Illusionen skrev:I resonemangen ni nu för, använder ni er genomgående av atomära begrepp (punkt, rörelse, partikel mm)
hemmahörande inom rumtidens ram. Det innebär att ni tillämpar rumtiden som något absolut,
utan att beakta bakomliggande/underliggande referensberoende samband på fältnivå, som bidrar
till att ”generera” de atomära begreppen. Konsekvensen av detta blir att begreppen ni använder er av,
i aktuella samband, är att betrakta som odefinierade. Ni kan då inte förvänta er att finna de svar ni söker.
Maskeringsprincipen medför, som namnet antyder, att något i sammanhanget (av principiella skäl) är
dolt/maskerat, vilket ingående beskrivs i konceptet.
För att uppmärksamma er på ovanstående skrev jag i tidigare inlägg citat,
”En röd tråd, som löper genom mina inlägg, är att grunden för förda resonemang måste redovisas,
för att slutsatserna skall vara trovärdiga.
När så ej skett har jag försökt ställa ledande frågor som trots att jag upprepar frågorna inte besvarats.
Frågorna, i vilka ”något” refererar till något verkligheten bakomliggande (= ”bortom” rum-tiden), lyder,
• Krävs det ”något” för att verkligheten, så som vi förnimmer den, skall existera ?
• Om så är fallet, vilka kännetecken och egenskaper tillskriver du detta ”något” ?
• Kan "något" då beskrivas via vår verklighets begrepp inkl storheter ?”
Några svar på dessa frågor har jag ännu ej sett till.
När Antic återkommande använder begreppet upplevelse/förnimmelse som utgångspunkt för sina
påståenden, utan att närmare ange vad han avser med dessa begrepp, finns det alltså av ovan
redovisade skäl anledning att även förankra detta påstående genom att utförligt besvara frågan,
• Krävs det något för att upplevelsen/förnimmelsen, skall existera, och i så fall vad ?
/ Illusionen
Pax vobiscum
Din världsbild liknar en holografisk världsbild.