar syr åt mig -vilket är djupt nedtyngande och pinsamt. Jag är inte självcentrerad; utan jag "lever på slutgiltigheten", för att springa bort från onödigt genomlevande av gårdag.

Avantgardet -du ÄR REDAN transcenderad (själsdöd -förstås, vilken då å andra sidan "händer kvar vid", som enda livsbetingelse), så mycket som det går -därför upplever du min religiösa ådra, som "fördunklande". Du har kommit längre på ett visst plan; även om jag redan är inne på den fulla medvetenheten av denna HOLISTISKA betydelse av FANTASIN. Men så mycket måste "klaras av"/inkasseras som TID, först.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 18:02

Det existerar fortfarande en viss inre "självbedräglighet" som jag söker att bli av med -jag har försökt konfrontera meningen med min sexualitet nu den senaste tiden, för att inse hur allting i rörelse är kärleken, för att uppnå ett mål där jag inte missar något. Jag försöker nå mitt ursprungliga andliga samvete/medvetenhet. Det handlar kort om att vi beganar oss av den konkreta enkelheten/djupet, och förstår att Gud är vi själva, agerande i allting och i alla människor vi möter och kontaktar -för att respektera varandra, och sanningen i oss, vilket förenar en sann gemenskap. Gud är ordet på Kärleken när vi förstår den. Vi kan inte "hata" eller missförstå människor när vi ser hur de agerar formskapare åt oss; att behandlingen vi FÅR är MÖJLIGHETEN till oss själva. Vi inser också att BEDÖMNINGAR är en optisk förvirring som leder oss bort från oss själva -bedömningar ÄR en DEL [den öppna porten] av SEXUALITETEN -som är det som "återstår". Detta kan vara mycket småaktigt och subjektivt, i hatiska former till grupper -även om vi inte ser detta. Bedömningar är att ATTACKERA, och när vi minns vårt ursprung i vår vandring mot befrielse, förstår vi att vi hela tiden "tar på" allting, vi förankrar oss i fragmentariska kollektiva former som "ägodelar" -genom analys, och förstör oss själva -för detta är oss själva!

Detta är det jag menar med JESUS. Det är NAMNET på mänskligheten; som DÖPTES som FEL KÖN -nämligen ingenting. Det är vår största gåva; och det är där mötet äger rum.

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 18:17

Det förefaller som att man vill säga "hon fattar ingenting"..

Det är den, just den MEDVETENHETEN; jag har tappat -genom medicinering, vilket ger en rädsla i första taget, samt en ovärdighetskänsla.

Jag ser hur jag här relaterar till min egen pol, och det var just den INRE ALKEMIN jag började FÖRSTÅ och TA TILL MIG: för en vecka sen.

Jag utmanar mig själv "frivilligt" "ändå" (börjar få dålig syn nu; hade precis fått bukt med den biverkningen, osis liksom.. -mina ögon är jag extremt rädd om; jag tar livet av mig om dem skadas djupt -ni får lova att göra det åt mig, om jag hör av mig ngn gång i framtiden och ber om hjälp ang. det.)

Ja, ni förstår. Och DÄRFÖR kan det t.o.m se ut som om jag "blir bättre av medicinen"; men det är för att jag skjuter puckarna rakt ut -och skiter i hur det riktigt går, men samtidigt är välvillig. Vilket var avsikten när min kreativa kärlekskänsla till en person, blev överdriven OCH tyvärr självisk i sin "ensamma topp" -min objektiva analys; som är en annan djupare vinst i framtiden.

Jag ser ALLA människor som helt UNIKA och specfika, annars.

Min inre privata vaga osäkra aggression mot mitt jag (se ovan) är en PRODUKT av degenereringen/skadligheten, av medicinen.

Lär er något av detta nu. Begrunda vad som "följer"..

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 31 jul 2008 19:51

Jag behöver en ny förklaring av vad du menade med "Jesus" där. Jag börjar bara tänka på Michael Riffaterre och fundera på om han kan ha svaret på hur man ska läsa dig (försök få tag i nåt av honom, grym litteraturteoretiker). Får återkomma senare, slut med tid för i dag.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 31 jul 2008 21:34

Hmm...?

Du föraktar dig själv; och döljer ditt hemliga missbruk; att VILJA LIDA, -mycket subtilt. Du är ju snäll på RIKTIGT; och inte "en idiot" -så släpp RÄDSLAN.

God natt.

...

Ser ett behov av att "SÄGA SANNINGEN"; alltså kunna ge den en FORM inom gränsernas gränslöshet. Fy fan vad obehagligt. Hur står du ut? Är DET ditt lidande; "egentligen"?

Men relationer har du? Medmänsklig är du? Men ÄNDÅ.

Återgå till "Tankar och känslor"