german.timofejev skrev:Då kan vi utgå att massmord är mord av många människor som begås av staten. Är sådana mord acceptabla?
Är krig acceptabelt?
Moderator: Moderatorgruppen
german.timofejev skrev:Då kan vi utgå att massmord är mord av många människor som begås av staten. Är sådana mord acceptabla?
german.timofejev skrev:Jag tycker att krig är inte acceptabla utan man ska eftersträva lösa konflikter genom diplomati.
german.timofejev skrev:Blir man anfallen så är det acceptabelt att försvara sig. Är man anfallen startar man inte kriget utan man blir påtvingat att kriga.
Hej german.timofejevgerman.timofejev skrev:Krigshandling i självförsvar är acceptabelt om någon annan land försöker invadera ditt land.
Hej german.timofejevgerman.timofejev skrev:Därför att man har rätt att behålla det som är mitt, det som jag och mina förfäder har byggt upp.
Hej german.timofejevgerman.timofejev skrev:Ägande rätt står inte över rätten till livet. Om man har valt att ta ifrån dig ägande rätten med vapen ska man vara bered att få sitt egen vapen vänd emot sig. Observerar att genom att anfalla någon annan får man ta konsekvenser för det. I detta fallet sjunker sjunker rätten till livet i både försvararens och angripares ögon. Mitt liv är mer värd en ditt. Men ur försvararens synvinkel är det accepterad att använda våld mot våld för att försvara sitt liv och egendom.
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster