Såg alla Saw filmerna på raken, det fanns bara ett budskap, hämnd föder våld, våld föder död. Att avstå från hämnd är att överleva.
När någon har förberett sig för att ta någon, så har de förmodligen garderat sig med viss beväpning. De har förmodligen kalkylerat med ett visst hopp till att kunna överrumpla offret. Vad hjälper det dig om du blir överrumplad om du samtidigt på grund av det totalt oväntade inte hinner dra ditt vapen?
Om du är i en situation där någon hotar en närstående med ett vapen, vad gör du då? Du kan enligt mig inte göra ett förbannat dugg utan att riskera deras liv eller hälsa.
Att mota olle i grind är din lösning, att inte försätta dig i situationer som kan leda till hämndbegär, att inte göra skumma affärer, att inte låna av andra, att inte säga just det som du vet triggar igång är det sammanlagt bästa försvaret du kan ha. Att ha dubbla lås på ytterdörren, inte bo på bottenvåningar, att aldrig öppna dörren när det ringer på den, om du inte garanterat vet att du har besök att vänta. Ring polisen om du tror att det rör sig om kriminella, ( ett felaktigt samtal, vad är det i sammanhanget? )
som vill skada dig. Blir du vittne till brott däremot, avväg noga vilka det är och vilka risker det innebär för dig att vittna.
Lustigt hur lätt det är att identifiera dig Johan, du använder ditt riktiga namn, via ägarkontroll av sajten skyltar du med namn, adress och telefonnummer, 3.5 miljoner besökare på sajten årligen, har just du någon större orsak att känna dig hotad?
Jag slutade att döda myggor och slå ihjäl insekter för ett tag sedan, sen dess låter de mig vara, det känns konstigt, lite som ett tyst kontrakt. Innan dess blev jag ofta myggbiten, plågades av envetna flugor och kände hur getingar bara ville plåga livet ur mig. Men nu är jag den enda i sällskap som får vara helt ifred, hoppas det håller i sig!